|
Nu behöver jag er hjälp. Igår fick vi ett inbjudningskort till en bröllopsfest nästa helg. (paret har redan gift sig)
Några tips/förslag på vad man kan ge dem?? De har redan allt i hemmet, spa är inte att tänka på...... Det måste vara något som går snabbt att fixa eftersom det inte finns så mycket tidsutrymme.
Teater- eller konsertbiljetter kanske...
Vilken prisklass hade ni tänkt er för presenten?
CITAT (Betty @ 18-08-2006, 10:03) Teater- eller konsertbiljetter kanske...
Vilken prisklass hade ni tänkt er för presenten? Jadu, ett par hundra kanske?
Själv ger jag gärna upplevelsepresenter till såna som "har allt".
Biocheckar, presentkort...
Jo, det är en enkel lösning.....men känns lite opersonlig. Jag skulle nog behöva fler tips.
Ett collage kanske om du har några kort på dom. Gärna med roliga kommentarer.
/Åsa
För att kunna ge mer personliga tips så vore det en fördel om man visste vad de är för sorts människor, jag menar, om de t.ex. är sportiga, friluftsmänniskor, trädgårdsfolk, reseintresserade o.s.v.
CITAT (Gåsis @ 18-08-2006, 10:13) Ett collage kanske om du har några kort på dom. Gärna med roliga kommentarer.
/Åsa Har inte tillräckligt med tid eller bilder...tyvärr. Annars var det en bra idé.
CITAT (Betty @ 18-08-2006, 10:16) För att kunna ge mer personliga tips så vore det en fördel om man visste vad de är för sorts människor, jag menar, om de t.ex. är sportiga, friluftsmänniskor, trädgårdsfolk, reseintresserade o.s.v.  Det är min svägerska. Han gillar att spela golf, köra traktor...(hos svärmor  ) Hon gillar att sjunga, spela gitarr, kultur. Usch, vad det här är svårt...
Imsavimsa
18-08-2006, 10:23
Hej! Ja, det där med bröllopspresenter är inte alltid så lätt. Jag kom att tänka på en kul grej som jag fick i present ett år. De hade tagit en låda med inte så hög kant och lagt träull i. På detta hade de byggt upp en gubbe av grönsaker: ½ stort vitkålshuvud till kropp med en vindruva till navel och russin (tror jag) till bröstvårtor. Purjolökar till armar och ben, bakpotatis till fötter och vanliga mindre potatis till händer. Där kan man ju göra fingrar av bönor. Huvud var ett isbergssalladshuvud har jag för mig och så hade de gjort ögon, näsa och mun av frukt och grönsaker. Öron av potatis och till hår har jag för mig att de tagit någon krusig salladssort. Han var ju helt naken så även de ädlare delarna var med i form av plommon och västeråsgurka.
Min man fick en likadant uppbyggd tjej med apelsiner till bröst.
Det är ju iofs ingen minnesgrej kanske, men eftersom de har allt redan så kan det ju vara kul med något som de kan använda istället. Och man kommer garanterat ihåg dem, det är ett som är säkert. Det är nästan 15 år sedan jag fick den här och fortfarande kan jag skratta åt när jag tog av locket till min gubbe.
Annars kan ju en fin korg fylld med diverse ingredienser för matlagning som lite fin olivolja, kryddor, lite olika såser i fina flaskor, vinäger av något ovanligt slag mm vara en idé. Man kan ju också plocka ihop så de kan laga en middag av ingredienserna.
Bara några idéer jag fick.
Lycka till.
Bea
netaave
18-08-2006, 22:16
Men det är ju bara att åka till Fullerö, där hittar du något, de har underbara fåglar i smide i olika storlekar, jättefint att sätta tre st i olika strl på husväggen. http://www.fullero.nu/pdf/94.pdfAnnars finns ju ljuslyktor och stakar av olika dingnitet. För att inte tala om deras ljusträd i smide, finns med osh utan ljushållare. http://www.fullero.nu/pdf/97.pdf
CITAT (netaave @ 18-08-2006, 23:16) Men det är ju bara att åka till Fullerö, där hittar du något, de har underbara fåglar i smide i olika storlekar, jättefint att sätta tre st i olika strl på husväggen. http://www.fullero.nu/pdf/94.pdfAnnars finns ju ljuslyktor och stakar av olika dingnitet. För att inte tala om deras ljusträd i smide, finns med osh utan ljushållare. http://www.fullero.nu/pdf/97.pdfNja....ingen av dem är några odlare....och nog inte heller intresserad av prydnadssaker o likn. Fullerös sortiment finns utspritt i olika butiker här i Sthlm, som t.ex Drömhuset, SIA m.fl. Det känns lite långt att åka till Fullerö - när jag inte har vägarna förbi. (och det har jag inte före nästa helg....)
CITAT (Imsavimsa @ 18-08-2006, 11:23) Jag kom att tänka på en kul grej som jag fick i present ett år. De hade tagit en låda med inte så hög kant och lagt träull i. På detta hade de byggt upp en gubbe av grönsaker: ½ stort vitkålshuvud till kropp med en vindruva till navel och russin (tror jag) till bröstvårtor. Purjolökar till armar och ben, bakpotatis till fötter och vanliga mindre potatis till händer. Där kan man ju göra fingrar av bönor. Huvud var ett isbergssalladshuvud har jag för mig och så hade de gjort ögon, näsa och mun av frukt och grönsaker. Öron av potatis och till hår har jag för mig att de tagit någon krusig salladssort. Han var ju helt naken så även de ädlare delarna var med i form av plommon och västeråsgurka.
Min man fick en likadant uppbyggd tjej med apelsiner till bröst. Festlig och orginell present - tack för tipset!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|