Full version: Sticklingar!?
surren
Hej!

Den till vänster fick jag av morsan ska jag bara stoppa den i ett glas vatten så kommer rötterna?

Och den andra plockade jag utomhus, så jag vet inte om den går att ha inomhus men ska jag göra samma sak med den isåfall, i ett glas vatten?

Vilka arter är det?

Borde jag ta bort lite blad eller nåt?

Tack mina växthjälp vänner

Zazu
den vänstra är en ficus benjamina, benjaminfikus, den kan du dela i flera sticklingar om du vill...

den högra är en brokbladig kornell, den ska du nog ta och sätta i en kruka med jord, dra över en plastpåse och ställ den skuggigt utomhus, vädra lite varje dag, lycka till!

inte så jättebra svar kanske, men jag är lite trött just nu rolleyes.gif
Smuttan
Det ser ut att vara Benjaminfikus men finner det lite lustigt om den skulle ha växt ute. På den helgröna kan du ta bort de nedre bladkvistarna.

Lycka till.
KURT
Som sagt var, de flesta sticklingar bör sättas i mager jord, inte i vatten!
surren
hehe okej tackar!

Hehe smuttan den första tog jag inte utifrån tongue.gif

Okej KURT men dom kan väll stanna i vattnet ändå? Funkar de också?
Smuttan
biggrin.gif nej surren att den första inte vuxit ute förstod jag då jag själv haft massor av benjaminfikusar + att du fått den av din mor

kram tongue.gif
surren
hehe okej då biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon