|
Bettson
16-08-2006, 22:24
Hannele
16-08-2006, 22:28
CITAT (Bettson @ 16-08-2006, 23:24) Jag har nu lärt mig skillnaden på skor och fot-dekorationer. Dvs jag föredrar ett par bekväma skor framför ett par snygga. Varför kan man inte ha snygga bekväma skor?? undrar en som gillar skor
CITAT (Bettson @ 16-08-2006, 23:24)  Förstår precis vad du menar! En till varning: Resårmidja på kjolar och byxor...
*Felix matte*
16-08-2006, 22:40
Jag är sååå glad att ha hittat Hästen skor... bred läst och sååå sköna att gå i Men... igår kikade jag i skogarderoben... blev sugen att prova ett par favoriter från förr... har inte fått i foten på ett antal år... men nu passar de perfekt igen. Kanske beror det på vätskedrivande pillret jag tar nu att fötterna minskat i storlek.
Mycket troligt att det beror på pillrena. Själv har jag efter mycket gående och stående i jobbet lyckats trampa igenom mellanfotsbenet på båda fötterna - så jag har fått en storlek längre fötter - fast de är fortfarande lika smala som tidigare... Inte så himla lätt att hitta bra skor numera... hade storlek 41 tidigare...
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 00:24) Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? Jag tror definitivt kjollängden är beroende av ålder också. Jag hade mycket kortare kjolar i 20-år åldern än jag har nu
CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 00:29) Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? För mig är det precis tvärtom... Alla bomullstrosor har åkt ut och in har de där läckra röda, franska bodysarna kommit som jag aldrig hade råd med som ung! Mulle
kerstin z5-6
17-08-2006, 00:19
Ophelia
17-08-2006, 05:32
När är man medelålders? Jag ser nog inte riktigt ut som en 38-åring som arbetar statligt och träffar folk (arbetsgivare, läkare + annat) dagarna i ända. Jag bär gärna jeans och en blus/tunika. På fötterna kan jag ha flip-flop med tingeltangel eller gympaskor. Har en rygga eller en väska samt Mp3-spelare. Det är jag, kunden och "kostymarna"
Bettson
17-08-2006, 06:50
CITAT (Felix matte @ 16-08-2006, 23:40) Jag är sååå glad att ha hittat Hästen skor... bred läst och sååå sköna att gå i Men... igår kikade jag i skogarderoben... blev sugen att prova ett par favoriter från förr... har inte fått i foten på ett antal år... men nu passar de perfekt igen. Kanske beror det på vätskedrivande pillret jag tar nu att fötterna minskat i storlek.  Har hittat hästens skor jag också. Fast inte några med så där hög klack. Urbekväma måste jag säga med som sagt det hade inte skadat om de hade någon liten klackmodell som inte såg tantig ut. Man får väl ringa dom och be att din modell kommer i repris. Men en sak undrar jag, vad gör man åt skor som ger svarta märken inomhus. Ett par av de nya skorna som jag tänkt ha till lite snyggare byxor gör streck.
Bettson
17-08-2006, 06:57
CITAT (Ophelia @ 17-08-2006, 06:32) När är man medelålders? :)
Jag ser nog inte riktigt ut som en 38-åring som arbetar statligt och träffar folk (arbetsgivare, läkare + annat) dagarna i ända. Jag bär gärna jeans och en blus/tunika. På fötterna kan jag ha flip-flop med tingeltangel eller gympaskor. Har en rygga eller en väska samt Mp3-spelare. Det är jag, kunden och "kostymarna" :D När jag var i 20 år så betraktade jag nog en 38-åring som medelålders. Fast det gjorde jag inte när jag var 38. Då kände jag mig som i min allra bästa ålder. Nu när jag är snart 50 så är det som om hjärnan vore 30 men kroppen 60 är. Och hjärnan har beordrat mig att äntligen ta hand om kroppen så att jag inom några år ska känna mig som om jag vore 40 eller lägre. Fast jag går gärna i jeans och gympadojor jag också, åtminstone hemma. Så vad är medellålders? Flera fällor tack
Medelåldersvarning måste det väl vara när man fullkomligt drunknar i sonens ögon när han tittar på en och säger: Men, mamma, du är ju både farmor och mormor nu. Och då gör det ingenting om man är lite rundare. Det passar liksom in förstår du Säger den som älskar att både laga och att äta maten Och skyndar sig ut i köket........
*Felix matte*
17-08-2006, 06:59
Skorna på bilden är inte Hästen... de är mer än tio år gamla. Vet inte varför jag har sparat dom...alla andra har jag slängt. Håller med om att de borde ha klackeskor och fler par som inte är så "tantiga" Sula som färgar har jag i ett par sandaler jag köpte i hälsokostbutiken minsta lilla rörelse ger svart streck. Tror inte att det går att göra något åt.
Bettson
17-08-2006, 06:59
CITAT (Hannele @ 16-08-2006, 23:28) CITAT (Bettson @ 16-08-2006, 23:24) Jag har nu lärt mig skillnaden på skor och fot-dekorationer. Dvs jag föredrar ett par bekväma skor framför ett par snygga. Varför kan man inte ha snygga bekväma skor?? undrar en som gillar skor Tja, har man begåvats med släktfötter typ kalleanka-modell så finns det inte så mycket skor att välja på.
netaave
17-08-2006, 07:35
Medelåldersvarningar finns det många, t.ex. att man börjar färga håret för att dölja, inte för att man har lust att byta färg. Annars ler jag igenkännande åt allt som står här ovan
Medelåldern... Kan den inträffa när man provsitter soffor i möbelaffären och de allra flesta går bort för att man inte kommer upp ur dem?
*Felix matte*
17-08-2006, 07:47
CITAT (Sollan @ 17-08-2006, 08:42) Medelåldern... Kan den inträffa när man provsitter soffor i möbelaffären och de allra flesta går bort för att man inte kommer upp ur dem?  ... det finns förhöjningsdynor och klossar att sätta under soffbenen
Bettson
17-08-2006, 07:51
CITAT (Sollan @ 17-08-2006, 08:42) Medelåldern... Kan den inträffa när man provsitter soffor i möbelaffären och de allra flesta går bort för att man inte kommer upp ur dem? Aj då, då är jag nog medelålders i alla fall. VI skall byta bil nästa år och jag sorterar bort alla bilar där man sitter på golvet med benen utsträckta rakt fram. Tacka vet jag min Kangoo. Där sitter man bekvämt som på vilken stol som helst.
Bettson
17-08-2006, 07:57
CITAT (netaave @ 17-08-2006, 08:35) Medelåldersvarningar finns det många, t.ex. att man börjar färga håret för att dölja, inte för att man har lust att byta färg. Annars ler jag igenkännande åt allt som står här ovan Näe, jag fägar inte håret för att dölja utan för att se bättre ut. Fast av din kommentar förstår jag varför omvärlden numera kommenterar att jag färgat håret. Det gjorde de aldrig förr. Fast är inte det en fördom som hänger kvar. Förr var det nästan bara gamla tanter som färgade håret, just för att dölja. Idag färgar nästan alla yngre i alla fall håret ständigt och jämt, för att de vill byta utseende. Det är nästan så att de "ofärgade är i minoritet.
Ja, jag har färgat håret sen jag var i 20-årsåldern. Och det enbart för att jag trivs bättre i mörk kastanj än i ljust rödblond. Tror inte jag skulle känna igen mig själv om jag skulle återgå till min egna För övrigt finns det inte bara Kalle anka fötter här på forumet  . Det finns Kamelfötter också. Och de är heller inte så lätta att hitta snygga bekväma skor till
*Felix matte*
17-08-2006, 08:05
Visst är vi "ofärgade" i minoritet... åtminstone ser inte jag några gråhåriga kvinnor ja kanske de i 80-års ålder men inte yngre... förutom jag då
Hannele
17-08-2006, 08:14
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 07:59) Tja, har man begåvats med släktfötter typ kalleanka-modell så finns det inte så mycket skor att välja på.  Jag har breda ank-fötter - men hittar ändå massa snygga skor. Du går i fel affär.   Många par låga skor, ser jag. Sonen har fixat skohyllor till mej.
Bettson
17-08-2006, 08:53
CITAT (Hannele @ 17-08-2006, 09:14) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 07:59) Tja, har man begåvats med släktfötter typ kalleanka-modell så finns det inte så mycket skor att välja på.  Jag har breda ank-fötter - men hittar ändå massa snygga skor. Du går i fel affär.   Många par låga skor, ser jag. Sonen har fixat skohyllor till mej.  Det finns nog grader i helvetet skulle jag tro. Efter sökande på nätet, sökande av återförsäljare mm och en massa travande i skoaffärer så har jag hittat HÄstens sortiment och kan då bara ha de extra breda modellerna. Men de är som balsam för foten. Hästens harju att ganks smalt sortiment och de extra breda modellerna är ännu färre, tyvärr. FÖr jag skulle kunna tänka mig att bli ett sko-freak jag också. Slet nästa ut två skoexpediter, det var en sådan affär där man får be att prova. De såg mycket tacksamma ut för att jag köpte två par skor till slut. Och inget annat märke de hade passade, tyvärr. Känner ni till nogt annat märke jag kan börja söka efter?
Bettson
17-08-2006, 09:02
CITAT (Betty @ 16-08-2006, 23:37) CITAT (Bettson @ 16-08-2006, 23:24) Jag har nu lärt mig skillnaden på skor och fot-dekorationer. Dvs jag föredrar ett par bekväma skor framför ett par snygga. Önskar nästan att jag hade vågat vara medelålders när jag var tjugo. Åtminstone på den fronten. Mina fötter hade varit gladare och jag hade förmodligen haft mindre med smärtrynkor i ansiktet och nu sett ut som rena ungdomen  :lol: :lol: Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  :)  Förstår precis vad du menar! En till varning: Resårmidja på kjolar och byxor...  No way
Hannele
17-08-2006, 09:08
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 09:53) Det finns nog grader i helvetet skulle jag tro. Syftar du på mina skor...?? Nej, dom är bekväma, lovar.
Bettson
17-08-2006, 09:10
CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 00:29) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 00:24) Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  :) Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? Jag tror definitivt kjollängden är beroende av ålder också. Jag hade mycket kortare kjolar i 20-år åldern än jag har nu  Tror nog att det finns trosor för olika tillfällen om man säger så. Spetsvarianten är väl inget att ha på sig om man inte tänker visa upp sig i trosorna och det gör man väl inte för vem som helst. Själv var jag mycket noga med köpet av bomullstrosor när jag hade häst. Ville inte ha kanter som skavde osv. Så det beror väl mera på vad man tänker göra än vilken ålder. För min del blir det mindre andel förståndiga trosor nu när hästen är borta.
Medelåldersvarning... äsh, jag erkänner, jag är en "fyrtis"!!!:lol: I en av kvällsblaskorna fanns en artikel om fyrtisar för ett tag sedan. En fyrtis är en person runt fyrtio år som klär sig som fjortisarna... se på våra kändisar Pernilla Wahlgren och Lena Philipsson till exempel. Fast jag köper inte modejeans för tusentals kronor, håller mig till VeroModa och Vila som har snygga kläder i en prisklass som min plånbok gillar också. Men... jag har slutat med högklackat fast jag bara mäter en och en halvmeter. Men om det beror på min skada i nacken eller min ålder låter jag vara osagt.
forget-me-not
17-08-2006, 09:15
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 10:10) Tror nog att det finns trosor för olika tillfällen om man säger så. Spetsvarianten är väl inget att ha på sig om man inte tänker visa upp sig i trosorna och det gör man väl inte för vem som helst. Själv var jag mycket noga med köpet av bomullstrosor när jag hade häst. Ville inte ha kanter som skavde osv. Så det beror väl mera på vad man tänker göra än vilken ålder. För min del blir det mindre andel förståndiga trosor nu när hästen är borta.  Jag använder själv alltid bomullstrosor till vardags eftersom det helt enkelt är bättre för... ja, ni vet.  Fast visst är det kul med lite finare underkläder vid speciella tillfällen.  Men inte varje dag.
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 11:10) CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 00:29) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 00:24) Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? Jag tror definitivt kjollängden är beroende av ålder också. Jag hade mycket kortare kjolar i 20-år åldern än jag har nu  Tror nog att det finns trosor för olika tillfällen om man säger så. Spetsvarianten är väl inget att ha på sig om man inte tänker visa upp sig i trosorna och det gör man väl inte för vem som helst. Själv var jag mycket noga med köpet av bomullstrosor när jag hade häst. Ville inte ha kanter som skavde osv. Så det beror väl mera på vad man tänker göra än vilken ålder. För min del blir det mindre andel förståndiga trosor nu när hästen är borta.  Ooops! Jag är nog en "tant" enligt födelseattesten, men jag har spetstrosor och ett par trosor med dödskallar på!
Hannele
17-08-2006, 09:37
CITAT (Anne R @ 17-08-2006, 10:14) I en av kvällsblaskorna fanns en artikel om fyrtisar för ett tag sedan. En fyrtis är en person runt fyrtio år som klär sig som fjortisarna Ja, jag vet att jag är 'rätt' klädd för min ålder - för dottern ratar mina kläder.
Bettson
17-08-2006, 09:45
CITAT (Hannele @ 17-08-2006, 10:08) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 09:53) Det finns nog grader i helvetet skulle jag tro. Syftar du på mina skor...?? Nej, dom är bekväma, lovar. Nä, jag syftar på fötterna, hur breda fötter man har
CITAT (Hannele @ 17-08-2006, 11:37) CITAT (Anne R @ 17-08-2006, 10:14) I en av kvällsblaskorna fanns en artikel om fyrtisar för ett tag sedan. En fyrtis är en person runt fyrtio år som klär sig som fjortisarna Ja, jag vet att jag är 'rätt' klädd för min ålder - för dottern ratar mina kläder.  Och jag vet att jag är rätt klädd för jag trivs i mina kläder!
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 11:10) CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 00:29) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 00:24) Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? Jag tror definitivt kjollängden är beroende av ålder också. Jag hade mycket kortare kjolar i 20-år åldern än jag har nu  Tror nog att det finns trosor för olika tillfällen om man säger så. Spetsvarianten är väl inget att ha på sig om man inte tänker visa upp sig i trosorna och det gör man väl inte för vem som helst. Själv var jag mycket noga med köpet av bomullstrosor när jag hade häst. Ville inte ha kanter som skavde osv. Så det beror väl mera på vad man tänker göra än vilken ålder. För min del blir det mindre andel förståndiga trosor nu när hästen är borta.  Men var man inte lite mindre nogräknad som ung, och valde spetsssakerna framför bomull "bara för att"? I synnerhet om byxan skulle sitta på höften, då ville man ju definitivt att det skulle vara spets under. Eller minns jag så fel?
Bettson
17-08-2006, 11:26
CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 12:01) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 11:10) CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 00:29) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 00:24) Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså  Undrar om det inte är lite medelåldersvarning på att välja bekväma bomullstrosor framför små spets(iga) saker? Jag tror definitivt kjollängden är beroende av ålder också. Jag hade mycket kortare kjolar i 20-år åldern än jag har nu  Tror nog att det finns trosor för olika tillfällen om man säger så. Spetsvarianten är väl inget att ha på sig om man inte tänker visa upp sig i trosorna och det gör man väl inte för vem som helst. Själv var jag mycket noga med köpet av bomullstrosor när jag hade häst. Ville inte ha kanter som skavde osv. Så det beror väl mera på vad man tänker göra än vilken ålder. För min del blir det mindre andel förståndiga trosor nu när hästen är borta.  Men var man inte lite mindre nogräknad som ung, och valde spetsssakerna framför bomull "bara för att"? I synnerhet om byxan skulle sitta på höften, då ville man ju definitivt att det skulle vara spets under. Eller minns jag så fel?  Inte har du fel där inte. Fast med stigande ålder så har man väl inte det behovet. Med byxor på höften och bar mage. Vilket vi nog skall vara tacksamma för
Tack och lov för det!!  För jag frös definitivt mer i 20-årsåldern ärn jag gör nu och jag kan sätta pengar på att det är för att jag klär mig vettigare nu  Jag tror kläderna blir förnuftigare i takt med människan, kanske?
Dagens underkläder i läckra färger med spetsar är faktiskt inte alls obekväma och siden är svalt då det är hett! Jag som hör till dem som slängde BH:n njuter nu varje morgon som jag kryper in i mitt privataste lilla lyxetui. Och jag var inte lite stolt i vintras då jag hamnade till akuten och måste klä av mig och den unga läkaren utbrast i ett uppriktigt "WOW"! Orkar man surfa på eBay eller springa lite då man reser så hittar man vackra hälsoskor som våra importörer i Norden av någon anledning aldrig tar in. Här hos oss är det tydligen bara tantskor och ankfötter som gäller i vitt, svart eller brunt. Scholl, t.ex., har ett härligt sortiment från sandaler till stövlar i olika färger med gelésula och i mjukaste skinn. Ebays märkesskor är dessutom bara en bråkdel av priset i butikerna. Men om mina grannar läste detta skulle de gapa... Hemma lever jag i trasor och är svart av mylla från topp till tå! Att jag har spetsar längst in vet nog bara min man... Mulle
Hannele
17-08-2006, 12:14
CITAT (mulle @ 17-08-2006, 13:10) Dagens underkläder i läckra färger med spetsar är faktiskt inte alls obekväma och siden är svalt då det är hett! Ja, det finns så mycket snyggt - och bekvämt att hitta nu. hälsar före detta bh-lös
CITAT (mulle @ 17-08-2006, 14:10) Dagens underkläder i läckra färger med spetsar är faktiskt inte alls obekväma och siden är svalt då det är hett! Jag som hör till dem som slängde BH:n njuter nu varje morgon som jag kryper in i mitt privataste lilla lyxetui. Och jag var inte lite stolt i vintras då jag hamnade till akuten och måste klä av mig och den unga läkaren utbrast i ett uppriktigt "WOW"!  Det kan jag tänka mig, det måste vara härligt med spontan, välmenad bekräftelse på det där viset  Åhléns hade snygga spetssaker som inte kliade eller stacks, men de kostade därefter också, och innan jag hann bestämma mig för om jag skulle slå till eller ej gick de ur sortimentet. Mitt livs historia  Skor är jag nästan lika kinkig om, mina fötter är konstiga. De trivs bara i Ecco-skor och som tur är finns det en del snygga diton, även om de kostar ens lant.
Hannele
17-08-2006, 12:16
CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 12:29) För jag frös definitivt mer i 20-årsåldern ärn jag gör nu och jag kan sätta pengar på att det är för att jag klär mig vettigare nu  Ingen fryser nuförtiden, ungdomarna har både långkalsipper och mössa - även inomhus.
CITAT (Hannele @ 17-08-2006, 14:16) CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 12:29) För jag frös definitivt mer i 20-årsåldern ärn jag gör nu och jag kan sätta pengar på att det är för att jag klär mig vettigare nu  Ingen fryser nuförtiden, ungdomarna har både långkalsipper och mössa - även inomhus.  Ännu ett vansinnigt mode?
Att öht starta en sån här tråd är väl den största medelåldersvarningen i sig...
Bettson
17-08-2006, 13:18
Bettson
17-08-2006, 13:26
CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 13:15) [ Skor är jag nästan lika kinkig om, mina fötter är konstiga. De trivs bara i Ecco-skor och som tur är finns det en del snygga diton, även om de kostar ens lant. Eccos damsortiment är för smaaaalt för mig. FIck gör över och prova herrskorna och det kändes inte kul. SÅ det finns ank-fötter och ankfötter.
Bettson
17-08-2006, 13:36
CITAT (mulle @ 17-08-2006, 13:10) Dagens underkläder i läckra färger med spetsar är faktiskt inte alls obekväma och siden är svalt då det är hett! Jag som hör till dem som slängde BH:n njuter nu varje morgon som jag kryper in i mitt privataste lilla lyxetui. Och jag var inte lite stolt i vintras då jag hamnade till akuten och måste klä av mig och den unga läkaren utbrast i ett uppriktigt "WOW"! Orkar man surfa på eBay eller springa lite då man reser så hittar man vackra hälsoskor som våra importörer i Norden av någon anledning aldrig tar in. Här hos oss är det tydligen bara tantskor och ankfötter som gäller i vitt, svart eller brunt. Scholl, t.ex., har ett härligt sortiment från sandaler till stövlar i olika färger med gelésula och i mjukaste skinn. Ebays märkesskor är dessutom bara en bråkdel av priset i butikerna. Men om mina grannar läste detta skulle de gapa... Hemma lever jag i trasor och är svart av mylla från topp till tå! Att jag har spetsar längst in vet nog bara min man...  :lol: :lol: Mulle Jo tack. Köpte sidentrosor jag också. Fast de blev inte långvariga. Min man fick naturligtvis att anfall av hushållsiver och intruktioner har han aldrig tagit. Han slängde mina sidentrosor i tvättmaskinen med de andra syntettvätten och lade i vanligt tvättmedlel. Och så var inte de trosorna snygga längre. Ebay, är inte det begagnade grejor? Sökte efter återförsäljare för Scholl, hittade bara de vanliga gamla tofflorna. Kan du tipsa på sidor? Jaha, köpa skor på resor. Det var många år sedan jag lyckades lura iväg min man på resa till London. Då passade jag på att köpa skor så jag klarade mig en fyra fem år. Där kan man ju få alla skor i tre bredder på lästerna. Numera är inte maken så resvillig längre. Kommer ni inte ihåg när jag sa att så långt som att komma till parken och mata ankorna, så lång var vår semestertripp. Fast i år lyckades jag lura iväg honom hemifrån hela tre dagar. Femton mil åkte vi och bodde på en skogbruksskola och tränade hunden. Det gillade han. Men några skoaffärer såg jag inte till
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 14:36) Han slängde mina sidentrosor i tvättmaskinen med de andra syntettvätten och lade i vanligt tvättmedlel. Och så var inte de trosorna snygga längre. Min man tvättade min lammullströja i 60 grader. Det är numera en docktröja.
CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 14:36) Ebay, är inte det begagnade grejor?
Sökte efter återförsäljare för Scholl, hittade bara de vanliga gamla tofflorna. Kan du tipsa på sidor? Ebay bara begagnat - nej, där finns massor av lager av nya varor också (och inte bara skor) som säljs för en spottstyver. Man kan fynda i synnerhet märkesvaror av hög kvalitet. Men det är ju ett herrans sjå att scrolla sig genom sidorna förstås. Här är några länkar: Scholls amerikanska hemsidaEn svensk Schollsida med massor av andra skomärken ocksåeBay skor SchollsMulle
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-08-2006, 14:48) CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 14:36) Han slängde mina sidentrosor i tvättmaskinen med de andra syntettvätten och lade i vanligt tvättmedlel. Och så var inte de trosorna snygga längre. Min man tvättade min lammullströja i 60 grader. Det är numera en docktröja.  Min man får av liknande skäl inte ens gå i närheten av tvättmaskinen...
CITAT (Betty @ 17-08-2006, 15:03) Min man tvättade min lammullströja i 60 grader. Det är numera en docktröja.  Min man får av liknande skäl inte ens gå i närheten av tvättmaskinen...   Så illa är det inte här. Men det kan bero på att jag inte har särskilt mycket kläder som behöver specialtvättas heller.
Bettson
17-08-2006, 14:23
Vad har du själv gjort. Den svenska sidan hittade jag också. Men inte visste jag att Scholl gjorde skor också. Den där flamencomodellen tror jag att till och med jag skulle stå ut med en festkväll.
Storlekar och frakt och sånt, har du någon erfarenhet.
Det är ett tag sedan jag köpte direkt från amerikanska Scholls men jag kommer ihåg att jag första gången skrev att jag ville ha en sko som motsvarade den skandinaviska 38:an och det fick jag utan problem. Min brorsdotter vet jag att nästan uteslutande köper sina skor från europeiska eBay. Häftiga Guccis hade hon sist kommit över för en löjlig summa. Jag handlar idag överhuvudtaget ganska mycket via nätet och tycker att det är smidigt och bra. Jag har dessutom skaffat ett Forex Visa Electron kort så jag behöver aldrig vara rädd för att någon hackar sig in och tömmer kontot. Det rekommenderar jag varmt - finns på alla Forex växelkontor och funkar inte bara på nätet utan också i de flesta länders bankautomater. Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|