scorpan
Jag har planterat för 3-4 veckor (minns inte,kan vara längre sen) sedan ett skott från en våreld.....men den växer bara på längden,eller höjden rättare sagt!
Ska de inte bli lite halvgrova i stjälkarna oxå?
Vad gör jag för fel måntro?
Är inte van så många fler sorter än ampelliljor.....det är väl där felet sitter antar jag *s*

Vore tacksam om nån visste......
Ullet
Krukväxter brukar allmänt ta lite tid på sig att bli grova i stammen. När de är unga är de mer örtartade för att sedan blir vedartade. Ex när man sätter sticklingar av benjaminfikus, dom är som spensliga sugrör för att med stigande ålder blir grövre o mer trädstamsliknande. Säkert händer samma sak med din våreld när den blir lite äldre.
scorpan
CITAT (Ullet @ 24-08-2006, 14:55)
Krukväxter brukar allmänt ta lite tid på sig att bli grova i stammen. När de är unga är de mer örtartade för att sedan blir vedartade. Ex när man sätter sticklingar av benjaminfikus, dom är som spensliga sugrör för att med stigande ålder blir grövre o mer trädstamsliknande. Säkert händer samma sak med din våreld när den blir lite äldre.

tack.
så det har inget med liten kruka eller sådana saker att göra ? har frö mig att det spelar in,men som sagt! jag kan egentligen inget om växter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon