Jag har haft ett körsbärsträd framför köksfönstret som har varit sjukt och konstigt sedan vi flyttade in (3 år). Det har blommat fint på våren med sedan har bladveket skrumpnat och svartnat och vi har inte fått några bär.
IAF, nu har vi tagit bort det och det ser så tomt ut. Funderar givetvis att sätta ett nytt träd. Det är inte bar vi som saknar det, fåglarna tyckte ju om att sitta i det.
Min tanke föll på något prydnadsträd. Är det Japanskt körsbär där hela trädet översållas av rosa blommor på våren? Man ser dem ofta i parker etc. Funderade på purpurapel, det är väl den med små vinröda blad? Är frukterna/bären giftiga (måste ju tänka på barnen). Blomar den kraftigt och när? Skulle som sagt vilja ha något som blommar REJÄLT i maj och gärna i vinrött bladverk. har sett att grannen hade ett litet vinrött träd med vit ablommor, men det är grönt nu. Skiftar de efter årstid?
Många frågor

TACK!
En följdfråga. Tänkte anlägga en rabatt under trädet. Har ni tips på hur man anlägger en lite roligare rabatt. Blomorna har jag redan (ska flytta lite) men formen. Tycker det runda blir så tråkigt.