uno
Jag köpte testade och rek. köp av snigelbromsen. Jag tar tillbaka denna rek.
Tråden är för tunn och brändes av efter ett tag. När jag hade reparerat ett 10-tal gånger kontaktade jag företaget som höll med mig om att tråden var för tunn. Jag fick då ett nytt nät med samma tunna tråd. Skall jag skratta eller gråta. Köp inte Snigelbromsen.
Vad gjorde jag då. Om tråden var för tunn var det ju bara att använda en tjockare tråd. Jag köpte 50 meter 1.5 mm enkeltråd och brände bort isoleringen. Spikade upp tråden rund mitt trädgårdsland som är uppbyggt av byggtimmer. Funkar även på pallkragar. kopplade allt till en 24v transformator(Claes Olsson) går även bra med 12v transformator.
Perfekt resultat. Sniglarna far åt fanders och tråden håller. Billigt blev det också.
Inga från Närke
CITAT (uno @ 14-08-2006, 21:49)
Jag köpte testade och rek. köp av snigelbromsen. Jag tar tillbaka denna rek.
Tråden är för tunn och brändes av efter ett tag. När jag hade reparerat ett 10-tal gånger kontaktade jag företaget som höll med mig om att tråden var för tunn. Jag fick då ett nytt nät med samma tunna tråd. Skall jag skratta eller gråta. Köp inte Snigelbromsen.
Vad gjorde jag då. Om tråden var för tunn var det ju bara att använda en tjockare tråd. Jag köpte 50 meter 1.5 mm enkeltråd och brände bort isoleringen. Spikade upp tråden rund mitt trädgårdsland som är uppbyggt av byggtimmer. Funkar även på pallkragar. kopplade allt till en 24v transformator(Claes Olsson) går även bra med 12v transformator.
Perfekt resultat. Sniglarna far åt fanders och tråden håller. Billigt blev det också.

Lägg in denna i skadedjur o insekter också där den hör hemma också.
cic
Att du bara orkar Inga.. wacko.gif
uno
CITAT (cic @ 14-08-2006, 23:02)
Att du bara orkar Inga.. wacko.gif

ursäkta.
Whiskuchi
Tack för tipset, jag har sneglat lite på snigelbromsen men då låter jag bli att köpa den tongue.gif
cic
CITAT (uno @ 15-08-2006, 14:21)
Att du bara orkar Inga..  :wacko:

ursäkta.

Jag menar inte dig UNO!! JAG har inga som helst problem med att ditt inlägg ligger här. Jag hade troligen inte ens läst det om det låg i avd. skadedjur och insekter.
Alexander-VG-zon3
CITAT (cic @ 15-08-2006, 18:29)
CITAT (uno @ 15-08-2006, 14:21)
Att du bara orkar Inga..  :wacko:

ursäkta.

Jag menar inte dig UNO!! JAG har inga som helst problem med att ditt inlägg ligger här. Jag hade troligen inte ens läst det om det låg i avd. skadedjur och insekter.

det är igentligen bra att det kom här för jag brukar inte heller läsa dom där under krukväxter å förökning
anna_rispan
men lite kan jag hålla med Inga. för om jag ska gå o söka på snigelborttagning eller liknande så kankse jag väljer att söka i bara skadedjurstråden...
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 15-08-2006, 19:05)
men lite kan jag hålla med Inga. för om jag ska gå o söka på snigelborttagning eller liknande så kankse jag väljer att söka i bara skadedjurstråden...

om jag söker efter nåt så söker jag i alla .
det är jju det smartaste
anna_rispan
beror väl på hur man ser på det. . . . smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 15-08-2006, 19:35)
beror väl på hur man ser på det. . . . smile.gif

jo dte är ju klart men jag tänkte just på för att hitta all fakta på sidan skulle jag själv söka i allt . för att hitta den minsta gömna kunskapen nån stans som kna vara till nytta även dom som nu ligger i fel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon