Full version: Upprop på måndag
anna_rispan
ja så på måndag bär det av till skolan och upprop och guidningar o allt.
är nervös.
och det kommer säkert att snurra rejält i huvudet när dagen är över.

någon mer här som ska börja studera i höst??
Hannele
CITAT (anna_rispan @ 19-08-2006, 17:40)

I och för sej komme rni nog få papper på allt och egna internetsidor,
men det är ändå bra att ha med sej en anteckninsbok.
Ett tips:
Ögna alltid genom sidorna ni får innan föreläsningen, så får du uppfattning, vad som är svårt, vad man ska lyssna på och kanske ställa frågor. Var vaken på föreläsningar, för oftast kommer den första tentan handla om det, som gås genom där.
Piccante

Nej, egentligen försöker jag sluta att studera. Men det blev två distanskurser ändå under höstterminen. Nu börjar det dra ihop sig och jag har (som vanligt) inte hunnit köpa min kursbok än sad.gif

Se till att köpa alla böcker i tid för de kan ta slut. Det har hänt flera gånger att universitetet har anmält böcker som kurslitteratur för terminen och så har Akademibokhandeln glömt att meddela att böckerna säljer så dåligt så de vill inte ha dem på lager, och så tar de en månad efter kursstart innan de får in dem eller så har de utgått ur sortimentet.
Hannele
CITAT (Leocarpus @ 19-08-2006, 22:00)
inte hunnit köpa min kursbok än sad.gif

Se till att köpa alla böcker i tid för de kan ta slut.

Man kan låna även vid universitetsbiblioteket,
i värsta fall (?) får man sitta där och läsa referenslitteratur.
Merlin
Försök att få tag på begagnade böcker, när jag läste på universitetet så annoncerade folk på anslagstavlan. De flesta högskolor har också en internetportal där man kan köpa och sälja. Där kan du spara många tusenlappar under din utbildning!!!
Annika Ljunggren
Lite länktips då du ska handla kurslitteratur:

www.kurslitteratur.se
man kan köpa och sälja begagnad kurslitteratur där. Fungerar bra tycker jag.

www.bokfynd.nu och www.pricerunner.se
två siter där man kan jämföra bokpriser hos olika internetbokhandlar.

Själv ska jag börja mitt sista (fjärde) år som student, har varit riktigt skoj! smile.gif
Hoppas det går bra för dig!
AnitaO
Min son började i måndags.
Han var också lite nervös, men det gick fort över.
Han verkar trivas ypperligt smile.gif

Han har inte hunnit köpa några böcker ännu, men när min dotter började så beställde vi det mesta via adlibris.com
Dom var mycket billigare än studentbokhandeln t.ex.
Och så som sagt var begagnat via anslagstavlor och annat som universiteten brukar ha.
anna_rispan
Tack för alla tips.

Nu är första dagen avklarad! Huvudet känns igenmosat!
Klura
Dottern läser till husdjursagronom och ska börja sitt andra år på SLU i Uppsala.
Tack o lov så jobbar hennes pappa på Natur och Kultur och kan fixa en del av böckerna till bra pris.
Ibland gratis, då det kan vara något skönhetsfel.
Piccante
ja så på måndag bär det av till skolan och upprop och guidningar o allt.
är nervös.

Får man vara nyfiken och fråga vad och var du studerar?
anna_rispan
ja det kan väl vara okej. jag borde ju kunna vara lite anonym ändå bland alla andra som börjat.

Mälardalens högskola. Lärarprogrammet.

Nu har det gått tre dagar redan. Fortsätter det i den här takten blir det npog fullt upp resten av studietiden!
Annlo
...och jag som har lovat mig själv att nu får det vara nog, inga fler kurser (barsk ton)!

(Har redan 180p....)

Så ringde de idag och meddelade att de hade en reservplats till mig på en superduper intressant kurs som jag bara måste gå! biggrin.gif

Nu har jag precis handlat böcker på nätet (Bokus var billigast på mina böcker)

sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon