|
anna_rispan
25-08-2006, 19:31
apropå något som nämnts i en annan tråd.
jag har faktiskt märkt ungefär samma sak.
när jag träffar mina tjejkompisar så säger man rätt ofta saker som kommenterar utseende. typ, vad fin du är i håret. vilka snygga byxor. och eftersom jag är medveten omd et så förösker jag ibland fråga om andra saker eller prata om något som den jag träffar gjort på sista tiden. om hon nu har snickart en hylla, satt upp ett staket eller varit på träning.
och så har jag tänkt att: vad skönt att slippa sånt när jag träffar en killkompis. då blir det bar snack om allt annat. skönt att slippa tänka på hur man ser ut för en gångs skull.
Lady Hamilton
25-08-2006, 19:42
 Det du skriver nu är sant....... Vi tjejer kan te.x. säga -Nä men guuud så snygga tuttar du får i den tröjan eller vilken snygg häck du får i de där byxorna. Men killarna skulle väll aldrig säga.........-Åh vad snyggt din snopp hänger i de där byxorna eller vilken snygg häck du får i de byxorna Däremot kan de med ett leende säga -Tjena skithög, -Fan vad ful du är  Och därefter dunka till varandra i ryggen vänligt............
Jag umgås mer med killar ska jag erkänna, men det beror nog mest på att mina intressen (kampsport, klättring, styrketräning) sammanfaller inte med andra tjejers. Jag diskuterar gärna den senaste K1-fighten som visades på Eurosport eller sportdryckernas antikatabola effekt på musklerna under träning, men underligt nog brukar få tjejer haka på den diskussionen...
anna_rispan
25-08-2006, 20:06
fast å andra sidan. när jag har suttit på kurs med bara "gubbar" så har de tävlat i att dra värsta historian. så det finns ju för- och nackdelar med allt...
Då ska du bräcka dem allihop och dra en riktigt smaskig en, så blir de tysta
anna_rispan
25-08-2006, 20:14
ahaaa, men jag kan ju tyävrr inga. jag har inte upplevt lika mycket som dem och inte kan jag skarva så bra som dom heller. men om några år kanske!!
Det kommer, det kommer. Trägen vinner  Det är frustrerande när man i efterhand kommer på vad det var man borde svarat istället för det man sa. Det händer mig titt som tätt, därför tycker jag det är extra skönt när orden verkligen dyker upp i rätt tid och på rätt plats
misSophie
25-08-2006, 20:28
Jag har upptäckt att om jag är på en mansdominerad plats, t ex min mans arbetsplats, o träffar nån av hans arbetskompisar, så ska dom ALLTID dra en snuskhistoria! Slår aldrig fel! Varför utsätts jag för detta? Jag har dessutom varit på en del motorsporter, som tävlande o funktionär... Samma sak där!  Som tur är kan jag vara rapp i käften o det kan nog komma en del fula ord också, så killarna får nåt att bita i !
anna_rispan
25-08-2006, 20:33
ja du. är det någon här so kan belysa det där fenomenet så är jag lika glad som du att få höra svar på det.
jag bad en gång en kollega att berätta den värsta fräckis han kunde. när han sen gjort det fick han liksom byta taktik för att genra mig eller vad han nu var ute efter. han hade ju redan spelat ut sitt extrema liksom.. vet inte om det är det bästa sättet men men
Det där är ett fenomen som jag gärna vill veta vad det beror på också. Det brukar avta i takt med att killarna/gubbarna upptäcker att man skrattar lika mycket som alla andra åt fräckisarna och det försvinner helt om man inte blir generad. Det kanske bara är så att de tycker det är gulligt att se kvinnor rodna?
anna_rispan
25-08-2006, 20:40
kanske det... jag tycker det är gulligt när en man rodnar...
misSophie
25-08-2006, 20:43
Äh, jag har gett upp att rodna!*ha* Man vet ju vad som väntar när en man tar på sig en finurlig min o börjar" Du har väl hört om..." , då vet man att det är kört! Kan vara så att dom testar hur tuff man är...
anna_rispan
25-08-2006, 20:46
mm, men när jag vill bråka med en kille då, så säger jag enmassa om hur gulligt något är. typ, det är gulligt när en kille gör så o så...
men oftatst vill jag inte bråka med någon. vill bara njuta av det positiva i en relation....
*Felix matte*
25-08-2006, 21:36
Finns inte den man som kan få mig att rodna däremot har jag fått män att rodna... Varför skulle inte vi tjejer/kvinnor också få dra sk fräckisar.
anna_rispan
25-08-2006, 21:45
mm, men är det någon mer som ibland kan tycka att det är skönare/lättsammare att ibland umgås med någon av det andra könet?
någon av männen här som har något att berätta??
CITAT (Felix matte @ 25-08-2006, 22:36) Finns inte den man som kan få mig att rodna däremot har jag fått män att rodna... Varför skulle inte vi tjejer/kvinnor också få dra sk fräckisar.  Samma fenomen här. Men den gång jag rodnar, Ja, då får inte ni vara med heller
CITAT (Hamilton @ 25-08-2006, 20:42)  Det du skriver nu är sant....... Vi tjejer kan te.x. säga -Nä men guuud så snygga tuttar du får i den tröjan eller vilken snygg häck du får i de där byxorna.  Fast så skulle jag aldrig tala med mina tjejkompisar faktiskt. Gör ni andra det?
CITAT (Tezzla @ 26-08-2006, 01:38) CITAT (Hamilton @ 25-08-2006, 20:42)  Det du skriver nu är sant....... Vi tjejer kan te.x. säga -Nä men guuud så snygga tuttar du får i den tröjan eller vilken snygg häck du får i de där byxorna.  Fast så skulle jag aldrig tala med mina tjejkompisar faktiskt. Gör ni andra det?  Ja, det händer väl.
CITAT (anna_rispan @ 25-08-2006, 22:45) mm, men är det någon mer som ibland kan tycka att det är skönare/lättsammare att ibland umgås med någon av det andra könet?
någon av männen här som har något att berätta?? Ja, jag trivs oftast mycket bättre i sällskap med män än med kvinnor. Män är mycket rakare. Min man trivs oftast bättre tillsammans med kvinnor än med män.
ullislerum
26-08-2006, 10:57
Jag måste nog säga att jag pratar om det jag är intresserad av oavsett kön på lyssnaren.. Sen kan jag väl säga att det känns ofta mer avslappnat att umgås med en man/kille som har ett förhållande eller en homosexuell för då är lixom "kvinn-man-spänningen" inte där och strular till det som den ibland kan göra. Men tycker jag att han får en snygg rumpa i dom brallorna han har på sej kan jag säga det eller dra en fräckis om det är den stämningen. Eller så pratar jag om att det är så fantastiskt roligt att gå ut och hämta egna tomater i växthuset.. Jag är nog inte så generell som det verkar som att endel är. Och om någon ska testa mej genom att säga "har du hört..." så säger jag Ja, antagligen har jag det! Innan han hinner fortsätta.. och sen kan man ju drämma till med "du va liten din snorre ser ut i dom brallorna.." antagligen kommer han aldrig mer att ha på sej dom..
CITAT (Tezzla @ 26-08-2006, 01:38) CITAT (Hamilton @ 25-08-2006, 20:42)  Det du skriver nu är sant....... Vi tjejer kan te.x. säga -Nä men guuud så snygga tuttar du får i den tröjan eller vilken snygg häck du får i de där byxorna.  Fast så skulle jag aldrig tala med mina tjejkompisar faktiskt. Gör ni andra det?  Jag brukar inte göra det, fast jag kan säga saker som "oh vilken platt och fin mage du har!" Tuttarna känns nog lite för privat att kommentera.  Att kommentera en killkompis häck skulle jag nog kunna göra men det skulle bero på vem. Det är inte alla som skulle ta det på rätt sätt.
Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag  Som alla andra så trivs jag också tillsammans med det motsatta könet  Men nåt jag reagerat på är jargongen tjejer emellan, då menar jag övre tonåren uppemot 25 år. Ett samtal dom emellan startas ofte med frasen...- tjena slyna....eller hur är det din jävla bitsch  Och dom är bästa kompisar!!!!
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) För att det låter skojigt förstås! Jaså pratar tjejerna med varann så nu, det gjorde vi inte när jag var i den åldern. Jag kan tänka mig att de lägger sig till med en sån jargong för att ta udden av dessa fula ord som killarna förut hade monopol på att kalla tjejerna.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-08-2006, 19:52) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag  :blink: nåt jag reagerat på är jargongen tjejer emellan, då menar jag övre tonåren uppemot 25 år. Ett samtal dom emellan startas ofte med frasen...- tjena slyna....eller hur är det din jävla bitsch  :wacko: Och dom är bästa kompisar!!!!  För att det låter skojigt förstås! Jaså pratar tjejerna med varann så nu, det gjorde vi inte när jag var i den åldern. Jag kan tänka mig att de lägger sig till med en sån jargong för att ta udden av dessa fula ord som killarna förut hade monopol på att kalla tjejerna. Det tror jag också. Om man använder ett ord i tillräckligt många andra sammanhang förlorar det sin laddning.
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Tycker du förresten verkligen att tuttar låter nedvärderande? Det finns ett annat ord som är mycket värre och det börjar på pa****. DET kallar jag nedvärderande. Tuttar låter bara gulligt tycker jag.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-08-2006, 19:06) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Tycker du förresten verkligen att tuttar låter nedvärderande? Det finns ett annat ord som är mycket värre och det börjar på pa****. DET kallar jag nedvärderande. Tuttar låter bara gulligt tycker jag.  Tja....det är väl bara jag som är töntig då och föredrar bröst eller kullar
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 19:10) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-08-2006, 19:06) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Tycker du förresten verkligen att tuttar låter nedvärderande? Det finns ett annat ord som är mycket värre och det börjar på pa****. DET kallar jag nedvärderande. Tuttar låter bara gulligt tycker jag.  Tja....det är väl bara jag som är töntig då och föredrar bröst eller kullar  Töntig är du inte, du har ju rätt till en åsikt!  hihi...kullar! Den hade jag nog inte hört. Twin-towers, kallar jag mina ibland.
Hannele
26-08-2006, 18:46
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Tuttar är något babysar suger på. Eftersom jag inte ammat på tjugo år, har jag bröst.
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 19:46) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Tuttar är något babysar suger på. Eftersom jag inte ammat på tjugo år, har jag bröst.  Häruppe säger folk "tutte" om nappen. Brösten kallar de för "tissarna" och det tycker jag låter lite småtöntigt.
I amerikanskt slangordslexikon står följande om bröst:
breasts,boobs,tits,breasticles,jugs,magum bos, melons, grapefruits, mosquitos, ..... there all the same thing....
Okay då..... jag kanske är lite fin i kanten och föredrar att kalla dom för bröst eller kullar.  Mor min va´inte lika knusslig...hon hade jättestora bröst och jag hörde henne aldrig säga vare sig tuttar eller bröst om dom, hon kallade dom "pattifikationer"
"Pattifikationer" var roligt, "pattaduller" har jag hört förut (av farmor) däremot.
Jag säger nog bröst i vanliga fall.
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt.
Biggan_
26-08-2006, 20:20
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:19) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt. Visst har vi boppar, vi töser i Skåne!  ...eller "lögar"
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 21:20) CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:19) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt. Visst har vi boppar, vi töser i Skåne!   kom bara att tänka på rockbandet Boppers  fan vilken dålig humor man har
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 21:20) CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:19) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt. Visst har vi boppar, vi töser i Skåne!  ...eller "lögar"  Eller "tudor"!
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:23) CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 21:20) CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:19) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt. Visst har vi boppar, vi töser i Skåne!  ...eller "lögar"  Eller "tudor"!  Tudor...som tabletten?? Stark och söt...eller batterierna...laddade
Biggan_
26-08-2006, 20:24
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:23) CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 21:20) CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:19) CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 18:45) Varför kallar ni kvinnor era bröst för tuttar? Det låter så nedvärderande tycker jag Jag säger alltid boppar. Skånskt, kanske? Jag vet inte. Men det är lite sött. Ordet "pattar" skulle jag aldrig använda. Så himla vulgärt. Visst har vi boppar, vi töser i Skåne!  ...eller "lögar"  Eller "tudor"!  Ja,ha,ha,ha
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 21:24) Tudor...som tabletten?? Något att suga på, menar du?!  Nä, det är nog mera skånskt för "tutor" skulle jag tro.
tudor?  Det är väl nästan som tutor det, eller tuttar!
Biggan_
26-08-2006, 20:26
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 21:24) Tudor...som tabletten?? Stark och söt...eller batterierna...laddade  Laddade,visst så är det!
misSophie
26-08-2006, 20:28
CITAT (misSophie @ 26-08-2006, 22:28) Absolut
CITAT (LadyG @ 26-08-2006, 21:29) CITAT (misSophie @ 26-08-2006, 22:28)  :D :D Kärt barn har många namn sägs det, här verkar det absolut stämma!  Absolut  Men vilket namn har vi kvinnor på vår södra könsdel? Inte lika många användbara och neutrala kanske? Själv brukar jag köra med tre varianter: 1. Fia 2. Persikan 3. Muttan Ni då?
Snippa!
Biggan_
26-08-2006, 20:33
Paradiset
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:31) CITAT (LadyG @ 26-08-2006, 21:29) CITAT (misSophie @ 26-08-2006, 22:28) Absolut  Men vilket namn har vi kvinnor på vår södra könsdel? Inte lika många användbara och neutrala kanske? Själv brukar jag köra med tre varianter: 1. Fia 2. Persikan 3. Muttan Ni då? har vi infört könsdiskriminering ikväll här??
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 21:33) Paradiset  Paradiset?! Så om du blir träffad av en boll i skrevet så skriker du: "Aj, mitt i paradiset!"
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 21:33) CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 21:31) CITAT (LadyG @ 26-08-2006, 21:29) CITAT (misSophie @ 26-08-2006, 22:28) Absolut  Men vilket namn har vi kvinnor på vår södra könsdel? Inte lika många användbara och neutrala kanske? Själv brukar jag köra med tre varianter: 1. Fia 2. Persikan 3. Muttan Ni då? har vi infört könsdiskriminering ikväll här??  Du är väl lika välkommen att svara du också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|