Full version: Änglatrumpet.
Livsnjutare
Hej. finns det någon som vet hur jag ska göra med min stickling, som jag har i en liten kruka på min inglasade balkong? Den är ca, 4-5 blad, står med en plastpåse över sig så jag hoppas den kommer att rota sig. Om den nu gör det, ska den få stå kvar då tills kylan börjar komma, eller ska jag ta in den i värmen över vintern? Någon som har tips och förslag?
Mvh Livsnjutaren. tongue.gif
Sollan
Jag har ingen erfarenhet av att sätta sticklingar i jord. Har den fått rötter innan intagning borde den ju klara sig tycker jag. Själv brukar jag sätta dem i en vas med vatten där de får stå och bilda rötter under hela vintern.
Carex
ta in den om det blir för kyligt, ha den på fönsterbrädan under vintern, om den börjar växa för mycket kan du sätta ut den på en frostfri inglasad balkong till exempel. Om den är örtartad är mörk och torr övervintring ingen bra idé.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon