Full version: Diet bars
Klura
För inte så länge sedan läste jag ett recept i någon tidning på sådana här Diet bars. Typ såna som säljs i hälsokosten.
Har lyckats med att kasta tidningen och det enda jag kom ihåg var att ugnen skulle stå på 100 grader rolleyes.gif
Någon som kanske har receptet eller iaf minns vilken tidning det var i?
rosita
Jag tror mig minnas att det var i Hälsa eller Må bra unsure.gif
Klura
Är det månadstidningar det? I så fall är det inte rätt för jag läser inte dessa.
Kan tänka mig att det var nån bilaga till expressen, ev med några hälsosidor. Om jag inte minns fel så var det en läsare som skickat in receptet till någon frågespalt(?)
Meliss
CITAT (Klura @ 22-08-2006, 15:48)
För inte så länge sedan läste jag ett recept i någon tidning på sådana här Diet bars. Typ såna som säljs i hälsokosten.
Har lyckats med att kasta tidningen och det enda jag kom ihåg var att ugnen skulle stå på 100 grader rolleyes.gif
Någon som kanske har receptet eller iaf minns vilken tidning det var i?

I senaste numret av Buffé var det bars som man kan ta efter träning. Kanske det du kom ihåg?
Klura
Å tackar så mycket för påminnelsen.
Lite virrig är man, jag hade t o m tidningen framme här i köket. tongue.gif
Skrev ner receptet här, men så försvann hela förra inlägget.. suck.
Men jag hittade det på Icas hemsida.
Saras Powerbars

När jag var ute och letade så ramlade jag över Runekakor som låter gudomligt goda.
KURT
CITAT (Klura @ 22-08-2006, 20:00)
Å tackar så mycket för påminnelsen.
Lite virrig är man, jag hade t o m tidningen framme här i köket. tongue.gif
Skrev ner receptet här, men så försvann hela förra inlägget.. suck.
Men jag hittade det på Icas hemsida.
Saras Powerbars

När jag var ute och letade så ramlade jag över Runekakor som låter gudomligt goda.

Powerbars är ju en form av koncentrerad näring (mycket kolhydrater), "diet bars" har nog bara formen gemensamt med powerbars! Diet bars skall väl innehålla lite kolhydrater, mycket fett och protein?
LadyG
Powerbars och dietbars har som Kurt säger bara formen gemensamt.

Att de sen klassar 500-650 kcal som låg energi tycker jag är lite konstigt med tanke på att det är mer än en fjärdedel av en vuxen kvinnas energibehov på en hel dag (om hon inte tränar).

Undrar om de menar 500-650 kcal / bar, 500-650 kcal / 100g eller 500-650 kcal för hela satsen?

Det står inte.
Klura
Jag är inte ett dugg insatt i ämnet bars.
Brukar köpa ibland när jag är sugen på nåt gott.
Trodde såna där bars var godis för hälsosamma. (jag är normalt inte det)
Om det är power eller bantargodis spelar mindre roll, det är godare än smågodis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon