ester
Hon heter Kerstin wub.gif
och är en Grand Danois. Just nu är hon lika stor som min basset, men kommer att bli stor som en ponny när hon vuxit klart.
Var tvungen att åka till jobbet en halvtimme efter att underverket kommit hem så jag har inte hunnit titta så mycket på henne ännu. När jag åkte så lekte hon jage runt soffbordet med min lilla dotter. Gammelhunden tyckte väl att hon var sådär, men de vänjer sig vid varann.

AnitaO
Vilken sötnos wub.gif
Nu är det full fart förståss.
Du har väl tränat innan du hämtat henne?
Med att skvätta ut äppel-Mer på golvet och kliva upp på natten och trampa i det laugh.gif rolleyes.gif
Margith
Grattis!
Vilken underbar liten skrutt wub.gif
Leia
wub.gif wub.gif wub.gif Känns det bra nu efter allt velande? smile.gif wub.gif
ester
CITAT (Leia @ 26-08-2006, 18:09)
wub.gif wub.gif wub.gif Känns det bra nu efter allt velande? smile.gif wub.gif

Ja! Ju mer vi försökte kompromissa med varann desto värre blev det. Jag ville ha vissa raser, som var bra raser och passade familjen. Maken ville ha helt andra raser, men de passade också. Kompromissraserna blev sådana som ingen av oss egentligen ville ha.

Ester är min hund! Jag fick henne när jag fyllde år -99 och hon har alltid varit mattes vovve. Då var det väl inte mer än rätt att maken fick välja denna gången. Han har ju alltid drömt om en GD. Detta kommer ju inte att vara den sista hunden vi köper så jag kan väl få min långörade bassetvalp nästa gång.

Det är fina hundar, men jag tycker fortfarande att de är lite för stora för att vara hundar. Men man ska väl inte döma efter utsidan.
ester
CITAT (AnitaGg @ 26-08-2006, 17:50)
Vilken sötnos wub.gif
Med att skvätta ut äppel-Mer på golvet och kliva upp på natten och trampa i det laugh.gif rolleyes.gif

Aha, är det sånt man gör på valpkursen? laugh.gif
Leia
CITAT (ester @ 26-08-2006, 18:15)
CITAT (AnitaGg @ 26-08-2006, 17:50)
Vilken sötnos  :wub:
Med att skvätta ut äppel-Mer på golvet och kliva upp på natten och trampa i det  :lol:  :rolleyes:

Aha, är det sånt man gör på valpkursen? laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kryddan03
GRATTIS!

GD är så underbara hundar!
Castea
Kerstin & Ester...

laugh.gif laugh.gif

wub.gif wub.gif

GRATTIS till den lilla, som kommer att bli stooor - och en ypperlig sängvärmare om så tillåts. smile.gif

Jag är faktiskt uppvuxen med en grand danios. Hon blev en 60 kilos "kalv" till slut. laugh.gif wub.gif
Anki på Öland
Grattis till den lilla/stora!!! rolleyes.gif rolleyes.gif
Anki
Bjäbban
Grattis till den lilla som ju inte är liten så länge till.... wub.gif
zaaritha
G D är imponerande hundar! Hur är de angående att lära sej saker?
Kan man räkna dem till "intelligenta" raser?
Dreglar de?
Lycka till! smile.gif
ester
CITAT (zaaritha @ 26-08-2006, 19:51)
G D är imponerande hundar! Hur är de angående att lära sej saker?
Kan man räkna dem till "intelligenta" raser?
Dreglar de?
Lycka till! smile.gif

Dreglar gör de inte mer än andra. Hanarna vi träffade var lite blöta om nosen, men det var nog för att de var hetsiga över att en av tikarna löpte. Tikarna var torra om munnarna.
Det är ju ingen bruksras som jobbar, jobbar, jobbar utan en sällskapsras. Vet ine hur pass lättlärda de är, men de är ju mjuka och älskvärda i temperamentet så det kommer säkert att gå bra. Man kan ju inte ha en hund av den storleken och inte ha pli på den.

Maken ringde och rapporterade att Kerstin följer honom i hasrona, men att Ester mest ligger på sängen och surar. Hon accepterar den nya, men inte mer. Fast när hon funderat ett tag så tror jag nog att hon kan tycka att det kan bli riktigt trevligt. Det är en väldigt lugn och trevlig valp.
zaaritha
Klart att Ester är lite purken! rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (ester @ 26-08-2006, 20:17)
Maken ringde och rapporterade att Kerstin följer honom i hasrona, men att Ester mest ligger på sängen och surar. Hon accepterar den nya, men inte mer. Fast när hon funderat ett tag så tror jag nog att hon kan tycka att det kan bli riktigt trevligt. Det är en väldigt lugn och trevlig valp.

Dom brukar tjura några dagar, men sen tar nyfikenheten ofta överhand smile.gif
Castea
Rar GD

wub.gif
AnitaO
CITAT (Castea @ 27-08-2006, 06:24)

laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon