ams
Sådde några frön från en Ilditomat jag fick förra året. Plantorna har kommit upp fint, men nu undrar jag hur stora blir de, hur stora krukor behöver de, och sist men inte minst, blir det Ilditomater? wacko.gif
Erika zon 4
Ja, blir det Ildi-tomater, vilket jag inte vet om det blir, det får nån annan svara på, så blir de stora iaf! De växer så det knakar! smile.gif 2 meter blev den lätt i mitt växthus o MASSOR med små gula goda tomater! Den växer ganska bra på bredden också... De som vet brukar väl rekommendera minst 20 liters kruka/hink iaf.
Åsa, mälardalen zon 2
Det blir troligtvis Ildi av plantorna, det verkar inte vara någon F1 hybrid om man tittar i Lindbloms frökatalog. Tomater är självfertila och skördar man frön från tomatsorter som ej är F1 hybrider så brukar man få sortäkta fröplantor även om det händer ibland att det sker en korsbefruktning med någon annan sort ifall man odlar flera olika tomater. Men för det mesta blir det sortäkta frö från icke F1 hybrider.
ams
Tack för hjälpen, ut och köpa större spannar......det är helt klart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon