Känner att jag måste skriva av mig är både deppig o arg
det är så att min mamma har fått hemtjänst för första gången efter mycket tjat från både vårdpersonal + oss barn då hon har hjärtsvikt , och för 6 veckor sedan fick hon blodförgitning var inlagd på sjukhuset och därefter på rehab avd
hon kom hem förra fredagen då kom vi min syster o jag överrens med hemtjänsten om att mamma skulle ha hjälp på morgon och på efter middagen o kl 8 på kvällen + hjälp med att ta medicin vattendrivande och hjärt medicin , jag vet att hon inte tagit sin medicin förut som hon skulle jag har hittat tabletter lite varstans så jag har bett hemtjänsten att stanna medan hon tagit sin medicin
och med hjälp på toaletten och till blöj byte hon orkar numera inte gå
men dagen efter när hemtjänsten kom på efter middagen och skulle byta blöja då sa mamma att hon inte kissat i den ja då tyckte personalen att hon nog inte behövde tiden till blöjbyte så efter det kommer dom kl 8 på morgonen och kl 8 på kvällen
ingen kollar att hon tagit medicinen och blöjorna är så kissblöta att golven har blöta fläckar
det förstår ju vem som helst att om man äter 6 vattendrivande tabletter måste man kissa eller hur
och inte äter hon någonting heller så jag vet nu varken in eller ut
kände att jag måste skriva av mig min frustration