Har någon frö av vit mjölkört jag undrar för fröfirmor verkar inte ha frön, det är en fin växt som nästan liknar lupin men bara nästan. om frön finns, kontakta mig på kaffe@tjohoo.se
Stussi
25-08-2006, 22:32
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men prova att lägga denna fråga under t.ex "Förkultivering och förökning" istället så tror jag att chansen är större att du får svar!
Lady Hamilton
26-08-2006, 01:11
Jag har sett på någon fröfirma (utlänsk? ) att det finns. Skall försöka att hitta igen det
Man kan även söka på det latinska namnet och på så vis hitta det.
Lady Hamilton
26-08-2006, 13:49
Nu har jag kollat igenom "mina ställen" men jag kan inte hitta den
Hoppas att någon annan klarar av att hitta...............
Eva 33c
27-08-2006, 11:25
Jag köpte frön till vit mjölkört (Epilobium angustifolium Alba) från Gardens North i vintras (sidan laddas lite långsamt ibland så ha lite tålamod...). De grodde jättebra (som det mesta jag köpte därifrån) men jag lyckades spoliera hela sådden med ett för varmt lysrör.
Margith
27-08-2006, 11:38
Hej och välkommen hit till Odla
Jag köpte fröer till vit Rallarros förra året. Jag tror att det var från STA. Jag har 3 små plantor i en kruka nu. PM:a mig om du vill att jag ska försöka att pilla loss en åt dig
(Sen återstår ju naturligtvis att se om de verkligen blir vita )
Vänliga hälsningar Margith
Eva i Skåne
27-08-2006, 19:07
I somras fanns det plantor att köpa hos Åbergs plantskola i Ystad. Vet ju inte var i landet du bor och inte heller vet jag om Åbergs skickar per post, men dom har iaf haft växten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.