Lars-Olof Arvids
Nu på söndag (27/8) kl 11-14 är det Mariagårdens Dag i Stenungsund. Mariagården är en gammal fin kulturmärkt gård som ligger ganska centralt men ändå naturskönt. Det blir musikuppträdanden, servering, hantverksförsäljning och även försäljning av växter. Själv ska jag bl a sälja dagliljor, storklockor, höstastrar, aklejor, physalis, palettblad, hottentottliljor, fredskallor, blomstervaggor, gasteria och vildpelargoner. Välkomna!!!

Olle
Tezzla
Och jag som hade tänkt skaffa fler Storklockor och Dagliljor i höst. Jag kanske får sätta mig i bilen och köra ett par mil. (Undrar om man kan få med mannen på utflykten också? Kanske om jag inte talar om att det handlar om växter tongue.gif)
Lars-Olof Arvids
Du är välkommen! Men kom i god tid, för jag har inte så många av varje!

Olle
fruberglund
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 25-08-2006, 09:04)
Själv ska jag bl a sälja dagliljor, storklockor, höstastrar, aklejor, physalis, palettblad, hottentottliljor, fredskallor, blomstervaggor, gasteria och vildpelargoner. Välkomna!!!

Olle

Kan inte komma men undrar bara vad hottentottliljor är för nåt laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Hottentottlilja (Cyrtantus brachycyphus) är en krukväxt med fina orangefärgade blommor i små klasar. Att hitta en bild på nätet var inte lätt, men det finns en i mitten av den här sidan:
http://www.rotsplantenvereniging.nl/Shows/...s/show_2002.htm
Man kan undra hur länge den får behålla sitt svenska namn, med tanke på hur det gick med negerbollen... rolleyes.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon