Full version: sidenpipranka
kattisss
sådde frön av sidenpipranka i våras,, och av detta fick jag 3 plator,, som växte sej upp till hela 4 blad huh.gif o sen har dom inte växt alls någe mer,, nån som vet någe om denna växt? mina står bara stilla o stampar,,
Storåtjejen
Mina stod också och stampade läääänge, läääänge. Sådde förra våren (alltså inte i våras) och inte förrän denna sommar började de sätta lite fart. Men fortfarande är de inte särskilt stora. Och de har inte blommat än. Men min dotter fick plantor från samma fröpåse och hennes växte redan förra året. Dessutom blommade den. Så vad som gjort skilnaden vet jag inte.
kerstin z5-6
de kan stå still -krukstorlek o jord har betydelse -vårgöd ordentligt de blommar ung nu i mitt uterum varje år
kattisss
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-08-2006, 12:02)
de kan stå still -krukstorlek o jord har betydelse -vårgöd ordentligt de blommar ung nu i mitt uterum varje år

rolleyes.gif var inne o kikade på din "ranka" jisses vilken skönhet,, tror mina plantor är lika stora som blomman, men vilken jord ska man använda sej av då måntro? när jag väl lyckats få ett par plantor, så vill jag ju inte att dom ska tyna bort för mej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon