Full version: Stensatt slänt
Anki V
När båthuset byggdes byggdes på fritidstomten blev det en slänt ner mot själva tomten. Jag gillar inte slänter och defenitivt inte när dom är översållade med hallonris, tistel och div. annat som jag inte ids identifiera. sad.gif

Jag inbillar mig att även om man försöker göra planteringar, sten/grusparti eller helt enkelt sår gräs så blir det svårskött.

Jag har haft alla möjliga vilda ideer för slänten så till sist så tröttnade hjärtevännen på mitt tjat och föreslog att vi skulle lägga natursten i slänten. sagt och gjort ........och så här blev resultatet.

Först byggdes en "ram" av stenar och innanför ramen lade vi markduk.

Sedan fick vi leta runda vackra stenar som slipats av havet.

"Rött grus" har lagts runt stenarna. Det saknas fortfarande flata stenar att lägga invid nederkanten så det går att köra gräsklipparen ända emot. I de två stenrundlarna ska det planteras rosor

När vi ändå höll på att gräva så passade vi på att gräva ut en stor rabatt avsedd för olika sorters Riddarsporrar. Vad tror du Gåsis, räcker hålet? tongue.gif

Som tur var blev det lite stenar kvar så vi kunde "stensätta" det helt omöjliga partiet invid båthusrabatten. Det blev också sten över så vi kunde lägga ut en rad längs rabatten för att förenkla gräsklippningen. Nu är det bara att vänta på nästa vår!

Får jag säga det själv så är jag riktigt nöjd laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Anki
ullislerum
Det förstår jag att du är! Nöjd alltså. Det ser superfint ut!
fruberglund
Jättefint!

Funderar på att göra lika med våran slänt som är så jobbig att klippa gräset på. Kul att se hur ni gjort smile.gif
Immix
Kul att se bilder. Jättefint blev det! Jag har också ett sånt projekt planerat, men det hanns inte med i år... (Längtar redan till nästa sommar)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon