|
Micke32
26-08-2006, 12:05
Vart lägger ni erat fotoalbum som ni har här på odla? Försökte hitta nåt ställe men hittade ej. Har en massa bilder som jag vill lägga upp.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 12:20
odla har egna album som du kan läga upp på
Micke32
26-08-2006, 12:41
Tackar flaxxs, har skaffat ett album nu är det bara att få rätt storlek på bilderna. har tydligen för stora filer.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 12:45
CITAT (Micke32 @ 26-08-2006, 13:41) Tackar flaxxs, har skaffat ett album nu är det bara att få rätt storlek på bilderna. har tydligen för stora filer. jo det var därför jag byte till ett annat för odlas storlek på bild kan blli ett problem på den sidan jag har mina bilder så kan amn ladda upp dom utan att minska å mans er dom i stor storlek . hoppas det går bra me det ska in å kolla sen sen glömm inte att skriva in din adress nån stans som andra kan se ditt album vet inte hur man gör det
Inga från Närke
26-08-2006, 17:26
Det är inte svårt att lägga in i odlas album och de blir inte så små. Det är bara att prova sig fram lite i början. Bilderna behöver inte vara jättestora för att man ska se. Odlas album tycker jag är bra för att de har blädderfunktion.
Flaxss: När man går till ditt album så går det lite tungt att ladda ner och jag hittar ingen blädderfunktion men det kan vara jag som inte kan.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 17:30
CITAT (Inga från Närke @ 26-08-2006, 18:26) Flaxss: När man går till ditt album så går det lite tungt att ladda ner och jag hittar ingen blädderfunktion men det kan vara jag som inte kan. du måste gå in i mina album för att bläddra . sen tryckar man på den första bilden sen under den bilden står där next men ja det kna at en tid att ladda men man får detså snyggare å bättre bild bra till namnhjälp m.m. och odlas bilder ska ha under 99nåting som jag har glömnt och har du tat en ljusebild med många färger så lovar jag dig att bildern bler väldigt suddiga å man ser knappt vad där är . så storleken vad vad som gjorde att jga helt enkelt inte klarade av odlas egna för det förstör bilden
Inga från Närke
26-08-2006, 18:01
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 18:30) CITAT (Inga från Närke @ 26-08-2006, 18:26) Flaxss: När man går till ditt album så går det lite tungt att ladda ner och jag hittar ingen blädderfunktion men det kan vara jag som inte kan. http://community.webshots.com/photo/552436...090562052IMCBVWdu måste gå in i mina album för att bläddra . sen tryckar man på den första bilden sen under den bilden står där next men ja det kna at en tid att ladda men man får detså snyggare å bättre bild bra till namnhjälp m.m. och odlas bilder ska ha under 99nåting som jag har glömnt och har du tat en ljusebild med många färger så lovar jag dig att bildern bler väldigt suddiga å man ser knappt vad där är . så storleken vad vad som gjorde att jga helt enkelt inte klarade av odlas egna för det förstör bilden Då måste du länka till ditt album i så fall och inte till ett foto för jag kan inte se någon blädderfunktion från den länk du lade. Har du kollat i mina album på odla tycker du de ser förstörda ut  ?
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 18:16
CITAT (Inga från Närke @ 26-08-2006, 19:01) Då måste du länka till ditt album i så fall och inte till ett foto för jag kan inte se någon blädderfunktion från den länk du lade. Har du kollat i mina album på odla tycker du de ser förstörda ut  ? du fick mitt album men det du så var första bilden i albumet « PREV NEXT » « View Entire Album där finns två små bilder upp i hörnet under den ena bilden dtår där PREV under den andre som är närmast hönrkanten står där NEXT . ja jag har kollat i ditt album inte så dåliga bilder men har amn en väldigt ljus bild med mycket färger i m.m. måste man minska ner bilden så pass mycket att den bler otydlig å allt suddas i hop kan visa ett exempel
Jag har visserligen ett album här på odla,men bilderna är gamla.Numera har jag mina album på AoT.Där får de vara max 512kb,istället för 100kb på odla.
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 20:16) CITAT (Inga från Närke @ 26-08-2006, 19:01) Då måste du länka till ditt album i så fall och inte till ett foto för jag kan inte se någon blädderfunktion från den länk du lade.
Har du kollat i mina album på odla tycker du de ser förstörda ut :D ?
du fick mitt album men det du så var första bilden i albumet « PREV NEXT » « View Entire Album där finns två små bilder upp i hörnet under den ena bilden dtår där PREV under den andre som är närmast hönrkanten står där NEXT . ja jag har kollat i ditt album inte så dåliga bilder men har amn en väldigt ljus bild med mycket färger i m.m. måste man minska ner bilden så pass mycket att den bler otydlig å allt suddas i hop kan visa ett exempel  Fina bilder flaxss,men popup bilderna rund omkring är väldigt irriterande. Där skulle inte jag vilja lägger mina bilder.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 18:53
CITAT (renate @ 26-08-2006, 19:46) CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 20:16) CITAT (Inga från Närke @ 26-08-2006, 19:01) Då måste du länka till ditt album i så fall och inte till ett foto för jag kan inte se någon blädderfunktion från den länk du lade.
Har du kollat i mina album på odla tycker du de ser förstörda ut :D ?
du fick mitt album men det du så var första bilden i albumet « PREV NEXT » « View Entire Album där finns två små bilder upp i hörnet under den ena bilden dtår där PREV under den andre som är närmast hönrkanten står där NEXT . ja jag har kollat i ditt album inte så dåliga bilder men har amn en väldigt ljus bild med mycket färger i m.m. måste man minska ner bilden så pass mycket att den bler otydlig å allt suddas i hop kan visa ett exempel  Fina bilder flaxss,men popup bilderna rund omkring är väldigt irriterande. Där skulle inte jag vilja lägger mina bilder. jag får inga popup och det är ju en välkänd å bra sida alltså inget fluffens
Lady Hamilton
26-08-2006, 19:38
Jag måste också erkänna att sedan du bytte album flaxss så har jag slutat att se på dina bilder...............med popup bilderna runt omkring och allt annat. Och eftersom jag har popup skydd m.m. så är väldigt irriterande. Sedan har fick jag stora problem med min dator efter att jag kollat på några av dina bilder så jag trodde att det berodde på "sidan där du lagt ditt album" men säger du att det är en "säker sida" så tror jag på dig. Men problemen med popups m.m. gör att jag tyvärr även i framtiden troligtvis avstår från att titta på dina bilder..........
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 20:13
CITAT (Hamilton @ 26-08-2006, 20:38) Jag måste också erkänna att sedan du bytte album flaxss så har jag slutat att se på dina bilder...............med popup bilderna runt omkring och allt annat. Och eftersom jag har popup skydd m.m. så är väldigt irriterande. Sedan har fick jag stora problem med min dator efter att jag kollat på några av dina bilder så jag trodde att det berodde på "sidan där du lagt ditt album" men säger du att det är en "säker sida" så tror jag på dig. Men problemen med popups m.m. gör att jag tyvärr även i framtiden troligtvis avstår från att titta på dina bilder..........  jaha kunde du inte vara tyst i stället . jag har inte fått några popup eller nåt åå mina dator är ren från virus å går som den ska å jag lovar att jag har varit på den sidan mycket . där står på sidan att dom är fria från allt och om man kollar på hur sidan är uppbyggd å hur den ser ut så ser dne inte ut nåt hemmasnickrat
CITAT (Hamilton @ 26-08-2006, 21:38) Jag måste också erkänna att sedan du bytte album flaxss så har jag slutat att se på dina bilder...............med popup bilderna runt omkring och allt annat. Och eftersom jag har popup skydd m.m. så är väldigt irriterande. Sedan har fick jag stora problem med min dator efter att jag kollat på några av dina bilder så jag trodde att det berodde på "sidan där du lagt ditt album" men säger du att det är en "säker sida" så tror jag på dig. Men problemen med popups m.m. gör att jag tyvärr även i framtiden troligtvis avstår från att titta på dina bilder..........  även jag fick problem med datorn,ska aldrig öppnar den sidan mer.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 20:35
ja vi vet det nu
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 21:00
förlåt att jag förstörde tråden Micke32 med en massa snack .
hoppas *andra kan vara tysta nu*
inte så roligt att höra att jag har förstört deras data när man har haft sånt jobb att flytta bilder å ändra å fixa till . hadde det varit tvärt om hadde jag fårtsatt kolla på bilder för jag hadde tyckt det var inttresant å sen skaffa bättre program som hindrar en massa skit .
men men skit i sidan ska ta veck den så jag inte förstör mer å leta efter en ny att lägga upp bilder jag som var så stolt men nu ska man börja om igen å göra ni album å fixa i orning .
*Felix matte*
26-08-2006, 21:03
Många fina bilder har du flaxss... men varje gång jag är där och bläddrar så dyker det strax upp en sida som säger något om att min dator har råkat ut för något... den sidan är lögn att kryssa bort... Varenda gång måste jag starta om datorn innan jag slipper den. Tråkigt är det... för jag har ännu inte hunnit med att se alla dina bilder innan denna förbaskade sida förstör allt. Men... jag kollar iaf nästan varje dag
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 21:05
CITAT (Felix matte @ 26-08-2006, 22:03) Många fina bilder har du flaxss... men varje gång jag är där och bläddrar så dyker det strax upp en sida som säger något om att min dator har råkat ut för något... den sidan är lögn att kryssa bort... Varenda gång måste jag starta om datorn innan jag slipper den. Tråkigt är det... för jag har ännu inte hunnit med att se alla dina bilder innan denna förbaskade sida förstör allt. Men... jag kollar iaf nästan varje dag  kan ni inte vara tysta jag vill inte höra på det . TACK *tack det var lite värmande  att du kollar det ändå elelr nåt *
*Felix matte*
26-08-2006, 21:06
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 22:05) CITAT (Felix matte @ 26-08-2006, 22:03) Många fina bilder har du flaxss... men varje gång jag är där och bläddrar så dyker det strax upp en sida som säger något om att min dator har råkat ut för något... den sidan är lögn att kryssa bort... Varenda gång måste jag starta om datorn innan jag slipper den. Tråkigt är det... för jag har ännu inte hunnit med att se alla dina bilder innan denna förbaskade sida förstör allt. Men... jag kollar iaf nästan varje dag  kan ni inte vara tysta jag vill inte höra på det . TACK *tack det var lite värmande  att du kollar det ändå elelr nåt *
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 21:16
ahh vad jobbigt kunde ni inte h¨ålla truten .
orka fixa in album orka skriva nytt till bilderna orka ladda upp på nya bilder . vill ju inte känna att det är bara jag som ser mina bilder bara för sidan ger ut en massa skit .
sen ska man in i datan å leta upp allt som man hadde på sidan sen samla upp det så man vet var det är har vi en dag där . sen ska man leta ny sida sen fixa nya album bilder å vänta på det ska ladda upp sen ska man skirva å leta upp namn där har vi en da sen kommer alla mina bilder försvinna ännu en gång i inlägg jag gjort här för jag har då inte 3ställen med album . men men whatever
det är väl bara att börja
men det var väl bra att ni sa nåt så jag inte hadde förstört felr datorrer
*Felix matte*
26-08-2006, 21:23
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 22:16) ahh vad jobbigt kunde ni inte h¨ålla truten .
orka fixa in album orka skriva nytt till bilderna orka ladda upp på nya bilder . vill ju inte känna att det är bara jag som ser mina bilder bara för sidan ger ut en massa skit .
sen ska man in i datan å leta upp allt som man hadde på sidan sen samla upp det så man vet var det är har vi en dag där . sen ska man leta ny sida sen fixa nya album bilder å vänta på det ska ladda upp sen ska man skirva å leta upp namn där har vi en da sen kommer alla mina bilder försvinna ännu en gång i inlägg jag gjort här för jag har då inte 3ställen med album . men men whatever
det är väl bara att börja
men det var väl bra att ni sa nåt så jag inte hadde förstört felr datorrer Inte hetsa upp sig i onödan... Testa att göra användare på Allt om trädgård... där får du lägga in bilder i större format. Som sagt... jag kikar ofta på dina bilder... men kan tänka mig att många låter bli då de får upp "skrämmande" sidor.
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 23:00) förlåt att jag förstörde tråden Micke32 med en massa snack .
hoppas *andra kan vara tysta nu*
inte så roligt att höra att jag har förstört deras data när man har haft sånt jobb att flytta bilder å ändra å fixa till . hadde det varit tvärt om hadde jag fårtsatt kolla på bilder för jag hadde tyckt det var inttresant å sen skaffa bättre program som hindrar en massa skit .
men men skit i sidan ska ta veck den så jag inte förstör mer å leta efter en ny att lägga upp bilder jag som var så stolt men nu ska man börja om igen å göra ni album å fixa i orning . Ta inte illa upp,det är ja inte ditt fel att där poppar upp så mycket skit på den sidan,jag hann i alla fall titta på alla dina bilder innan den förb..........rutan dök upp men det löste sig.Skaper ett album här på odla eller på AoT det är inte krångligt och lätt för oss att titta på bilderna.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 21:47
jag är medlem på allt om trädgård men nu är det så här att ska jag skapa nya album så är det inte så jätte roligt att lägga upp bilder från tidig sommar när man har redan en sida där man har fölt utveckligen framm till nu så ska man börja göra ett nytt så bler det bara nya bilder å då så ser ingen dom andra . sen plus så ska man leta upp allt å börja om inte kulit
det är så himla frusterande
Inga från Närke
26-08-2006, 23:45
CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 22:47) jag är medlem på allt om trädgård men nu är det så här att ska jag skapa nya album så är det inte så jätte roligt att lägga upp bilder från tidig sommar när man har redan en sida där man har fölt utveckligen framm till nu så ska man börja göra ett nytt så bler det bara nya bilder å då så ser ingen dom andra . sen plus så ska man leta upp allt å börja om inte kulit
det är så himla frusterande Du kan väl låte de gamla ligga kvar på sidan och sedan kopiera dem till det nya albumen du skapar på AT eller Odla. Sedan kan du bara länka om till det albumet och inte till det gamla. När du gjort det kan du redigera dina trådar där du har bilderna och ändra adressen till de nya. Använder du sök och frågar efter dina inlägg så hittar man rätt så lätt. Jag märkte inget popuppfönster men som jag skrev tidigare ingen blädderfunktion men jag kanske är halvblind. Jag tycker inte bilderna blir så mycket större i de andras album än i Odlas. Beror på hur man tar korten och hur mycket man måste minska. En del kanske man kan klippa ner i paint t.ex. och bara ta med det viktigaste och sedan göra en förminskning. Mina bilder är originalstorlek 448 kb och sedan minskar jag dem i paint där jag väljer från 100 % till 35 % det blir mellan 48-70 kb ( från ca 500x450 bildpunkter eller från ca 38460 byte) och de passar till Odlas album. Jpg-format förståss och jag tycker inte de är små. Lycka till flaxss.
Alexander-VG-zon3
26-08-2006, 23:54
jag vet inte tycker det känns som om jag vill lägga ner bilderna men mina bilder ligger på ne storlek på mellan 1000-2000 så jag behöver minska mycket så det bler inte alls bra bilder sen även tar man en ljus sommar bild med många färger å s¨å vidare sen plus så ha under 99kb så bler väl dom flesta bar men små men har man långt ifrån å många växter så bler det dåligt elelr nåt .
Index_67
27-08-2006, 13:00
Jag tyckte att sidan var bra och har inte fått några popup och har själv börjat att göra album där ifrån länken som var flaxss och har inga problem med varken virus eller annat,  inga problem alls
Alexander-VG-zon3
29-08-2006, 12:03
jag har bestämnt mig för att ha kvar allt på sidan å fårtsätta lägga upp bilder där . tyck vad ni vill dom som tittar tack å roligt att ni tittar dom som inte vill dom vill inte . själv jj´har jag inte haft problem å alla verkar inte ha det heller sen så tycker jag den sidan harf bara fördelar större bilder och man visar sinna bilder för världen här på odla och allt om trädgård är det bara svenskt ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|