annika_h
Hej!
Köpte björnbär för 2 år sedan som planterades mot södervägg.
Förra sommaren planterades den om sedan jag läst på lite om hur den ska skötas( lärde mig då att kolla upp sådant innan jag planterar!!)
Grävde större grop och gav mer gödsel. Den har tyvärr ännu inte börjat växa,så nu undrar jag om ngn kan ge mig tips, kommer inte ihåg sort bara att den är taggfri!

Hälsn Annika
Jan af Lisö
Låter skumt, på björnbär som på hallon skall man ju skära bort de skotten som burit bär. Kommer det inga nya skott så är den kanske på väg att dö ?

Annars är ju björnbär kända för sin livskraft och omöjlighet att bli av med nya rotskott.
annika_h
Det kom ett par nya skott förra året och jag fick tre!! bär då, det var allt!!
fruberglund
CITAT (Jan af Lisö @ 25-08-2006, 13:12)
Annars är ju björnbär kända för sin livskraft och omöjlighet att bli av med nya rotskott.

Haha, jo du, välkommen till mig. Här tar de över allt...riktigt ogräs.

Det är intressant det här hur olika de tar sig överallt. Här växer de som ogräs medans andra har såna problem att få dem att ta sig. Kanske bara handlar om att de måste rota sig ordentligt.

Avvakta till nästa år och se, är det lika dålig skörd då så kanske du ska fundera på att byta ut plantan mot en ny. Det kanske var dålig kvalité på den du köpte?

Vad bor du i för zon? Har för mig att den taggfria ska vara mindre härdig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon