carren
Har några stycken höga Riddarsporrar bak i en rabatt. De är maffiga i blom men så här i augusti... Då är de allt annat än vackra där de står, bruna och halvvissna. Urfula! Funderar starkt på om den där häftiga blomningen verkligen är värd allt det där nervissnade brunfula på sensommar och höst. Hur gör ni med era riddarsporrar? Klipper ni ner dem helt efter blomningen?
Monarda
Jag sådde kinesiska riddarsporrar i år och dom blommar för fullt just nu. Blir ju inte lika maffiga, men sår man själv kan man ju kosta på sig desto fler. rolleyes.gif
Karrolina
Jag klippte ner mina direkt efter blomningen och nu blommar de fint igen. Hela växten är lite mindre men allt ser frächt ut. Rekommenderas! wub.gif
kerstin z5-6
jag klipper -går fint
kristerh
Jag har klippt ner mina och grävt upp dem wink.gif var lite trött på dem planterade rosor istället.
Tezzla
Jag klippte ner min Riddarsporre och nu har den precis blommat en andra gång. Men jag håller med dig, efter blomning är de inte så värst vackra att se på. Funderar i samma banor som du, är blomningen värt detta?
fruberglund
Ja, jag tycker de är värda det, de är ju sååååå underbara! Kan lyfta en hel rabatt tycker jag. Jag klipper också bort överblommat, nån andra blomning brukar jag inte få jag tycker bladverket är fint ihop med andra blommor.

I år var det underbart vackert med den nya mörkrosa pionen jag fick av syrran ihop med de mörkblåa riddarsporrarna i bakgrunden smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon