Full version: semestertorka!
Ana
[COLOR=purple] sad.gif Hur skall jag göra för att mina kompisar inte skall behöva vattna åt mig varje dag under de tre veckor jag är borta?Jag har en trälåda,ca 50 lite jord slukar den, men balkongen är i söder läge och jorden torkar ut snabbt ändå!
.Har ngn ett tips om hur jag kan hålla jorden fuktig längre?Jag har hört om Swellgel,men var får jag tag på det, bor i Västerbotten.
Ina
Kolla in länken! Den går till firman som säljer Swellgel och Basketmate. Men jag undrar om det räcker med Swellgel... Du blir nog tvungen att anlita kompisar eller grannar också. Eller kanske köra med vattenladdade PET-flaskor som du ställer uppochner i jorden. Jag har aldrig testat det själv men jag har lästa att det skall funka... huh.gif Nån' som vet mer???

Ina rolleyes.gif
*Felix matte*
Kanske räcker det att kompisarna kommer var tredje dag wink.gif
eller så kan du ställa dit upponervända Petflaskor (inte så fint)
men tre veckor är alldeles för lång tid för att ens Petflaskor skulle räcka till.
Har du inte goda grannar wub.gif som kan sköta om vattningen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon