Eva i Skåne
Med allt regn vi fått i Skåne så växer gräset rejält, nästan så man får ta sats med gräsklipparen, trots att den inte drivs med handkraft biggrin.gif

Jag har så mycket smågrodor som hoppar runt ute och är livrädd för att lemlästa dem med gräsklipparen sad.gif Jag försöker hela tiden ha koll på gräset en bit framför mig och kör små rundor när jag ser en liten skuttande så jag hoppas alla klarat sig.
Gurkan
Ja gud vad det växt och gud vad mycket grodor det är här !

Har inte sett några när jag varit ute och klippt idag (första regnfria dagen på tre veckor eller så) men jag fångar smågrodor i köket och släpper ut nästan varje kväll. Igår hade jag en 1,5m upp i myggnätet till köksdörren ... laugh.gif
KURT
Grodorna behöver vatten på våren och försommaren. Men sedan behöver de framförallt värme. Då växer de fortare och de får mera mat att äta. Så de har haft en mycket bra sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon