Cattis4
25-08-2006, 14:18
Hej,
Jag bara undrar vilken handelsträdgård tycker ni är bäst när det gäller perenner? Jag har själv inte lyckats hitta min favorit än, men vore glad för tips. Handlar lite överallt. Mycket Blomsterlandet men utbudet där tycker jag är begränsat. Lindkvists i Västerås tycker jag verkar proffsiga med ett bredare sortiment, dock tar de bra betalt. Åsby tycker jag har blivit mycket sämre. Vore kul att höra andras åsikter.
/Cattis
Gör som du handlar lite runtom, bor helt nära Lindqvist så där har jag köpt massor genom åren, nu är det mest rosor som roar mig. Åsby har mycket rosor som inga andra har, dit blir det en del besök, tycker även dom har mycket perenner. I sommar var jag hos en rosvän i Norberg och besökte då Plantmarknaden, gör ett besök dit, där fanns mycket av allt, kändes större än Åsby trädgård, det blev åtta rosor därifrån.
Annars skickar jag efter rosorna, då får jag allt jag vill ha. Perenner är nog svårare, kanske får man så själv för att få dom där udda växterna, byta med trädgårdsfolk.
Anders zon 1
25-08-2006, 22:24
Plantmarknaden, som för övrigt finns i Lindesberg och inte i Norberg, har ett stort utbud av det mesta. Dom brukar ha mycket perenner (en hel del ovanliga saker), massor av träd och buskar och inte minst rosor i mängd. Fast personligen tycker jag dom är väl dyra på det mesta, men det kanske är för att jag är van vid priserna i Skåne.
Lindesberg var det ja, första ggn jag var där. Nja rosorna var billigare än från Postorderfirmorna så jag var nöjd

Perenner blev det inga, men jag återvänder gärna dit nästa sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.