Starfight
Tänkte eventuellt besöka den stora tädgårdsfesten på Sofieros slott i helgen 25-27 Aug. Är det någon som har vart där innan och i såfall är den värd att besöka? Den verkar ju rätt intressant om man läser på deras hemsida.
Maria i Helsingborg
O JA! Jag har längtat - och sparat pengar - ett heeeelt år nu wub.gif

Jag brukar köpa med mig ngn ny hoya, pelargon, lökar, chilifrukter, perenner, kanske en ny trädgårds-"grej", honung, choklad, tvålar och kolla på olika tävlingsbidrag (bordsdukningar och blomsterarr), köpa lergods/konsthantverk och böcker och ögon-fröjds-frossa i dahlia-rabatterna, lyssna på "uppträdanden" och se när folk lagar mat, själv äta ngt gott och handla lite mer till trädgården. Det finns mycket roligt där!

Hoppas att det blir fint väder i år - vi ses kanske där (i år ska jag bära min odla-knapp! smile.gif

Sofiero 2004
Fler blommor och blad 2004

virrevarv
Åhh, vad roligt att höra! Jag tänkte själv gå dit i år, förra året blev det inte av. Har sett fram emot det så hela sommaren.
Jösses, har du sparat i ett helt år! rolleyes.gif Är där så mycket att handla?!! Det låter som om man får ta med sig stooora plånboken... tongue.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (virrevarv @ 21-08-2006, 17:26)
Åhh, vad roligt att höra! Jag tänkte själv gå dit i år, förra året blev det inte av. Har sett fram emot det så hela sommaren.
Jösses, har du sparat i ett helt år! rolleyes.gif Är där så mycket att handla?!! Det låter som om man får ta med sig stooora plånboken... tongue.gif

Nja, lite överdrev jag kanske i "entusiasm-attacken", men nära på då tongue.gif
renate
jag har varit där en gång och vill gärna dit i år med.Det är absolut sevärt.
Starfight
Ok, hoppas bara det är bra väder till helgen då. Så får man väl ta och se om man kan åka dit.
Maria i Helsingborg
Eftersom det ska regna lördag och söndag, var jag iväg idag i 4 timmar.
Ett axplock: Sofiero 2006 wub.gif

Idag har jag dessutom gjort 2 saker jag aldrig gjort förr: rökt vattenpipa och druckit "riktigt" arabiskt kaffe.......rrrroligt! biggrin.gif

Tilläggas kan att jag bar mi Odla-knapp.......inget napp wink.gif ......synd!
Klematis
Jag och min mamma var på bussresa till sofiero i lördags. Vi hade jättetur med vädret. Vi har aldrig varit där tidigare och tyckte att det var jättefint, trots att blommorna farit illa av allt regn. Köpte lite blommor men det är ju inte så lätt att "storhandla" när man åker buss. Är det bara den här helgen som det går att handla? Jag skulle vilja åka dit mitt i sommaren och se på trädgården, men det är ju roligt om man kan handla blommor på samma gång.
Maria i Helsingborg
De har "nästan" öppet hela året om;
Sofieroslott och trädgårdar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon