Full version: Gåstavar
Farmor
Är det någon här på forumet som vet vad gåstavar kostar ute i handeln? Jag har en väninna i Holland som ska börja traska med stavar och hon har fått erbjudande att köpa ett par för 89 euro. Låter dyrt tycker både hon och jag. Vill minnas att mina kostade drygt 300 kronor när jag köpte dom för 5 år sedan.
KURT
Det finns stavar från 100 kr och uppåt. Se till att regleringen av längden är stabil, på endel modeller kan den annars släppa så att man är tvungen att dra åt dem hela tiden. Sedan finns det olika spetsar. Sedan är det olika kvalite på spetsarna, hårdmetallspetsar som håller längre är dyrare. Även greppen är olika, man kan få rekommendationer på stavar från :

http://www.stavgang.se/stavar.htm
birgitek
Jag köpte jättebra gåstavar på LIDL för 179:-
Birgit Ek
Åsa, mälardalen zon 2
Jag köpte mina på LIDL också de kostade 99kr har jag för mig, teleskopmodell. Köpte mest för att jag ville prova ett tag om stavgång passade mig men de har hållt i 2år nu så jag fortsätter ett tag till med dem, annars brukar det ju ofta stå att man inte ska ha teleskopmodell pga att de lättare går sönder.
Maria i Helsingborg
Var det inte tidningen PS som hade ett erbjudande nu om 3 tidningar för 49:- (prenum) och så ingick ett par gåstavar. Inget sagt om kvaliteten, men det hade kanske varit värt ett försök? smile.gif
Tesa
Köpte ett par i går för 199...visserligen kanmopanjpris men de var bara 100-lappen dyrare innan..
Farmor
smile.gif Tack för alla vänliga svar. Jag har vidarebefordrat dom till min väninna.
Castea
Petar upp en medelgammal tråd. Hoppas inte Farmor eller någon annan slår bakut. wink.gif

Undrar bara om någon vet om gåstavar fortfarande säljs på Lidl?

Eller har någon sett gåstavar till lägre pris någon annanstans nyligen och vill tipsa mig?!

Är så sugen på att prova, men vill provtesta med någon billigare variant till att börja med för att se om stavgång är nåt för mig. smile.gif

Bor nära Intersport/Stadium/Coop. Någon som sett om t ex de säljer gåstavar?
faith
CITAT (Castea @ 30-01-2007, 23:40)
Petar upp en medelgammal tråd. Hoppas inte Farmor eller någon annan slår bakut. wink.gif

Hihi, du är modig du! wink.gif tongue.gif
Anki på Öland
Tror jag såg ganska nyligen på ÖB - minns inte priset men det var billigt i alla fall.
Anki
askar
ÖB har sålt för 99 kr.
Gossen Ruda
CITAT (faith @ 30-01-2007, 23:48)
Petar upp en medelgammal tråd. Hoppas inte Farmor eller någon annan slår bakut.  ;)

Grrrrrrrrr rolleyes.gif

Helt enligt den oskrivna regelboken.
aanderss
allt i från 75 kr och uppåt beror på vad man vill ha för några
Eva i Höga
Jag köpte mina stavar på Clas Olson för 149 kr och är jättenöjd. De passar mig perfekt, använder dem fyra dar i veckan. Har haft dem ett par år men nu måste jag byta gummiproppar för de är utslitna. Att motionera med stavar är en mycket fin motion för min del, kompletterar med vattenjympa också.
Castea
Tack för era tips och råd!

Nu har jag köpt gåstavar! Det blev ett par för 198 kr från Coop.

Har varit ute med dem första gången idag. JÄTTEKUL!! smile.gif smile.gif smile.gif
Och svettigt! tongue.gif

Nu ska jag fördjupa mig litet i "finliret", hittade t ex denna sida.

faith
Härligt! smile.gif
fruberglund
Har också blivit lite sugen på att prova att gå med stavar. Känns som att det skulle vara roligare på nåt sätt. Ska se om jag köper mig ett par till våren smile.gif
Castea
Är litet smått stel idag, så nog fick tidigare oåtkomliga muskler sitt igår. smile.gif
Nån som vet om man kan få hyfs på gäddhänget på armarna om man tränar stavgång regelbundet? unsure.gif
Farmor
Hej Castea. Först nu såg jag att den här tråden var igång igen och inte sjutton kan jag bli sur för det. Det är precis tvärt om, det är ju en nyttig tråd som behandlar hälsa för både kropp och själ enligt min mening.

Mellan varven är jag flitig med stavarna och kanske gäddhänget försvinner om man går ofta, jag tycker det verkar logiskt i alla fall. Annars tycker jag att stavgång är en suverän form av motion om man inte är så sportig av sig.

Jag började gå med mina för 6-7 år sedan, när jag hade våldsamma ryggbesvär. Framförallt tyckte jag dom var så bra stöd då jag hade svårt med balansen. Idag går jag sällan ut på promenad utan mina stavar, dom har blivit lite som "vänner".

Så jag säger ....... ut och traska med stavarna alla odlavänner, det gör gott i kropp och själ. biggrin.gif wub.gif
Castea
Trevligt att läsa din berättelse, Farmor!

Jag promenerar 1 timme per dag sedan ett par år tillbaka. Tänkte ta med mig stavarna 3 ggr/vecka nu på promenaderna.

Fortfarande känns effekten från igår i kroppen - jag är förvånad över det! smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag går alltid med stavarna. På grund av ryggproblem började jag med stavarna, nu är det mina bästa hjälpmedel. Även min sambo går sina rundar med stavarna nu och har "gått" ned många kilon. Första året var det 17 Kilo

Hur det är med gäddhänget på armarna, ja det kan jag inte säga eftersom jag inte kan gå så långt/länge. Men jag kan tänka mig att det hjälper.

Även när jag reser så är mina stavar alltid med. Jag går längre och säkrare.

Edelweiss
ninnisky
" För att vara effektiv mot gäddhäng måste man ta långa armtag med stavarna och skjuta ifrån ordentligt"

..så stod det i Expressen 5 januari
biggrin.gif biggrin.gif
Castea
Ålrajt!!! tongue.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2007, 09:11)
Petar upp en medelgammal tråd. Hoppas inte Farmor eller någon annan slår bakut.  wink.gif

Grrrrrrrrr rolleyes.gif

Är du forumpolis?
faith
CITAT (ingrid fuxwall @ 04-02-2007, 23:23)
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2007, 09:11)
Petar upp en medelgammal tråd. Hoppas inte Farmor eller någon annan slår bakut.  wink.gif

Grrrrrrrrr rolleyes.gif

Är du forumpolis?

Jag upplevde det inlägget av Ruda som ett skämt.. wink.gif
Gossen Ruda
På förkommen anledning vill jag bara påpeka att om nån funderar på om ett inlägg eller kritik från mig är skämt eller allvar så ÄR det ett skämt. Menar jag allvar är detta så ställt utom allt tvivel så att ingen behöver fråga eller undra. För det mesta är det skämt men tyvärr så tar en del alltför allvarligt på det mesta för att inse detta. Beklagar om detta ställer till problem men jag är oförbätterlig.
AnitaO
Fick lära mig ett nytt ord i dag.
Så jag tycker vi byter ut det gamla "forumpolis" till "baksätes-moderator" laugh.gif rolleyes.gif

P.S. Jag uppfattade gossens inlägg som ett ironiskt skämt på förekommen anledning rolleyes.gif
Alba
Lyssna på denna underbara dam med egna dikter.

Klicka längst ut till höger
Jag hatar stavgång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon