Full version: Kattlucka
Kitti
Vi har glasat in vår altan och ordnat så att katterna ska kunna komma in och ut även när glasdörrarna är stängda. Kattgången går genom en mur och är ganska lång, därför är den försedd med heltäckningsmatta för komfortens skull. Givetvis har de även en matchande "dörrmatta", fattas bara annat!!!
tongue.gif

Maria i Helsingborg
Supersnittsigt! smile.gif
Lilla Selma
Det var ju en extrasuperduperkattlucka/kattgång! Vågar inte visa den för mina tre kissar, då skulle de kräva en sådan med en gång! De har en "vanlig" kattlucka i vår altandörr. Men det funkar också kanon! Det är bra för katterna att kunna komma och gå som de vill. Min erfarenhet är att de inte går så långt bort från hemmet då, utan håller sig i närheten. wub.gif rolleyes.gif

Hälsar Selma
Kitti
Vi har monterat själva luckan/dörren på utsidan för att förhindra att det blåser in snö i gången när vintern kommer. Luckan står än så länge öppen, men snart är det dags att börja träna kattungarna att öppna själva. Gammelkatten har redan vana från en "vanlig" kattlucka så där blir det inga problem. Det är tät trafik in och ut kan jag lova!
kristerh
häftigt,
vet inte om du har andra katter som kanske vill komma in,
isåfall kan du montera en sensor på kattens halsband som "låser upp" luckan när katten närmar sig, på så sätt håller man andra katter borta, en granne har en sådan och det fungerar jättebra.
KURT
CITAT (Kitti @ 25-08-2006, 09:43)
Vi har monterat själva luckan/dörren på utsidan för att förhindra att det blåser in snö i gången när vintern kommer. Luckan står än så länge öppen, men snart är det dags att börja träna kattungarna att öppna själva. Gammelkatten har redan vana från en "vanlig" kattlucka så där blir det inga problem. Det är tät trafik in och ut kan jag lova!

Och ni har inte fått in andras katter ännu?
Kitti
Nej, inga främmande katter har kommit in. Vi har haft en vanlig kattlucka i ytterdörren i ca ett år och inte heller där har det kommit in några andra katter. Det beror nog på att vår gammelkatt Svante, en fd hemlös strykarkatt är väldigt revirhävdande och ilsken mot andra katter (trots att han är kastrerad). Så jag tror inte att någon annan katt törs visa sin nos här på gården. Vi bor i en liten by med bara ett fåtal andra katter utöver våra 3.
Vi var också inne på "sensorhalsband" men hittils har det inte behövts.
zaaritha
Lyxigt! smile.gif
Lady Hamilton
Jag tycker också att eran kattlucka var snygg och superhäftig. Själv skulle jag inte kunna ha kattlucka p.g.a. att jag inte klarar av att katterna bär in levande/döda möss ohmy.gif Ja ni kan skratta men jag har fobi när det gäller möss........
Kitti
Ja, du har rätt. Det är nackdelen med luckan. Vi fått in det ena med det andra vad det gäller smådjur.....Det värsta var ändå en stackars ekorre med avbitet huvud som låg på hallgolvet en morgon. Det avbitna huvudet låg i duschen. Det var blod på väggarna så man trodde sig vakna upp till en skräckfilm! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon