Eva i Skåne
Jag fattar inte varför nästan allt i mina rabatter blivit högre än normalt i år.
Först var det pionerna som var uppseendeväckande höga. Nu har jag flera dahliesorter som blivit två meter höga blink.gif Även rosor, tobaksplantor, pelargoner och tomater har ränt i vädret.
Jag tycker inte precis att dom blivit klenare för att de växt på höjden, men det känns lite dumt att njuta sina dahlior underifrån unsure.gif
kerstin z5-6
Norrlandssyndrom ?? i skåne -det snöar i Simrishamn o du har 2m hög dahlia smile.gif
Maria i Helsingborg
Ja, inte har JAG 2 m hög dahlia! Vad gödslar du med, Eva, för värmen har jag ju ockå haft???? ohmy.gif smile.gif
Eva i Skåne
Kogödsel från påse på våren och sen har det blivit blåkorn två gånger, men det är nog ungefär som jag brukar ge.
ingrid fuxwall
Nu har jag ju inga dahlier men att allt blivit så mycket större i år håller jag med om.

ingrid
kristerh
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-08-2006, 21:26)
Ja, inte har JAG 2 m hög dahlia! Vad gödslar du med, Eva, för värmen har jag ju ockå haft???? ohmy.gif smile.gif

Hon kanske har samma sort som jag wink.gif det finns en sorts dahlia som blir 1,5-2m.
Eva i Skåne
Nu är detta inte någon bra bild för att visa just dahliorna, men till höger i rosbågen finns några ex av mörkröda Arabian Night. Den har aldrig blivit så hög förr.
Jag ska ta fler bilder i helgen så ska ni få se på andra jättar blink.gif

Almdalen
CITAT (Eva i Skåne @ 24-08-2006, 16:25)
Nu är detta inte någon bra bild för att visa just dahliorna, men till höger i rosbågen finns några ex av mörkröda Arabian Night. Den har aldrig blivit så hög förr.
Jag ska ta fler bilder i helgen så ska ni få se på andra jättar  blink.gif

Det måste bero på all den kärlek och omsorg som du ger dina växter. Jag har aldrig sett så många stora dahlior som du har. de är underbara. wub.gif
/Ingegerd
Eva i Skåne
CITAT (Almdalen @ 24-08-2006, 17:22)
Det måste bero på all den kärlek och omsorg som du ger dina växter. Jag har aldrig sett så många stora dahlior som du har. de är underbara. wub.gif
/Ingegerd

biggrin.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
Även om inte mina Dahlior har uppnåt samma höjd som Evas, så upplever även jag att många växter har blivit ovanligt höga i år. smile.gif
Yin o Yang
Håller med om att mycket blivit ovanligt storvuxet i år smile.gif . Själv var jag oerhört konfunderad över mina tagetes som jag satt i framkant på flera rabatter sleep.gif . Plötsligt var de drygt halvmetern höga ohmy.gif . Men, så började jag fundera på vad de hette wink.gif , visst ja Bo Jangle och då föll poletten ner biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Plain
Aha - det kan ju förklara varför jag har solrosor som mäter 3.20 på framsidan...

/David
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon