Full version: Snöade i Simrishamn!
*Felix matte*
Upponervända världen. ohmy.gif wink.gif unsure.gif

Vi har också idag haft otroligt varm, solig sommardag...orkade inte ens sitta under parasollen. smile.gif for och shoppade istället tongue.gif
Bjäbban
Man ska nog inte tro på alt man hör/läser..... biggrin.gif
pejori
usch...tror att det blir en låååång och kall vinter i år sad.gif sad.gif wink.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 22-08-2006, 01:51)
usch...tror att det blir en låååång och kall vinter i år sad.gif  :(  ;)

Nu ska du enbart vara tyst tongue.gif . Såna där domedagsprofetior
vill vi inte höra NU!!.

Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten blink.gif

Fast vi hörde det på radion. Så det är väl kanske sannt då unsure.gif

Den 27 september 1987, när vi vaknade på morgonen, då var det
kritvitt ute blink.gif . Men det var ju i september det. Nu är det ju bara
augusti huh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 05:27)
.........
usch...tror att det blir en låååång och kall vinter i år sad.gif  sad.gif  wink.gif

vill vi inte höra NU!!.

Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten blink.gif .................

Julen är här! laugh.gif (snart)

netaave
CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 07:29)
.........
usch...tror att det blir en låååång och kall vinter i år sad.gif  sad.gif  wink.gif

vill vi inte höra NU!!.

Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten blink.gif .................

Julen är här! laugh.gif (snart)

sssss det ser du väl att den inte är, han har ju inte ens börjat med klapparna, spelar ju golf fortfarande och det måste väl betyda "fortfarande semester" eller? ;-)
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Där fick du allt till det netaave laugh.gif
Tummen upp för dig wub.gif
Alexander-VG-zon3
nää usch inte vinter än ,
jag har redan bestämnt att det ska bli en snö fri vinter å ingen frost föränns vid julafton *önsketänkande*
LadyG
CITAT (flaxss @ 22-08-2006, 11:18)
nää usch inte vinter än ,
jag har redan bestämnt att det ska bli en snö fri vinter å ingen frost föränns vid julafton *önsketänkande*

Man kan ju drömma wub.gif
pejori

vill vi inte höra NU!!.

Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten blink.gif

Fast vi hörde det på radion. Så det är väl kanske sannt då unsure.gif

Den 27 september 1987, när vi vaknade på morgonen, då var det
kritvitt ute blink.gif . Men det var ju i september det. Nu är det ju bara
augusti huh.gif

och jag som funderade på att packa ihop sommarmöblerna laugh.gif laugh.gif
då får dom och blommorna vara ute ett tag till då smile.gif
pejori
klart han spelar golf laugh.gif laugh.gif
han är ju chef ju laugh.gif
slaven unde...han får jobba han...nissarna sliter och chefen har semester laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif

ho ho hooo
mulle
Nej, nu får ni väl ge er!
Jag tänker plantera t.o.m. oktober, så det så! Kanske i november, också, om rosorna kommer sent.
Och anlägga alla rabatter som jag inte har orkat röra i hettan.
Och njuta av höstfärger, sent, sent...
Något plåster på torkansåret skall vi väl ändå få? Havet är ju så varmt ännu och det bådar för en lååååång varm, fin höst.

Jag tycker alla domedagsprofeter kan gå gömma sig i komposten! tongue.gif
wub.gif

Mulle
Lars-Olof Arvids
Att det kan vara varmare i norr än i söder har man ju vant sig vid, men det blir tydligen värre och värre. Är det augusti eller september - eller första april??? ohmy.gif

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-08-2006, 10:59)
Att det kan vara varmare i norr än i söder har man ju vant sig vid, men det blir tydligen värre och värre. Är det augusti eller september - eller första april??? ohmy.gif

Olle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif om det ändå vore så väl laugh.gif laugh.gif
då hade det varit vår igen nu smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (pejori @ 22-08-2006, 12:41)
laugh.gif  :lol:  :lol: om det ändå vore så väl laugh.gif  :lol:
då hade det varit vår igen nu smile.gif

ohmy.gif Och "hoppa över" Julen........
sad.gif DET vill väll ändå ingen............
Alexander-VG-zon3
CITAT (mulle @ 22-08-2006, 10:56)
Nej, nu får ni väl ge er!
Jag tänker plantera t.o.m. oktober, så det så! Kanske i november, också, om rosorna kommer sent.
Och anlägga alla rabatter som jag inte har orkat röra i hettan.
Och njuta av höstfärger, sent, sent...
Något plåster på torkansåret skall vi väl ändå få? Havet är ju så varmt ännu och det bådar för en lååååång varm, fin höst.

Jag tycker alla domedagsprofeter kan gå gömma sig i komposten! tongue.gif
wub.gif

Mulle

rätta takter .

sept är ju en sommar månad .sååå det är långt kvar å jag ska med fixa en massa i trädgården
Lady Hamilton
sleep.gif Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom. unsure.gif Sedan skulle han ta ställning till om ni skulle få några julklappar i år..................... laugh.gif
Betty
CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 14:09)
sleep.gif Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  :unsure:  Sedan skulle han ta ställning till om  ni skulle få några julklappar i år..................... laugh.gif

Men Herregud Ladyn, nu får du väl ändå ge dig!!!Allt detta julande hit och dit - mitt i sommaren! Har du fått solsting??? laugh.gif tongue.gif
Och en till jullänk i signaturen, stööööön!
laugh.gif tongue.gif
Lady Hamilton
sleep.gif Det har snöat i Simrishamn....................
Gillan
CITAT (Betty @ 22-08-2006, 14:19)
sleep.gif Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  unsure.gif  Sedan skulle han ta ställning till om  ni skulle få några julklappar i år..................... laugh.gif

Men Herregud Ladyn, nu får du väl ändå ge dig!!!Allt detta julande hit och dit - mitt i sommaren! Har du fått solsting??? laugh.gif tongue.gif
Och en till jullänk i signaturen, stööööön!
laugh.gif tongue.gif

Ja, jag vågar snart inte yttra mig huh.gif Jag badar ju fortfarande i poolen
sleep.gif

Säger jag och tittar försiktigt under lugg wink.gif

Ähh, jag är så snäll annars, så jag får nog några klappar ändå......
fast av vem..... det säger jag inte, men det är nog inte av Hamiltons tomte wub.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 14:29)
...Ja, jag vågar snart inte yttra mig huh.gif Jag badar ju fortfarande i poolen ......
sleep.gif

Säger jag och tittar försiktigt under lugg  ;)

laugh.gif  :lol:  :lol:

Kan meddela att jag badar i sjön fortfarande laugh.gif
mulle
sleep.gif Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  :unsure:  Sedan skulle han ta ställning till om  ni skulle få några julklappar i år..................... laugh.gif

Nu bara måste jag få berätta trots att detta inte har någonting med själva tråden att skaffa...

På Chelsea Flower Show i fjol hittade jag en trädgårdsprydnad som jag så gärna ville ha. Den smått snorkiga killen, som jobbade i visningsträdgården, avspisade mig kort med att det var ett utställningsföremål som inte var till salu.
Jag försökte förklara att jag var utländsk turist och att jag nog skulle betala vad den kostade men killen blev bara ännu mera snorkig.
Då jag gick sa han med ett hånfullt tonfall att det är bra att man lär sig att man inte kan få allt här i livet.
Då flög f-n i mig, jag vände mig om och sa:
"Jag är från julgubbens hemland, jag ska minsann se till att du inte får några julklappar i år!"
Han stirrade på mig, brast ut i gapskratt och gav mig det jag ville ha - gratis!

Mulle

PS. Tomten heter julgubben hos oss och försök inte ens påstå att han skulle bo hos er för det gör han INTE!!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Betty
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 14:29)
Ja, jag vågar snart inte yttra mig huh.gif Jag badar ju fortfarande i poolen
sleep.gif

Säger jag och tittar försiktigt under lugg wink.gif

Ähh, jag är så snäll annars, så jag får nog några klappar ändå......
fast av vem..... det säger jag inte, men det är nog inte av Hamiltons tomte wub.gif laugh.gif laugh.gif

På tal om poolen ja, har du inga bilder på den färdigbyggda poolen? unsure.gif

Jag räknar kallt med att jag kommer att få en hög med julklappar jag med, jag är så snäll så sleep.gif säger min egen hustomte... rolleyes.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Mulle!

Jag visste väll att det bodde en "liten en" även hos dig..........
Gillan
Tänk att det kvittar vad vi säger Betty, så får hon till det i
slutänden i alla fall den där människan blink.gif laugh.gif laugh.gif

Men här är i alla fall en bild på poolen. Tyvärr så återstår
allt runt-om-kring- arbete eftersom den blev ett par veckor
försenad wink.gif . Men vad gör det? Vi har ju heeeela åååret på oss
wub.gif tongue.gif

Betty
Ja det är nog inte så mycket man kan göra åt henne, den där... rolleyes.gif

Så mysigt de ser ut att ha det i poolen! biggrin.gif

Ja ni har ju gott om tid att göra den klar, det är ju evigheter kvar till vinter, snö och "sånt"! laugh.gif
Biggan_
Har du is på poolen Evgeni? Ser ju ut som ungarna står på vattnet ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
LadyG
Undrar om man kan lägga ner någon form av värmeslinga i poolen och få varm källa att bada i till vintern? smile.gif
Hannele
När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden möttes hon av en snödriva.

Så är det, när man promenerar utanför en ishall. laugh.gif
renate
CITAT (mulle @ 22-08-2006, 15:37)
sleep.gif Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  unsure.gif  Sedan skulle han ta ställning till om  ni skulle få några julklappar i år..................... laugh.gif

Nu bara måste jag få berätta trots att detta inte har någonting med själva tråden att skaffa...

På Chelsea Flower Show i fjol hittade jag en trädgårdsprydnad som jag så gärna ville ha. Den smått snorkiga killen, som jobbade i visningsträdgården, avspisade mig kort med att det var ett utställningsföremål som inte var till salu.
Jag försökte förklara att jag var utländsk turist och att jag nog skulle betala vad den kostade men killen blev bara ännu mera snorkig.
Då jag gick sa han med ett hånfullt tonfall att det är bra att man lär sig att man inte kan få allt här i livet.
Då flög f-n i mig, jag vände mig om och sa:
"Jag är från julgubbens hemland, jag ska minsann se till att du inte får några julklappar i år!"
Han stirrade på mig, brast ut i gapskratt och gav mig det jag ville ha - gratis!

Mulle

PS. Tomten heter julgubben hos oss och försök inte ens påstå att han skulle bo hos er för det gör han INTE!!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Ha ha ha ha ha,den var bra. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Österlena
Nu får väl jag som granne till Simrishamn hyfsa bilden lite.

Det stämmer att det har kommit nederbörd - vit sådan det kunde man se i Ystads Allehanda.

Men det är av samma orsak som alla andra regnoväder som har härjat runt om i landet. Så att himlen öppnar sig och det som ligger lagrat i molnen v r ä k e r ner. Ibland hinner det väl inte värmas upp liksom.

Jag vill bara meddela att vi har varmt och jätteskönt fortfarande, vi kan sitta ute långt in på nätterna utan att behöva ytterkläder, folk badar i havet, turister och semestrare befolkar uteserveringar och campingplatser, på helgerna ligger grillröken tung över nejden. Vandrarhem och hotell har fortfarande fullbokat.

Så ni kan ta det lugnt med önskelistorna till tomten...
Betty
CITAT (Österlena @ 22-08-2006, 21:47)
Jag vill bara meddela att vi har varmt och jätteskönt fortfarande, vi kan sitta ute långt in på nätterna utan att behöva ytterkläder, folk badar i havet, turister och semestrare befolkar uteserveringar och campingplatser, på helgerna ligger grillröken tung över nejden. Vandrarhem och hotell har fortfarande fullbokat.

Så ni kan ta det lugnt med önskelistorna till tomten...

Så skönt att höra! biggrin.gif
pejori
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif den har jag redan skickat iväg ju ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
undrar om man kan bryta sig in i brevlådan? laugh.gif laugh.gif
Bjäbban
CITAT (Bjäbban @ 22-08-2006, 01:13)
Man ska nog inte tro på alt man hör/läser..... biggrin.gif

Som sagt rolleyes.gif
Läs vad Österlena skiver ovan också!
Jovist var det vit på marken, men det var INTE snö, utan vi fick en hagel skur här!
Och det är om inte direkt vanligt så dock inte lika omöjligt som snö..... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon