Full version: Tomma pallkragar
ettenna
Så dääääär ja... nu står en pallkrage tom efter att grönsaksflyn fullständigt ätit upp mina plantor. Tomaterna - de som ratats - får jag ta in gröna och hänga upp för mognad.
Nu är frågan - vad kan jag så i dag. Helst något som inte mina andra "kompisar" mördarssniglarna äter.
Snälla ge mig tips.
Christa
Det börjar ju bli lite sent förståss men potatis kanske. Rädisor borde ju också gå. Vitlök skall ju sättas på hösten men inte riktigt än. De skall sättas samtidigt som det är lagom att sätta blomsterlökar. Fast de kanske är bättre på friland. Har inte provat själv men vi kommer att göra det framöver. Köpte färsk vitlök för några veckor sedan och den var mycket fin.
Här finns info http://www.odla.nu/vegt/vitlok.shtml och om de går att ha i pallkrage kanske de vet i pallkrageklubben här forumet. Fast om du har gott om friland och vill ha kragarna till annat i vår så är det ju inte bra ide förståss.
Lorangafilm
Spenat! Jag är på G att sätta det själv.
Gurkan
etenna : vi vet ju inte alls var du bor ... norra eller södra Sverige avgör ganska mycket.

Jag sådde spenat för två veckor sen och den har tatt sig bra och jag hoppas på en bra skörd i september.

Asiatiska bladgrönsaker är alltid ett bra val sent på hösten, Runåbergs och Impecta har mycket bra sortiment och du kan Googla och beställa på deras hemsidor. Jag ska så imorrn ... det har jag lovat mig själv i två veckor nu ... laugh.gif
hnorbeck
Det står ju i hennes signatur var hon bor - odlingszon 3 Stockholms skärgård.

Nå, mitt tips är vintersallat - fantastiskt gott. Jag har mördarsniglar i min trädgård, men vintersallaten står orörd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon