Full version: En lysande larv
Ulrika & jycken
Såg denna gröngula larv som nästan lyste av sig själv. Tog bild. Någon som vet vad det är för larv?

Bild på larven
Gossen Ruda
Hittar ingen som passar just nu iaf. Du har ingen bild från sidan? Det ser ut att vara ett gult band där.
Ulrika & jycken
En annan bild där man kan se larvens sida. Som sagt var den nästan självlysande, stor som mitt lillafinger.. Hittade den vid ett trädrot där min hund hade grävt en stor grop.

Någon som vet?
Bonsai
CITAT (Ulrika & jycken @ 26-08-2006, 09:59)
En annan bild där man kan se larvens sida. Som sagt var den nästan självlysande, stor som mitt lillafinger.. Hittade den vid ett trädrot där min hund hade grävt en stor grop.

Någon som vet?

Den enda som jag har set med den färg och storlek var en Ligustersvärmare, enligt en person som påstod sig känna till dessa.
Mvh.
Lars-Olof Arvids
Ligustersvärmarens larv är stor och ljusgrön, men har ljusröda sneda ränder på sidorna och ett horn där bak. Detta är nog något annat.

Olle
Gossen Ruda
Jo, något annat är det men jag hittar ingen larv som passar in men jag har givetvis inte bilder på alla fjärilslarver.
KURT
Du får försöka kläcka fram en fjäril av larven! Har den bara ätit klart så brukar man kunna få dem att förpuppa sig i en burk. Den bör övervintra som puppa.
Berith
Wow vilken grej. ohmy.gif wink.gif
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2006, 20:54)
Jo, något annat är det men jag hittar ingen larv som passar in men jag har givetvis inte bilder på alla fjärilslarver.

Va! ohmy.gif Det trodde jag.. tongue.gif
Gossen Ruda
Nja, även solen har fläckar. rolleyes.gif
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2006, 12:05)
Nja, även solen har fläckar. rolleyes.gif

biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon