fruberglund
Bonden var hit och sa att vi kan få kogödsel om vi vill, vi hjälpte till lite när hans häst rymde in i vår trädgård smile.gif

Undrar bara hur jag ska förvara den. Om jag ska lägga den i en hög över vintern för att fördela ut det nästa år, ev. lägga lite i komposten (fast den har jag inte byggt än).

Kan jag lägga det ovanpå en presenning? Vill nog inte lägga det direkt på backen. Ska det täckas? Försvinner inte mycket näring om det ligger öppet över vintern?

Har aldrig haft med kogödsel att göra förutom ko-på-påse men kan jag få av bonden så verkar det ju bättre för att inte tala om billigare = gratis.

Hur ska jag göra när jag hämtar? Vill inte ta det direkt på släp, vi har dessutom inget drag på bilen så då måste vi låna bil. Hur brukar ni göra? Stå och ösa i plastsäckar verkar både krångligt och jobbigt.
kerstin z5-6
Visst kan du lägga det på och även täcka med pressenning -fast jag brukar inte ha nåt under
Enklast är väl att du ber bonden själv komma med ett eller flera skop lass med sin traktor o dumpa det på anvisad plats -det gör min leverantör
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon