Full version: Trolldruva......
Helen i Piteå Zon 5
Det är med stor spänning jag håller koll på årets frösådd av Actaea pachypoda f. rubrocarpa - Trolldruva. Plantorna har vuxit sig stora och fina, flera har även börjat blomma, kanske, kanske hinner det bli något litet bär. Det är just färgen på bären som ska bli spännande att se, djupt rosa ska dom visst vara, kommer att passa bra till dom vita, röda och svarta som jag har. /Helen
http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p55464.jpg
kerstin z5-6
iiiiik .... grodde dina ..? Jag är grön av avund laugh.gif laugh.gif Grattis -de är säkert supersnygga !
Helen i Piteå Zon 5
Jodå, det grodde nog vartenda frö rolleyes.gif de flesta plantorna har hunnit bli så stora att dom har gått i blom. Fick du ingen utdelning? Ska jag hålla en planta till dig? / Helen
kerstin z5-6

Jaaa tack !

nej jag fick inte upp en enda.. men så testade jag totalutesåddsmetoden också #¤%& allt är Karlssons fel -ska aldrig mer ställa ut nåt på hösten ..
gullig du är Helen !
Helen i Piteå Zon 5
Fick just brevet med kallelse till höstmöte från Luleå trädgårdssällskap, ser att du kommer dit och föreläser om rosor rolleyes.gif kul!
Jag tar med plantan då, tar även med ett ex. av Ampelopsis humulifolia som jag frösådde i fjol. Den har övervintrat fint och ett av mina ex. har blommor, vill du det? / Helen
Lena i Torslanda
Mina fröer har minsann inte grott. Haft en köldperiod - krävs det fler kanske?
Helen i Piteå Zon 5
Enligt mina anteckningar sådde jag fröna 26/12-05, satte fröna under huset där tempen pendlar mellan +0,9-+5.0, tog in krukan i rumsvärme 11/4-06, fröna började gro 14/4-06. Men man kan ju låta krukan stå kvar ute en vinter till, det kanske gror nästa vår rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
jättegärna en ampelopsis .. men jag har inget kul kvar till dej ...sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-08-2006, 15:08)
jättegärna en ampelopsis .. men jag har inget kul kvar till dej ...sad.gif

men jag behöver ju inget heller biggrin.gif jag har fått gräva bort en hel del av det gamla för att få plats med det nya biggrin.gif laugh.gif och nästan ingen gräsmatta kvar... /Helen
kerstin z5-6
ingen gräsmatta , va konstigt Helen LOL .... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Om du tar det lite lugnare nästa vår -så kanske jag har nåt du vill ha då istället ??? blink blink smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-08-2006, 22:25)
ingen gräsmatta , va konstigt Helen LOL .... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Om du tar det lite lugnare nästa vår -så kanske jag har nåt du vill ha då istället ??? blink blink smile.gif

Det är jag helt övertygad om att du kommer att ha rolleyes.gif och jag SKA ta det lite lugnare biggrin.gif /Helen
Helen i Piteå Zon 5
Upptäckte idag att en av Trolldruvorna som är frösådd i år har fått små, små bär rolleyes.gif Hoppas nu att färgen också hinner visa sig.
http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p55955.jpg
Margith
Nu är jag så nyfiken så du kan inte tro det smile.gif
Se nu till att he dig ut med växtväven så att bären hinner bekänna färg och glöm inte att ta ett kort och visa oss wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon