Full version: Infrysning
netaave
Fick höra av en kompis att hon fryser physallis precis som dom är och gör så även med tomater.
Provade och visst är dom lite sladdriga upptinade men klart goda och perfekt till glass. Physallis alltså!
KURT
Annars BORDE det gå att toka dem. För tomater koncentreras ju smaken väldigt mycket om man torkar. Det borde gå att halvera dem och sedan torka på ett bakplåtspapper i ugn under 50 grader, eller i torkapparat.
Gurkan
Nu har jag inte så stor frys men jag tycker att infrysning av "naturella" tomater funkar bra, ska man göra sås osv. av dem sen så spelar ju inte konsistensen så stor roll. Annars är min favorit hermetisering sen jag började experimentera med den tekniken, fler och fler grejer hamnar nu i glasburkar.

Ska prova att frysa in lite physalis.
rosita
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Verkligen!? Måste prova i dag!
ingrid fuxwall
CITAT (Gurkan @ 24-08-2006, 13:45)
Nu har jag inte så stor frys men jag tycker att infrysning av "naturella" tomater funkar bra, ska man göra sås osv. av dem sen så spelar ju inte konsistensen så stor roll. Annars är min favorit hermetisering sen jag började experimentera med den tekniken, fler och fler grejer hamnar nu i glasburkar.

Ska prova att frysa in lite physalis.

Snälla berätta hur det går!

ingrid som gärna lär sig mer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon