Naturligtvis är det onödigt att köpa en helt ny skrivare. Jah skulle för den delen vara tvungen att cykla hem med åbäket från onoff/elgiganten. Ingen tillgång till bil.
Idag var jag förbi Biltema och köpte då en sats för att fylla på bläcket.
Ett par timmar senare sitter jag nu med kraftigt färgade händer. Det ser ut som jag börjar få kallbrand i fingrarna!
Det där med att fylla på bläck var inte det lättaste. Vet fortfarande inte om jag gjort riktigt rätt. Jag fick liksom inte in så mycket bläck i patronerna (bara någon mililiter). Instruktionen var kort och enkel att följa; men det stod inget om att hälften av bläcket skulle flöda ur patronen som en syndaflod och kamouflagefärga mina händer.
Vad ska det egentligen behövas för att förstå en instruktion? En civilingenjör?
Nåväl. I skivaren sitter patronerna åter och fungerar; iallfall för tillfället.
Men färgen får jag inte bort från händerna. Har provat tvål, tvål med sandkorn, vim cream, diskmedel, konc. alkohol, lacknafta och "babyvåtservetter".
Kanske skulle jag struntat i att köpa påfyllningssatsen och istället bitit i det sura äpplet och investerat i en färglaserskrivare. Men det har jag knappast råd med; såvidare inte CSN råkar betala ut dubbelt bidrag en månad eller om jag bara äter snabbnudlar under ett halvår!