Full version: hinner tomaten?!
Nina A
Hej Hå alla duktiga forumister!
Jag har en busktomat jag dragit upp från frö,och först nu har den börjat få småtomater (runt fyra-fem cm stora) och blommar för fullt
nu är jag lite orolig att tomaterna ska tycka det är för kallt för att mogna?är jag för sent ute?
samma gäller mina chiliplantor(drog upp det på chilifrön från en chilifrukt) hinner den bli fin och full av mogen chili eller är det lika bra att ta in den från balkongen till värmen?

tacksam för svar smile.gif
/novisen nina huh.gif
Nina A
nähäpp jag får väl leva i ovisshet då sleep.gif
Eva i Skåne
Tomater kan du nog få skörda långt in i oktober om du har tur.
Mina, som står på friland, har inte gett många mogna ännu utan är just fulla av blommor och gröna småtomater, men dom mognar under hela hösten, så misströsta inte.

Chilin har jag inte så stor erfarenhet av, men jag tror det är svårare. Tvivlar på att frukterna hinner bli röda, men säkert kan nån annan svara bättre på den frågan.
rosita
Chili ska man ju kunna odla inomhus, så det är väl bara att ta in den om det blir för kallt ute. Jag har själv två stora chiliplantor med massor av gröna chilisar och blommor på, så jag tänker ta in mina så fort det blir för kallt. För kallt hos mig är 10 grader på dagen. När natt-temperaturen går under 10 lyfter jag in dem under natten och ut på dagen. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon