Monarda
Maken skrattar hejdlöst åt hans inlägg i Aftonbladet och jag fattar ingenting! Är jag korkad? Vad ska det föreställa? Humor - knappast. Satir - inte i mina ögon i alla fall. Jag blir faktiskt förbannad, tycker det är bara dumheter. Ja visst, jag vet, jag kan ju låta bli att kolla men kanske en vacker dag trillar poletten ner! wacko.gif
zaaritha
Läser GT--vad är detta om Stenmarck??
cic

laugh.gif

Jag har hört att det finns dom som tycker att Stefan och Krister är roliga.. Även han den där Hjalmar från Örebro.. Så kan det vara. Vi skrattar åt olika saker.. rolleyes.gif
zaaritha
Stefan o Krister o Hjalmar; det är billig humor--om det nu ens ÄR humor?
Kat
Ibland är han underbar, ibland fattar jag ingenting.
Monarda
CITAT (cic @ 20-08-2006, 00:12)

laugh.gif

Jag har hört att det finns dom som tycker att Stefan och Krister är roliga.. Även han den där Hjalmar från Örebro.. Så kan det vara. Vi skrattar åt olika saker.. rolleyes.gif

Det här var ju i och för sig inget representativt exempel, det här kan man ju förstå och nästan dra på smilbanden åt. smile.gif
Men det är förstås bra att alla smaker blir tillgodosedda. Själv håller jag stenhårt på Jan Berglin. laugh.gif
cic
CITAT (Monarda @ 20-08-2006, 15:49)
[QUOTE=cic,20-08-2006, 00:12 laugh.gif

Det här var ju i och för sig inget representativt exempel, det här kan man ju förstå och nästan dra på smilbanden åt. smile.gif
Men det är förstås bra att alla smaker blir tillgodosedda. Själv håller jag stenhårt på Jan Berglin. laugh.gif

Du har helt rätt. Och jag kan förstå att alla inte gillar/förstår honom.

Jan Berglin är ju hur kul som helst!! biggrin.gif
ullislerum
Felfelfelfelfel wink.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif Jan Stenmark är ju det roligaste som finns!!!! Och själva grejen är ju att det är HELT kocko och knäppt!!

Tur att vi alla är olika!! wub.gif
Boxer

Behöver jag tala om att jag dyrkar Jan Stenmark biggrin.gif
ullislerum
Boxer vi kanske skulle ha en egen tråd!! wub.gif laugh.gif
Har du "det började med fåglar" den är det roligaste jag vet!!!
Snöflinga
Vad är det som är roligt blink.gif Jag roas av godingar från Hasse & Tages revyer.. Pang i bygget .. Papphammar ... Babben ... ja t.om. vår käre Hjalmar wub.gif
Boxer
CITAT (ullislerum @ 20-08-2006, 21:25)
Boxer vi kanske skulle ha en egen tråd!! wub.gif  :lol:  
Har du "det började med fåglar" den är det roligaste jag vet!!!

Jag hade precis samma tanke - en egen Jan Stenmark-tråd

laugh.gif

Jag har tyvärr inte "det började med fåglar" än, men inser nu att om livet ska bli längre måste jag skaffa den.

Jag har:
"Detta har hänt" (Hysteriskt kul, även sjuttielfte gången.)
"Land och rike"
"Känslan man har"
ullislerum
Detta har hänt är ju verkligen fantastisk!
ullislerum
apropå Stefan & Krister, som nämndes tidigare, kan ju inte det kallas humor. Något mer plumpt och billigt får man ju leta rätt länge efter.. tycker jag. Jag tycker att det är oförskämt att dom verkar tro att svenska folket bara vill skratta åt sexanspelningar och lyteskomik.. som ju iofs KAN vara kul om det görs med finess och varvas med annat.. Men det är som sagt tur att vi alla är olika och att man kan stänga av tv:n eller byta kanal när S & K nalkas.
*Felix matte*
CITAT (ullislerum @ 20-08-2006, 22:22)
apropå Stefan & Krister, som nämndes tidigare, kan ju inte det kallas humor. Något mer plumpt och billigt får man ju leta rätt länge efter.. tycker jag. Jag tycker att det är oförskämt att dom verkar tro att svenska folket bara vill skratta åt sexanspelningar och lyteskomik.. som ju iofs KAN vara kul om det görs med finess och varvas med annat.. Men det är som sagt tur att vi alla är olika och att man kan stänga av tv:n eller byta kanal när S & K nalkas.

Eller hur rolleyes.gif
Tur är det att vi inte alla har samma smak och tycke smile.gif

Jag kan för allt i världen inte förstå vad som är kul t.ex med en kille med durkslag på huvet unsure.gif unsure.gif upponervänd unsure.gif

Ja, ja så är det... olika åldrar = olika humor.

Viktigast är väl ändå att vi alla respekterar och inte nedvärderar varandras... Eller hur?
ullislerum
CITAT (Felix matte @ 20-08-2006, 22:32)
Ja, ja så är det... olika åldrar = olika humor.

Njaaaee, olika personligheter och smak - olika humor. Det har inget med ålder att göra! Jag har några jämnåriga som jag inte alls delar humor med!
Pirum
Nmjo, fast humor kan förändras över tiden också. I mina tonår föraktade jag Stefan&Krister, och tyckte att schimpanser stod på en högre nivå. Men på senare tid har jag kunnat uppskatta en del av deras humor. Dock inte sexskämten, som är för dåliga för att vara bra. Där tror jag fortfarande att schimpanserna har det intellektuella övertaget.

Stenmark tycker jag är ok ibland. Men ofta tycker jag bara "jaha...och?"
ullislerum
CITAT (Pirum @ 21-08-2006, 11:22)
Nmjo, fast humor kan förändras över tiden också.

precis, det har alltså inget med ålder att göra. Alltså generellt. Man kan inte säga att varje ålder har sin humor.. Min kompis som är 43 tycker att det är lika kul med bajs-skämt som min treåring.. Det är lite väl snävt, tycker jag att påstå att varje ålder har sin humor.. Jag tycker t ex att både Gösta Ekman, Jan Stenmark och "super-sura-sunk-sara" (bolibompaprogram) är grymt kul på olika sätt! Något som jag oxå tycker är kul är "ring P1" men även det på ett annat sätt än bolibompa... Medans JAG aldrig tycker att Stefan & Krister är kul Men det är ju jag det.. och återigen det är väl tur det.. att vi är olika..
Ajöken.
linnea-maria
Det är ju deet som är så roligt med jan stenmark. Att det är så avigt och konstigt ibland. Dessa bilder som han får till en sådan där twist i texten till. Jag har en massa tidningar från 40 till 60-talet och reklambilderna är precis sådär konstiga som de bilder jan stenmark visar. Ofta har underklädesmodellerna hornbågade glasögon för att de inte ska se så sexiga ut. Människor på bild är ofta väldigt stela. Kvinnor i moderepotage står i en kroppsställning som är totalt onaturlig. I ett moderepotage från Damernas värld -47 är modellen osminkad och ser ut som hon har festat hårt (påsar under ögonen), brevid står en gubbe och sopar gatan, det var inte så noga....
Försäljningsargumenten i reklamen är ibland lika sjuka som jag stenmarks texter.

Jag skrattar åt många saker. Är jag trött så kan jag skratta åt Stefan o Krister också.
Bee
Men vad är detta!? Jag har tydligen missat något!
Tack för tipset! För han finns väl på nätet? - Jag köper sällan Aftonbladet i fysisk form.

Annars är ju favvisen Berglin. Älskar hans gubbar! Söndagsrutorna publiceras på nätet men det brukar komma enstaka rutor i den tryckta upplagan under vissa veckodagar.
Betty
CITAT (linnea-maria @ 21-08-2006, 12:46)
Är jag trött så kan jag skratta åt Stefan o Krister också.

Sååå trött kommer jag aldrig att bli... tongue.gif
ullislerum
CITAT (Betty @ 21-08-2006, 15:15)

inte jag heller.. sleep.gif men det har ni nog förstått.. biggrin.gif
GrönAnna

Här är en till som älskar Stenmark!

(Blev plötsligt osäker: får man lov att lägga in bilder såhär...?) blink.gif
pejori
CITAT (Betty @ 21-08-2006, 15:15)

det är jag jämt... laugh.gif laugh.gif
är mycket road av stefan och krister laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg

(Jag hoppas att jag inte.....han inte.....jag inte var för grov nu)
Visst är han BRA!
Vi har ett par böcker med honom i bokhyllan.
H. Lindström är också en favorit, härhemma smile.gif

Stefan och Krister? Baaah wacko.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon