Full version: Bläckpatroner ...
foolishRice
Det är otroligt att bläckpatroner till en bläckstråleskrivare ska vara lika dyra som en ny skrivare med tillhörande patroner.

Naturligtvis är det onödigt att köpa en helt ny skrivare. Jah skulle för den delen vara tvungen att cykla hem med åbäket från onoff/elgiganten. Ingen tillgång till bil.

Idag var jag förbi Biltema och köpte då en sats för att fylla på bläcket.

Ett par timmar senare sitter jag nu med kraftigt färgade händer. Det ser ut som jag börjar få kallbrand i fingrarna!

Det där med att fylla på bläck var inte det lättaste. Vet fortfarande inte om jag gjort riktigt rätt. Jag fick liksom inte in så mycket bläck i patronerna (bara någon mililiter). Instruktionen var kort och enkel att följa; men det stod inget om att hälften av bläcket skulle flöda ur patronen som en syndaflod och kamouflagefärga mina händer.

Vad ska det egentligen behövas för att förstå en instruktion? En civilingenjör?
Nåväl. I skivaren sitter patronerna åter och fungerar; iallfall för tillfället.
Men färgen får jag inte bort från händerna. Har provat tvål, tvål med sandkorn, vim cream, diskmedel, konc. alkohol, lacknafta och "babyvåtservetter".

Kanske skulle jag struntat i att köpa påfyllningssatsen och istället bitit i det sura äpplet och investerat i en färglaserskrivare. Men det har jag knappast råd med; såvidare inte CSN råkar betala ut dubbelt bidrag en månad eller om jag bara äter snabbnudlar under ett halvår!

wink.gif
Piccante
Såpa brukar lösa de flesta fläckar, åtminstone om de inte har torkat in allt för mkt. Vilket besvärligt bläck du måste ha som inte går att tvätta bort.

Bläckpatroner är kriminellt dyra. Det är inte klokt att en patron kan kosta mer än en skrivare på rea mad.gif Jag prövade lågprispatroner från inkclub till min gamla skrivare. Resultatet blev oxå att jag hade bläck över hela huset. Den första patronen jag fick saknade den där plastmojängen som sitter som skydd. Ändå var patronen riktigt packad i en tätslutande plastpåse och hel kartong men "skydden" var väl slut på fabriken och förmodligen är det kvalitetskontrollen som de spar in på när de gör billigare tillbehör. När jag öppnade påsen och tog ur patronen så rann det ut bläck på bordet.

Nu har jag en ny skrivare med hyfsta billiga patroner. Så nu blir det originaldelar i fortsättningen så man slipper kladd.
kristerh
visst är det dyrt med patroner, men efter att ha fått en skrivare förstörd av kopior köpta på Inkclub så blir det original för min del hädanefter.
de påstår (Inkclub) att deras patroner är lika bra som originalen men jag tvivlar, har kört med original nu i flera år utan problem.
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 18-08-2006, 22:41)
visst är det dyrt med patroner, men efter att ha fått en skrivare förstörd av kopior köpta på Inkclub så blir det original för min del hädanefter.
de påstår (Inkclub) att deras patroner är lika bra som originalen men jag tvivlar, har kört med original nu i flera år utan problem.

Tror också att Original håller i längden. smile.gif
Snöflinga
Konstigt huh.gif Har regelbundet handlat av Inkclub i många år och varit nöjd. Nu har jag en skrivare med 5 patroner... vilket är ekonomiskt, eftersom jag bara byter den patron som är slut sleep.gif
Klura
Jag har oxå provat Inkclub och det var bara skit.
Har en Canon Pixma 4000 med fem patroner.
Köpte en omgång som för det första inte hade samma fäste som originalpatronerna så det var lite knepigare att sätta dit dom.
Sen tog dom slut jättefort.
Nä numera köper jag bara hos Elgiganten och där kostar de 109 kr/st (utom den större svarta som kostar några tior till)
Pjater
Orginal är oftast bäst, märker man på flera olika saker unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon