Bonusplantor gör en så glad!!! =) Krusbär har jag med, vad de kommer ifrån vete gudarna, måste vara mina vänner fåglarna som är generösa. Förra året så hade några plantor smörgula violer hittat sin väg hit. Blev så förälskad att en påse Yellow Perfektion inköptes & vintersåddes! Tur var väl det, för de gula från förra året har inte komit igen...
I år så ser jag att min ölandstok har fått smått (självsådd?). När jag sedan var inne i ungarnas buskage(fråga inte), där det redan växer massor av vildsmultron, så fann jag förvedade vildhallon, de kommer att ge bär i år.

Jag vet att mina troll älskar att krypa in där & mumsa smultron, tänk vad mysigt, nu när det finns hallon oxå, i deras lilla skogsgrotta!
Mer bonusplantor, alla fågelsolrosor förstås, men även lite havre här & var, det är fint att låta dessa små grupper av strån stå kvar, havre är vacker att titta på.
Förra året så fick en av mina kornvallmos vita, röda & rosa blommor på en & samma planta. *fånler* Hoppas nu att detta anlag är ärftligt, så jag får fler sådana i år...