Full version: Go Girl!
Maria i Helsingborg
Blir man storknottrig eller vad!? ohmy.gif wub.gif
http://www.expressen.se/index.jsp?a=660991

http://youtube.com/watch?v=ioFOw28HwbE
andersen
Synd att inte barn kan vara barn. Hur många barn har inte haft ett helvete resten av livet för att dom har upptäkts som barn.Det borde vara en åldersgräns precis som att man inte godkänner barnarbetare.
pejori
CITAT (andersen @ 20-08-2006, 16:53)
Synd att inte barn kan vara barn. Hur många barn har inte haft ett helvete resten av livet för att dom har upptäkts som barn.Det borde vara en åldersgräns precis som att man inte godkänner barnarbetare.

instämmer nog där jag också wub.gif wub.gif
det finns en tid för allt...även barndommen måste få vara kvar ett tag wub.gif wub.gif
sen finns det en del försigkommna barn, som inte vill annat än att stå på scen, men det är svårt att avgöra, så en viss åldersgräns bör kanske finnas wub.gif wub.gif
yenny
Jisses vilken röst hon har ohmy.gif wub.gif
*Felix matte*
Fantastisk röst... nästan så man inte tror sina öron ohmy.gif wub.gif

Åldersgräns behövs inte... viktigast är att ha föräldrar som kan
se till att barnet inte utnyttjas och inte arbetar för mycket.

Vi har Svensk motsvarighet i Sanna Nielsen hon upptäcktes som 11-åring. Hon fyller 22 i år.
2002 fick hon det prestigefyllda Ulla Billquist-stipendiet wub.gif
Zarah P
Visst är hon fantastisk?!

Och som Felix matte säger - Sanna klarade det ju finfint! Jag får fortfarande rysningar av den låten - Till en fågel...!

smile.gif
pejori
ja...det är en svår avvägning det där.... wub.gif
tyvärr är det svårt att veta vad som är deras vilja och vad som är föräldrarnas smile.gif
men ducktig är hon
AnitaO
Helt otroligt! Har aldrig hört nåt liknande!
Pirum
Hon sjunger rätt ok, och med rätt mogen röst, fast, sådär superbra tycker jag inte det är. Och så är ju låten rätt obra. Sen tycker jag instinktivt att småbarn inte ska sjunga alla sorters sånger, tycker hon ska ägna sig åt barnvisor ett bra tag till...

Tycker det borde vara åldersgräns på 15-16 år för denna typ av tävlingar.

Tillägg : vid närmare eftertanke kanske det borde vara 18-årsgräns för TV-tävlingar, jag menar inte att man ska stoppa barn från att sjunga, varken solo eller i kör.
ullislerum
Njaa jag vet inte jag.. skulle vilja höra henne sjunga något med mer spännvidd.. och då menar jag spännvidd i volymstyrka.. det är lite för mycket hela tiden för min smak. Jag har haft många sångelever som tycker att dom sjunger väldigt bra, när det egentligen mest är starkt och mycket, när man ber dom sjunga svagare och mer dynamiskt finns det lixom..ingenting.. men med rätt sångpedagog kan hon säkert bli något stort när hon är mer mogen och färdig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon