|
*Felix matte*
21-08-2006, 22:18
Bjäbban
22-08-2006, 00:13
Man ska nog inte tro på alt man hör/läser.....
CITAT (pejori @ 22-08-2006, 01:51) usch...tror att det blir en låååång och kall vinter i år  :( ;) Nu ska du enbart vara tyst  . Såna där domedagsprofetior vill vi inte höra NU!!. Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten Fast vi hörde det på radion. Så det är väl kanske sannt då Den 27 september 1987, när vi vaknade på morgonen, då var det kritvitt ute  . Men det var ju i september det. Nu är det ju bara augusti
Lady Hamilton
22-08-2006, 06:29
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 05:27) ......... CITAT (pejori @ 22-08-2006, 01:51) Nu ska du enbart vara tyst  . Såna där domedagsprofetior vill vi inte höra NU!!. Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten  ................. Julen är här!  (snart) 
netaave
22-08-2006, 06:49
CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 07:29) CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 05:27) ......... CITAT (pejori @ 22-08-2006, 01:51) Nu ska du enbart vara tyst  . Såna där domedagsprofetior vill vi inte höra NU!!. Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten  ................. Julen är här!  (snart)   sssss det ser du väl att den inte är, han har ju inte ens börjat med klapparna, spelar ju golf fortfarande och det måste väl betyda "fortfarande semester" eller? ;-)
Alexander-VG-zon3
22-08-2006, 09:18
nää usch inte vinter än , jag har redan bestämnt att det ska bli en snö fri vinter å ingen frost föränns vid julafton *önsketänkande*
CITAT (flaxss @ 22-08-2006, 11:18) nää usch inte vinter än , jag har redan bestämnt att det ska bli en snö fri vinter å ingen frost föränns vid julafton *önsketänkande* Man kan ju drömma
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 05:27) CITAT (pejori @ 22-08-2006, 01:51) Nu ska du enbart vara tyst  . Såna där domedagsprofetior vill vi inte höra NU!!. Det räcker väl med Hamiltons längtan efter Jultomten Fast vi hörde det på radion. Så det är väl kanske sannt då Den 27 september 1987, när vi vaknade på morgonen, då var det kritvitt ute  . Men det var ju i september det. Nu är det ju bara augusti  och jag som funderade på att packa ihop sommarmöblerna då får dom och blommorna vara ute ett tag till då
Nej, nu får ni väl ge er! Jag tänker plantera t.o.m. oktober, så det så! Kanske i november, också, om rosorna kommer sent. Och anlägga alla rabatter som jag inte har orkat röra i hettan. Och njuta av höstfärger, sent, sent... Något plåster på torkansåret skall vi väl ändå få? Havet är ju så varmt ännu och det bådar för en lååååång varm, fin höst. Jag tycker alla domedagsprofeter kan gå gömma sig i komposten! Mulle
Lars-Olof Arvids
22-08-2006, 09:59
Att det kan vara varmare i norr än i söder har man ju vant sig vid, men det blir tydligen värre och värre. Är det augusti eller september - eller första april??? Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-08-2006, 10:59) Att det kan vara varmare i norr än i söder har man ju vant sig vid, men det blir tydligen värre och värre. Är det augusti eller september - eller första april??? Olle  om det ändå vore så väl då hade det varit vår igen nu
Lady Hamilton
22-08-2006, 12:03
CITAT (pejori @ 22-08-2006, 12:41)  :lol: :lol: om det ändå vore så väl  :lol: då hade det varit vår igen nu   Och "hoppa över" Julen........  DET vill väll ändå ingen............
Alexander-VG-zon3
22-08-2006, 12:09
CITAT (mulle @ 22-08-2006, 10:56) Nej, nu får ni väl ge er! Jag tänker plantera t.o.m. oktober, så det så! Kanske i november, också, om rosorna kommer sent. Och anlägga alla rabatter som jag inte har orkat röra i hettan. Och njuta av höstfärger, sent, sent... Något plåster på torkansåret skall vi väl ändå få? Havet är ju så varmt ännu och det bådar för en lååååång varm, fin höst. Jag tycker alla domedagsprofeter kan gå gömma sig i komposten! Mulle rätta takter . sept är ju en sommar månad .sååå det är långt kvar å jag ska med fixa en massa i trädgården
Lady Hamilton
22-08-2006, 13:09
 Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  Sedan skulle han ta ställning till om ni skulle få några julklappar i år.....................
CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 14:09)  Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom. :unsure: Sedan skulle han ta ställning till om ni skulle få några julklappar i år.....................  Men Herregud Ladyn, nu får du väl ändå ge dig!!!  Allt detta julande hit och dit - mitt i sommaren! Har du fått solsting??? Och en till jullänk i signaturen, stööööön!
Lady Hamilton
22-08-2006, 13:22
 Det har snöat i Simrishamn....................
Lady Hamilton
22-08-2006, 13:37
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 14:29) ...Ja, jag vågar snart inte yttra mig  Jag badar ju fortfarande i poolen ...... Säger jag och tittar försiktigt under lugg ;)  :lol: :lol: Kan meddela att jag badar i sjön fortfarande
CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 14:09)  Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom. :unsure: Sedan skulle han ta ställning till om ni skulle få några julklappar i år.....................  Nu bara måste jag få berätta trots att detta inte har någonting med själva tråden att skaffa... På Chelsea Flower Show i fjol hittade jag en trädgårdsprydnad som jag så gärna ville ha. Den smått snorkiga killen, som jobbade i visningsträdgården, avspisade mig kort med att det var ett utställningsföremål som inte var till salu. Jag försökte förklara att jag var utländsk turist och att jag nog skulle betala vad den kostade men killen blev bara ännu mera snorkig. Då jag gick sa han med ett hånfullt tonfall att det är bra att man lär sig att man inte kan få allt här i livet. Då flög f-n i mig, jag vände mig om och sa: "Jag är från julgubbens hemland, jag ska minsann se till att du inte får några julklappar i år!" Han stirrade på mig, brast ut i gapskratt och gav mig det jag ville ha - gratis! Mulle PS. Tomten heter julgubben hos oss och försök inte ens påstå att han skulle bo hos er för det gör han INTE!!!!
CITAT (Evgeni @ 22-08-2006, 14:29) På tal om poolen ja, har du inga bilder på den färdigbyggda poolen? Jag räknar kallt med att jag kommer att få en hög med julklappar jag med, jag är så snäll så  säger min egen hustomte...
Lady Hamilton
22-08-2006, 13:41
Mulle!  Jag visste väll att det bodde en "liten en" även hos dig..........
Tänk att det kvittar vad vi säger Betty, så får hon till det i slutänden i alla fall den där människan Men här är i alla fall en bild på poolen. Tyvärr så återstår allt runt-om-kring- arbete eftersom den blev ett par veckor försenad  . Men vad gör det? Vi har ju heeeela åååret på oss
Ja det är nog inte så mycket man kan göra åt henne, den där... Så mysigt de ser ut att ha det i poolen! Ja ni har ju gott om tid att göra den klar, det är ju evigheter kvar till vinter, snö och "sånt"!
Biggan_
22-08-2006, 16:50
Undrar om man kan lägga ner någon form av värmeslinga i poolen och få varm källa att bada i till vintern?
Hannele
22-08-2006, 18:58
När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden möttes hon av en snödriva. Så är det, när man promenerar utanför en ishall.
CITAT (mulle @ 22-08-2006, 15:37) CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 14:09)  Jag har nu kontaktat Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom.  Sedan skulle han ta ställning till om ni skulle få några julklappar i år.....................  Nu bara måste jag få berätta trots att detta inte har någonting med själva tråden att skaffa... På Chelsea Flower Show i fjol hittade jag en trädgårdsprydnad som jag så gärna ville ha. Den smått snorkiga killen, som jobbade i visningsträdgården, avspisade mig kort med att det var ett utställningsföremål som inte var till salu. Jag försökte förklara att jag var utländsk turist och att jag nog skulle betala vad den kostade men killen blev bara ännu mera snorkig. Då jag gick sa han med ett hånfullt tonfall att det är bra att man lär sig att man inte kan få allt här i livet. Då flög f-n i mig, jag vände mig om och sa: "Jag är från julgubbens hemland, jag ska minsann se till att du inte får några julklappar i år!" Han stirrade på mig, brast ut i gapskratt och gav mig det jag ville ha - gratis! Mulle PS. Tomten heter julgubben hos oss och försök inte ens påstå att han skulle bo hos er för det gör han INTE!!!!  Ha ha ha ha ha,den var bra.
Österlena
22-08-2006, 20:47
Nu får väl jag som granne till Simrishamn hyfsa bilden lite.
Det stämmer att det har kommit nederbörd - vit sådan det kunde man se i Ystads Allehanda. Men det är av samma orsak som alla andra regnoväder som har härjat runt om i landet. Så att himlen öppnar sig och det som ligger lagrat i molnen v r ä k e r ner. Ibland hinner det väl inte värmas upp liksom.
Jag vill bara meddela att vi har varmt och jätteskönt fortfarande, vi kan sitta ute långt in på nätterna utan att behöva ytterkläder, folk badar i havet, turister och semestrare befolkar uteserveringar och campingplatser, på helgerna ligger grillröken tung över nejden. Vandrarhem och hotell har fortfarande fullbokat.
Så ni kan ta det lugnt med önskelistorna till tomten...
CITAT (Österlena @ 22-08-2006, 21:47) Jag vill bara meddela att vi har varmt och jätteskönt fortfarande, vi kan sitta ute långt in på nätterna utan att behöva ytterkläder, folk badar i havet, turister och semestrare befolkar uteserveringar och campingplatser, på helgerna ligger grillröken tung över nejden. Vandrarhem och hotell har fortfarande fullbokat.
Så ni kan ta det lugnt med önskelistorna till tomten... Så skönt att höra!
Bjäbban
22-08-2006, 21:13
CITAT (Bjäbban @ 22-08-2006, 01:13) Man ska nog inte tro på alt man hör/läser.....  Som sagt Läs vad Österlena skiver ovan också! Jovist var det vit på marken, men det var INTE snö, utan vi fick en hagel skur här! Och det är om inte direkt vanligt så dock inte lika omöjligt som snö.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|