|
I våras var jag in på Plantagen och tittade. Jag var ute efter den vita kaprifolen som ska dofta och såg att de hade den inne. Den var märkt med lapp om att den var vit, men jag frågade. (för säkerhets skull) Jodå, visst skulle den bli vit. Sagt och gjort, köper två stycken och åker till sommarstället där de planteras. Efter ett tag kommer det blommor på dem......dock inte vita utan vanliga röda blommor.
Hmmmm.....
Karrolina
16-08-2006, 09:29
Jag har sagt det förut och nu säger jag det ingen: handla inte på plantagen! Mer än 50 % av det jag har köpt där har varit dåligt. Det är inte kul när det man lagt pengar, tid och omvårdnad på inte håller måttet. Man kan tycka att det är billigt där men i längden blir det nog ändå billigare att köpa från en riktig plantskola. Eller så kan man beställa från t ex hortogreen. Dom har bra priser och kvaliten ska vara bra. Jag väntar min första beställning i veckan så vi får se om jag är nöjd.. Jag har haft hus en säsong och det har ju varit en tid av lärande. Så nu hoppas jag att jag har lärt mig att inte lockas av plantagens billiga skit. (Ursäkta språket men det är sant!) Det jag kan säga är bara KLAGA så måste dom väl ge dig pengarna tillbaka. /Karolina
CITAT (Karrolina @ 16-08-2006, 10:29) Det jag kan säga är bara KLAGA så måste dom väl ge dig pengarna tillbaka. Ja, jag funderade på det. Det kommer dock bli alldeles för bökigt, jag ska i så fall upp till stugan (den ligger 18 mil härifrån), gräva upp plantorna, åka hem igen och sen 3 mil till Plantagen i Gustavsberg - näe, då får det vara. Jag kommer däremot aldrig handla hos dem igen. Har hittat "min" handelsträdgård i Älvkarleby, kunnig personal, garanti på alla buskar/träd samt bra sortiment med kvalité.
Jag håller med Karrolina och har också sagt det förut. Jag har inte varit nöjd med något som jag köpt där. Förutom en jättestor och snygg kruka, men den växer ju inte Jag skulle också klaga om jag vore du. Trots besväret. De måste ju lära sig de också. Om du låter bli så slipper ju de undan
netaave
16-08-2006, 10:37
Du behöver inte gräva upp plantorna för att klaga är det någon ruter i försäljaren så ger han dig nya ändå.
kristerh
16-08-2006, 12:19
CITAT (netaave @ 16-08-2006, 11:37) Du behöver inte gräva upp plantorna för att klaga är det någon ruter i försäljaren så ger han dig nya ändå. Ja det brukar de göra på seriösa plantskolor, Plantagen är en stormarknad i plantor o annat, personalen kan oftast inget och varorna är lite som på löpande band, men om man har tur kan man hitta något kul, fast jag tycker de är dyra oxså
Mia, zon 3
16-08-2006, 13:17
Instämmer.... Och jag tror inte heller att du behöver gräva upp plantorna, de vill säkert inte ha tillbaka dem ändå. Har du möjlighet att ta foto på blommorna har du stöd för argumentationen, men jag tror inte ens att du behöver det. Lycka till...
Dr blomma
16-08-2006, 14:26
Håller med Plantagen ä inget vidare!! -Men ja köpte faktiskt mina änglatrumpet sticklingar där!! Och dom va det bra kvalite på=) Hade turen att komma över dom sista exemplaren riktigt billigt oxå 6kr/st Föv är det bästa stället i örebro att handla på Almstedts Garden!! -Ligger vid Mariebergs Köpcenter(Knappt 1mil utanför stan) Där finns det kunnig personal & bra växter mm Kolla in deras hemsida!! Om ni har vägana förbi så kolla in allt dom har där =)) Det finns precis allt man behöver till trädgården & i lgh!!
Mvh/Dr blomma
netaave
16-08-2006, 17:48
Jag har handlat mycket på Plantagen, men det gäller att ha ögonen med sig och kolla att växten mår bra innan man handlar. De växter jag köpt har det gått bra för, däremot gillar jag inte deras krukväxtjord. Köper annars mycket krafs där som dekorationssten, pynt till julgrupper m.m. och det är dom mycket billiga på. Blomkrukor både ler- och glaserade är dom också billiga på och har snygga ytter- och utekrukor så allt är inte sk-t med stället.
Snöflinga
16-08-2006, 18:25
Jag gillar Plantagen ... frächa blommor och stort utbud  Har handlat mycket där i mina da'r och aldrig blivit besviken ... Ser fram mot deras nya bygge som invigs i okt. (Örebro)
Lady Hamilton
16-08-2006, 18:37
CITAT (Snöflinga @ 16-08-2006, 19:25) ... Ser fram mot deras nya bygge som invigs i okt. (Örebro)  ...........  Snälla snöflinga OM det då finns deras produkt katalog, kan du då vara snäll och köpa ut 2-3 st åt mig och skicka dem till mig? Jag betalar naturligtvis dig för alla utlägg.
RibesRubusVitis
16-08-2006, 19:32
På deras hemsida www.plantagen.se kan man åtminstone ladda ner en broschyr över jord- och torvprodukter och en annan över ”Plantagens sommarfynd”.
Lady Hamilton
16-08-2006, 19:55
Men det är en annan jag menar  Den är tjockare och innehåller mycket av deras sortiment av perenner m.m. och den kostar 10:- om jag minns rätt (jag har haft upp detta ämne tidigare och då var det tyvärr ingen som kunde hjälpa mig inte ens plantagens huvudkontor. Utan det är tydligen en produkt som endast finns vid nyöppnande)
Snöflinga
16-08-2006, 21:28
Javisst, jag skall hålla korpgluggarna öppna och handla till dig om de finns  Måste göra en anteckning i kalendern, så jag inte glömmer bort ...
Lady Hamilton
16-08-2006, 21:37
Nu har jag mailat till Plantagenbutiken och berättat vad som hänt. Får se om jag får någon respons.
netaave
17-08-2006, 07:38
CITAT (Scrollan @ 16-08-2006, 22:41) Nu har jag mailat till Plantagenbutiken och berättat vad som hänt. Får se om jag får någon respons. Annars finns det väl en konsumentombudsman att anmäla till. Högre att gå också. Ge dig inte!
birgitek
17-08-2006, 09:13
Jag är inte alls besviken på Plantagen. Billigt och bra om man vet vad man vill ha. Fast det skiljer kanske mycket mellan de enskilda butikerna beroende på hur bra personal de har Birgit Ek
Jag fick förra hösten en vinbärsbuske fr Plantagen, märkt som vita vinbär. Två klasar kom i år: röda  . Jag har inte reklamerat än. I våras köpte jag flera säckar täckbark som visade sig vara mull. Ringde och frågade om jag måste frakta tillbaka dem för att reklamera och det sa de att jag måste. Jag misstänker alltså att de även vill ha busken i retur vid reklamation, men Scrollan, tala gärna om hur det går för dig...
Blommade kaprifolen fast du planterade den i våras?  Wow!
1 vecka sedan jag maialde till Plantagen. Tror ni jag har fått något svar ännu??? Nix!!!
netaave
23-08-2006, 20:47
CITAT (Scrollan @ 23-08-2006, 21:46) 1 vecka sedan jag maialde till Plantagen. Tror ni jag har fått något svar ännu??? Nix!!!  Stöt på!
Ja, jag håller definitivt med netaave, Stå på dig ! Och ge dem inte en schans Plantagen måste faktiskt lära sig de också För vem sjutton fortsätter att handla av folk man inte kan lita på  ,,, Ja, jag vet, jag gjorde ju det förra veckan, då jag köpte Clematis till halva priset på Plantagen eftersom det inte fanns nåt kvar på Blomster- landet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|