kerstin z5-6
Utan en färgklick särskilt i kallare klimat Berberis Admiration

Här är några till
Gurkan
Berberis är annars såna buskage som planteras för att folk inte ska gå för nära ... nån slags biologiska kravallstaket.

Tack för den vacka bilden, kanske finns det hopp om återupprättelse för denna buske också ! smile.gif
renate
Jag håller med dig Kerstin,berberis är vackert.Jag har en rödbladig som fåglarna "sådde" en gång i tiden.På sommaren är den grön då den står lite skuggigt,men till hösten blir den knallröd.Din är väldigt fin.
KURT
Dessutom finns ju Berberis vulgaris, den var ju tidigare förbjuden att odla. Och den har ju vitaminrika bär, men jag har tyvärr inte smakat dem. Är det någon annan som ätit berberisbär? OBS! ej Berberis thunbergii bär för de är ju smaklösa.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har ingen berberisbuske men jag har köpt torkade berberisbär av okänd art på hötorgshallen och de är ganska syrliga men goda.
pusillus
O jag som avskyr berberis,,, nu måste jag ha sådana OCKSÅ!
Hur ska detta sluta. ohmy.gif

Kerstin: alltid lika roligt att se dina bilder, mycket inspiration som jag tackar för.

/pusillus
olgak
Ja, det var verkligen en frisk och vacker färg på denna!
Tezzla
CITAT (pusillus @ 23-08-2006, 13:49)
O jag som avskyr berberis,,, nu måste jag ha sådana OCKSÅ!
Hur ska detta sluta. ohmy.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ja, jag vet. Man ändrar sig fort...
mari_tres
Jag som har fått lära mig att den är giftig... blink.gif Men "de" kanske bara sa så för att vi inte skulle sticka oss på taggarna? huh.gif hmmmm.... inte för att vi brydde oss, men ändå!! (om jag inte minns fel var det så att om man la ett blad på tungan så läspade man... iallafall när JAG var liten!! tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon