Full version: En trasig stackare
Monarda
Den här gynnaren måste verkligen ha haft en hård sommar! ohmy.gif
Trodde först att jag upptäckt en ny sorts fjäril men det var ju ett stackars påfågelöga. Trots dom trasiga vingarna fladdrade den till synes oberörd från blomma till blomma. Undrar vad som kan ha hänt?

pejori
stackaren har säkert rymt från en fågelnäbb eller liknande wub.gif wub.gif
kanske en fågelunge som inte fått riktig koll på hur man hanterar levande föda ännu smile.gif smile.gif
Gossen Ruda
Svårt att säga exakt, det kan ha varit någon fågel som varit framme. Eller så är det helt enkelt en fjäril som har nått 1-årsåldern. Dvs den kläcktes sommaren förra året, övervintrade och har sen levt fram till nu. Vanligen dör dom ganska snart efter vårens parning och äggläggning men det är inte helt otroligt att någon kan leva fram till nu. Jag grundar denna fundering på att den verkar allmänt sliten, fåglar brukar oftast bita ur ett jack i nån vinge men så ser inte den här ut. Jag vet dock inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon