Full version: Getingar
akagebeck
Såhär års är getingarna en plåga!! Jag tycker det är mycket otrevligt med dem, de är så himla envisa och vill gärna surra omkring en när man sitter ute. Speciellt otrevligt när man äter. mad.gif

Är det nån som har nåt tips som fungerar för att få bort dem?? Finns det nånting som de gillar mer än att äta just det som ligger på min tallrik? Går det att locka bort dem med nåt?

Jag tappar lusten att överhuvudtaget vara ute när de är som värst. sad.gif
Elisabeth P
Har hört att de skyr ättika som pesten
Plasera en burk med lite ättika i en bit från platsen ni befinner er på. Luktar väl inte så gott för oss heller men om man måste välja på pest eller kolera, så lär detta funka bra. Har dock inte hunnit testa själv.

Lycka till/ Lisa
Whiskuchi
eller gör en saftfälla och ställ en bit bort. Ta en plastflaska, skär av den strax ovanför mitten, vänd överdelen upp och ner och ställ den i underdelen. Häll på saft - getingarna flyger in men kommer inte ut. Funkar likadant som köpefällorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon