Full version: LCD-TV
AnitaO
Någon som har erfarenheter att dela med sig av.
Man hör ju ibland att kvalitén varierar väldigt mycket.
Så gör ju även priserna.
Sökte lite på Net-On-Net i dag ... och det är ju en djungel lindrigt talat unsure.gif
Whiskuchi
Jag kan absolut ingenting om tekniken, men vi har en Fujitsu Siemens 32" LCD och är väldigt nöjda, det är jättefin bild (vi har den - förutom för att titta på tv och dvd - även till att spela Xbox 360 på). Har för mig att Siba har den för strax under 10 000 nu.

edit: här är en länk till den smile.gif
Bee
Inför fotbolls-vm köpte maken en 40" Sony LCD + parabol och Canal Digital. Vet inte om jag är riktigt nöjd. Vi hade ju en "vanlig" 28"are innan och den var jag rätt nöjd med.

Den nya står på samma plats så det är samma avstånd mellan fåtöljerna och tv:n. Jag tycker den är alldeles för stor. Det ser suddigt ut ute i kanterna. Det kanske blir bra när man ser en film men nyhetsprogrammen är ingen hit tycker jag.
Dessutom ändras ljudet då och då. Fast det kan ju bero på parabolen? Eller också är det fel på tv:n. Maken tycker i alla fall att den är alldeles utmärkt biggrin.gif (Måste han ju säga så dyr som den var laugh.gif )
Rossi
Vi köpte en Samsung LCD-TV i våras och är nöjda med den. Det är en helt annan upplevelse att titta på TV! Vi har en 32 tums.

Om du vill veta vad vanliga människor tycker om en speciell modell så finns det forum och recensioner för detta. Leta på nätet! Kontakta annars en duktig säljare som kan förklara alla tekniska detaljer och finesser för dig. Jag tror att det är viktigt att inte snåla för mycket när man köper en TV. Ofta får man vad man betalar för. Köper man en för billig TV så kan man inte förvänta sig bästa bildkvalitet och då blir man missnöjd och kanske tycker man då att "LCD-TV är inte bra" etc. utan att det behöver vara så.

Om man köper riktigt stora TV-apparater (över 40 tums) så är det nog idé att satsa på plasma-TV istället för LCD men det där hade jag diskuterat med en försäljare.

Och när man nu köper en ny dyr TV så satsa även på bra kablage även om det skulle gå på en tusenlapp extra och nöj dig inte med bara det som medföljer. Bra kablage ökar kvaliteten betydligt både vad gäller ljud och bild. Diskutera även den biten med försäljaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon