Full version: Koi fråga
Frank
Morrs,

Tänkte kolla om någon kan förklara varför en av våra KOI's inte verkar växa i samma takt som övriga ? I början på sommaren köpte jag tre KOI som var ca 10 cm, lite senare köpte jag tre till där en var ungefär lika stor som de tidigare och två var ganska små.
Nu när sommaren gått har fem av fiskarna växt till sig och det finns ingen skillnad mellan dem, den ena av de minsta är lika stor, men den andra ser lika liten ut som tidigare. Han(eller hon) håller sig mest för sig själv också och jag har inte sett att den äter när man kastar in mat, men den verkar ju klara sig.

Är det bara så enkelt att det kan vara maten ?

Sedan kan jag bara säga, glöm inte maten ute.... Då kommer den tjuvaktiga Ekorren och tar burken och äter upp allt biggrin.gif Den måste ha slitit rejält för att ha fått burken över gärsgården. Efter några dagars letande hittade jag burken hos grannen tom och söndergnagd under hans vanliga träd. En sån jäkel smile.gif
ogräset
Hej Frank

Vi har koi som vi har haft i ca 3 år.De som är orange har vuxit och är nu 30-35 cm men därimot den svarta och silverfärgade har ej vuxit lika mycket. Alla fiskarna är pigga och ganska tama äter ur handen om man håller den i vattnet. Jag har tyvärr inget svar på din fråga, huvudsaken är att de mår bra. Fast det vore ju kul att veta orsaken.

MVH Birgitta
Maggan H
Vissa fiskar är bara bottenletare, och andra prioriterar sin storlek framför färgen. Är den minsta finare i färgen än de övriga? Vi hade en sådan i fjol, åt bara lite av maten vi gav men den var underbar i färgen, guldfärgad. Tyvärr klarade den inte vintern troligen pga att den åt för dåligt, för den dog på vårkanten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon