Skrållan60
Hej på er!

Jag har några orchider i ett öster fönster, sorten heter Phalaenopsis. Jag planterade om dem i våras efter blommningen. Men nu har den ene blivit så ful i bladen. Är det någon som har något råd att ge mig?

Sen har jag en annan fråga, jag planterade några appelsin kärnor i vintras, dem har kommit upp och är ca 10 cm höga. Ska man nypa topparna? Hur ska man gå tillväga?

Skrållan
kristerh
Ett österfönster borde vara perfekt nu på sommaren, så jag tror inte det beror på läget, hur ser bladen ut, är det bara något enstaka blad som drabbats eller är det samtliga? ingen ohyra?
rosita
Jag antar att det är orchidéjord du använt, men jag kan inte hjälpa dig med det.

Vad gäller apelsinplantan, tror jag inte du behöver toppa den. Jag satte själv apelsinkärnor förra året, som nu är ca 23 cm hög och ganska "buskig".

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon