Full version: Min fotorunda.
renate
I dag var det stådning och klippning i trädgården.Vädret var fint för trädgårdsarbete.Nu har jag kommit igång efter lata dagar i solstolen och regnandet efteråt.Augusti och september är jag väldigt aktiv i trädgården.Vårarbete är segt hosmig,jag njuter av alla löker som blommar då.

Sensommarblomning

Efter städningen

Fotblad med frukter

Klockruta

Klematis Jakmanii

Alpstormhatt

Vindruvan Frankentaler i växthuset.
Karrolina
Usch.. Vad fint du har! Jag blir jätteavundsjuk smile.gif

Jag har bara haft trädgård ett år.. + ett jätteprojekt till hus. Men jag FÖRSTÅR inte hur man gör för att få det sådär fint! Jag gjorde iordning en rabatt. Den blev ingen hit. Har du några tips till en glad och intresserad nybörjare? biggrin.gif Allt ser väldigt välplanerat ut.. Som sagt; avundsjuk..
Alexander-VG-zon3
väldigt fint du har det wub.gif
renate
Min trädgård är långt ifrån perfekt,för det vill jag inte ha.Att anlägger en trädgård kräver tid och tålamod.Jag har hållit på i ett antal år nu.Har gjort om många gånger.Viktigt är att man trivs med sin trädgård.Det får tar tid,bir det inte bra börga om och ändra,flytta växter som inte trivs.Jag ta många bilder då ser jag vad som är bra och vad som inte blev bra.Jag jobbar bara i trädgården när jag har lust.
Misströsta inte,det blir bra till slut.
Karrolina
Jag förstår vad du menar när du säger att du inte vill ha perfekt. Det är mycket charmigare och i mina ögon perfekt wub.gif . Men man måste verkligen ha ett estetiskt sinne för att välja bra kombinationer och se vad som passar ihop. Det verkar du ha. Din inställning gillar jag också! Jag har tyvärr inte tid att göra så mycket som jag skulle vilja. Och inte råd heller för den delen!

Jag misströstar inte men tackar för inspirationen de vackra bilderna gav. Jag lär mig nog också så småningom.. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon