*Felix matte*
Aftonbladet skriver fyra - fem meter och i Nordnytt kl 22.15 sa de att raset var 300 meter djupt och stort som en halv fotbollsplan. ohmy.gif
Trots att det skedde i förra veckan fortsätter det att rasa
Vem ska man tro på?
Vi bor bara ett stenkast från gruvan.
Mätutrustning i trapphuset strax utanför våran dörr avläses (tror jag) varannan vecka... den registrerar rörelser i byggnaden.

Maken frågade han som läser av instrumenten... i förra veckan men han sa att inget onormalt registrerats. i just våran mätare. smile.gif
kristerh
är det inte så att de måste flytta hela kiruna pga att gruvan skall utvidgas eller har jag helt fel wink.gif det har ju iofs inget med raset att göra, men man är ju lite nyfiken
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 26-08-2006, 19:27)
är det inte så att de måste flytta hela kiruna pga att gruvan skall utvidgas eller har jag helt fel wink.gif det har ju iofs inget med raset att göra, men man är ju lite nyfiken

Visst pratar de om att hela stan ska flyttas... men det är en sanning med modifikation (heter det så?)
Är väl en del av stan som måste flyttas fast det lär dröja en 20 - 30 år innan det är dags... och det handlar bara om en liten del.

Första och viktigaste beslut är var järnvägen ska gå... det beslutet måste tas inom kort har jag förstått.

Utländsk media har redan flyttat stan ett antal ggr laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon