Magdis
Vi köpte en Finlux storbildsTV för 1 år och 5 månader sen och nu har den gått sönder. Nånting inuti den har gått sönder iallafall. Den slår av sig själv till standby ideligen eller så försvinner bilden medan ljudet är kvar. När det är bild så flimrar den ofta. Ska en TV inte hålla längre än så? mad.gif

Den var inte precis lätt att bära på heller, och om den ska lagas ska den väl in till butiken....Vi får hyra lyftkran. sad.gif
LadyG
Ush, sånt är tråkigt. Tyvärr fick ni nog ett måndags-exemplar, en TV ska ju hålla mycket längre än så.
Reserv
Men ett och ett halvt år, då borde juh va´garanti kvar unsure.gif Ring omgående, dom kommer förmodligen hem och reparerar eller hämtar den åtminstånne, den är juh liiite otymplig rolleyes.gif Fast du kollar väl så sällan på TV, du sitter juh här jämt tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 28-08-2006, 11:52)
Men ett och ett halvt år, då borde juh va´garanti kvar unsure.gif Ring omgående, dom kommer förmodligen hem och reparerar eller hämtar den åtminstånne, den är juh liiite otymplig rolleyes.gif Fast du kollar väl så sällan på TV, du sitter juh här jämt tongue.gif

Right back at you! tongue.gif Jodå jag kollar TV ibland också, mest väldigt sent på kvällen om det är CSI på nån kanal. Mitt i Bolibompa brukar den börja tjorva som mest och då blir det inte loligt! rolleyes.gif

Garantin var bara på ett år. sad.gif Det är som om det vore en tidsinställd bomb i prylarna som smäller av efter att garantin gått ut. Lite marginal så att det inte ska råka smälla för tidigt. Släpa in en TV på stan kanske inte är vad jag längtar efter...höggravid o dan. I så fall måste maken muta nån arbetskamrat igen.
Reserv
Har du kollat kvittot riktigt noga??? blink.gif Ett år bara för nåt så stort och dyrt?? Jag köpte ett våffeljärn på Claes Ohlsson och fick två års garant unsure.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 28-08-2006, 12:01)
Har du kollat kvittot riktigt noga??? blink.gif Ett år bara för nåt så stort och dyrt?? Jag köpte ett våffeljärn på Claes Ohlsson och fick två års garant unsure.gif

Ja jag har kollat. 1 års garanti står det. Jag ska strypa dem på Expert!! Ladda hormonerna och gå dit och låta tårarna spruta....eller vifta med ögonfransarna kanske! rolleyes.gif
pimpim
Vad jag fått reda på är att det alltid är två års garanti på elektriska prylar oavsett vad butikerna säger, tror att det var information från konsumentverket. Så kolla det.
Magdis
CITAT (pimpim @ 28-08-2006, 12:10)
Vad jag fått reda på är att det alltid är två års garanti på elektriska prylar oavsett vad butikerna säger, tror att det var information från konsumentverket. Så kolla det.

Det ska jag påpeka i affären, tack för tipset.
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 12:11)

Det ska jag påpeka i affären, tack för tipset.

Men dra inte ut på det..för då har snart det sista halvåret gått och det är kört rolleyes.gif
Rossi

Ja, det stämmer men det är upp till en själv att bevisa att det är fabrikationsfel. En gång när jag köpte någon elektronisk pryl och det var ett års garanti så ville försäljaren pracka på mig en dyr extra-garanti. Jag påpekade då att jag enligt Konsumentköplagen hade två års garanti. Hans svar var: "Ja, försök med det du om det händer något."

Handlar man på Coop eller deras anslutna butiker har man uttalat två års garanti och då behöver man inte bevisa någonting själv.
Magdis
Vart är det man vänder sig med såna frågor, är det Konsumentverket? Skulle kunna ringa dit och fråga först. Min man skulle gå in i butiken efter jobbet och prata med dem så jag får ringa honom och upplysa om vilka rättigheter vi har.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 12:17)
Vart är det man vänder sig med såna frågor, är det Konsumentverket? Skulle kunna ringa dit och fråga först. Min man skulle gå in i butiken efter jobbet och prata med dem så jag får ringa honom och upplysa om vilka rättigheter vi har.

Jag hade först kontaktat butiken. Strular de så vänd dig till konsumentombudsmannen som ska finnas i varje kommun.
Magdis
CITAT (Rossi @ 28-08-2006, 12:17)

Ja, det stämmer men det är upp till en själv att bevisa att det är fabrikationsfel. En gång när jag köpte någon elektronisk pryl och det var ett års garanti så ville försäljaren pracka på mig en dyr extra-garanti. Jag påpekade då att jag enligt Konsumentköplagen hade två års garanti. Hans svar var: "Ja, försök med det du om det händer något."

Handlar man på Coop eller deras anslutna butiker har man uttalat två års garanti och då behöver man inte bevisa någonting själv.

Oj...och hur sjutton bevisar man det? unsure.gif De försökte pracka på oss också en svindyr extragaranti men vi tog inte den.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 12:20)

Oj...och hur sjutton bevisar man det? unsure.gif De försökte pracka på oss också en svindyr extragaranti men vi tog inte den.

Precis, hur bevisar man det? Det är ju det försäljarna vet och det är väl därför de här extraförsäkringarna säljs. Tecknar man en sån så slipper man allt tjafs. Men om en TV inte funkar efter så kort tid som drygt ett år så kan man ju knappast skylla på normalt slitage. Hoppas att ni får TV:n reparerad gratis. Berätta hur det går!

Ps. Har för mig att jag har läst någonstans att det skulle bli ändring i den här bestämmelsen att man själv måste bevisa fabrikationsfelet. Vet inte om det har slagit igenom än. Kanske skulle ni ringa till Konsumentombudsmannen först så att ni vet var ni står.
Magdis
CITAT (Rossi @ 28-08-2006, 12:22)

Precis, hur bevisar man det? Det är ju det försäljarna vet och det är väl därför de här extraförsäkringarna säljs. Tecknar man en sån så slipper man allt tjafs. Men om en TV inte funkar efter så kort tid som drygt ett år så kan man ju knappast skylla på normalt slitage. Hoppas att ni får TV:n reparerad gratis. Berätta hur det går!

Ps. Har för mig att jag har läst någonstans att det skulle bli ändring i den här bestämmelsen att man själv måste bevisa fabrikationsfelet. Vet inte om det har slagit igenom än. Kanske skulle ni ringa till Konsumentombudsmannen först så att ni vet var ni står.

Tack snälla för hjälpen! Jag ringer nog Konsumentombudsmannen först då. Jag försökte få tag på maken nyss men då hörde jag hans mobil ringa här hemma. blink.gif "Typiskt pappa!" röt dottern. laugh.gif
pimpim
Jag hade ringt konsumentrådgivaren först och kollat upp så att det stämmer innan jag går till butiken. Då vet jag med all säkerhet vilka rättigheter jag har. Och kan hänvisa till konsumentrådgivaren om de fortfarande inte ger sig.
Magdis
Skiiiit också...de hade telefontid mellan 9 och 12. Måste vänta tills imorgon med att ringa.
Kathy
CITAT (Rossi @ 28-08-2006, 12:22)

Uttdrag från konsumentköplagen: Från och med den 1 april 2005 har reklamationstiden förlängts från två till tre år. Det gäller alltså varor som du har köpt den dagen eller senare. För varor som du köpt före detta datum gäller fortfarande två års reklamationstid.

Länk.

Köper man en vara från en näringsidkare så är det säljarens skyldighet att bevisa att det inte var fel på varan vid köpet, om det nu är så. En TV ska hålla längre än något år och därför kan man direkt hänvisa till att felet var något som uppstod redan från början, dvs ett fabrikationsfel.
Kathy
Stå på dig! Självklart ska felet åtgärdas på garantin.
CurlySue
ett annat tips är att ta med sig ett gäng busiga ungar som man släpper lös i butiken.... mad.gif ...då brukar man få väldigt bra service...för de vill få ut en ur butiken så fort som möjligt.... rolleyes.gif sen ett par tårar i ögonen gör ju inget..... huh.gif
Rossi
CITAT (Scrollan @ 28-08-2006, 12:37)
Köper man en vara från en näringsidkare så är det säljarens skyldighet att bevisa att det inte var fel på varan vid köpet, om det nu är så. En TV ska hålla längre än något år och därför kan man direkt hänvisa till att felet var något som uppstod redan från början, dvs ett fabrikationsfel.

Fast detta stod också i sidan som du länkade till:

"Sexmånadersregeln
För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel.
"
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 11:58)
Garantin var bara på ett år. sad.gif

2 år är det ju garanti, på alla prylar - även på väckarklockan för 99 kr vi köpte. ohmy.gif
Jag hade tappat (?) alla kvitton på diskmaskinen, men jag ringe till affärskedjan, och dom hittade oss i sin dator och kunde hjälpa oss vidare (och berätta, att vi hade en extraförsäkring, för tvättmaskinen var 2 år och 1 vecka gammal...)
Kathy
CITAT (Rossi @ 28-08-2006, 12:45)

"Sexmånadersregeln
För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel.
"

Det är uppenbart att en ny TV bör hålla längre än 6 månader - tycker jag. Redan där är det enkelt att påvisa att felet är något som funnits från början, om man nu behöver yrka det.

De få gånger det har uppstått problem kring sånt här för mig, så har det räckt med att hänvisa till konsumentköplagen.
Kathy
CITAT (Scrollan @ 28-08-2006, 13:27)

"Sexmånadersregeln
"

Det är uppenbart att en ny TV bör hålla längre än 6 månader - tycker jag. Redan där är det enkelt att påvisa att felet är något som funnits från början, om man nu behöver yrka det.

De få gånger det har uppstått problem kring sånt här för mig, så har det räckt med att hänvisa till konsumentköplagen.

Vad jag menar är att Norrbottens-Magdis har stora chanser att få felet åtgärdat, trots att det står som det gör i lagen kring bevisbördan. wink.gif
Magdis
Har ringt runt en del nu och fått reda på att det är ett servicebolag som reparerar TV:n och sen lämnar kostnadsförslag till Expert. Tyvärr måste man baxa dit TV:n. När vi lämnar in den ska vi iallafall tydligt påpeka vad konsumentköplagen säger så att det blir rätt. Det kommer säkert att ordna sig.

Kostnaden är inte det värsta, det jag är mest förbannad över är att saker inte ska hålla och att vi måste göra oss besväret att baxa den till reparatören. mad.gif
KURT
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 13:52)
Kostnaden är inte det värsta, det jag är mest förbannad över är att saker inte ska hålla och att vi måste göra oss besväret att baxa den till reparatören. mad.gif

Jag hoppas att du har bil, jag har cyklat med en TV på styret (en något mindre) några km. Det var inte speciellt bekvämt!
Magdis
CITAT (KURT @ 28-08-2006, 14:08)
Kostnaden är inte det värsta, det jag är mest förbannad över är att saker inte ska hålla och att vi måste göra oss besväret att baxa den till reparatören.  :angry:

Jag hoppas att du har bil, jag har cyklat med en TV på styret (en något mindre) några km. Det var inte speciellt bekvämt!

Ojoj! Det skulle aldrig gå! Jodå vi har bil. Det blir svårt bara att få den dit.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-08-2006, 14:16)
CITAT (KURT @ 28-08-2006, 14:08)
Kostnaden är inte det värsta, det jag är mest förbannad över är att saker inte ska hålla och att vi måste göra oss besväret att baxa den till reparatören.  mad.gif

Ojoj! Det skulle aldrig gå! Jodå vi har bil. Det blir svårt bara att få den dit.

Om det går på garantin har du dessutom rätt till körersättning etc. men jag har aldrig hört någon som i verkligheten har fått ut det av butiken ...
Rossi
CITAT (Scrollan @ 28-08-2006, 13:27)

"Sexmånadersregeln
"

Visst, en TV ska hålla längre än så men den stora frågan är ju VARFÖR den inte gör det. Är det fabrikationsfel eller har kunden tappat TV:n i golvet när man skulle damma under den? Magdis vet att det inte är handhavandefel men det vet ju inte butiken. De får nog höra alla möjliga valser. Det är ju just därför det finns olika regler för var bevisbördan ligger.

Nu hoppas vi att Magdis får sin TV reparerad alternativt får en ny TV!
LadyG
Men det syns väl om det är fabrikationsfel eller handhavandefel; det är lite skillnad på t ex en kabel som lossnat för att den var dåligt fäst eller om den har ett halvt akvarium inannför skalet?

smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 28-08-2006, 14:58)
Men det syns väl om det är fabrikationsfel eller handhavandefel; det är lite skillnad på t ex en kabel som lossnat för att den var dåligt fäst eller om den har ett halvt akvarium inannför skalet?

smile.gif

laugh.gif Förhoppningsvis ser de så enkla lösningar iallafall! Men tänk om de hävdar att TV:n inte tål att zappas på för mycket och anklagar oss för att ha gjort det?
Nåväl, det är iallafall frakten dit jag ser som största problemet. Varför köpte vi inte en TV med platt skärm, de borde ju vara lättare?
Betty
När vi köpte vår 32" TV på Power så tecknade vi en extraförsäkring (inte alls så dyr) i den ingår att de hämtar och lämnar TVn om det blir nåt fel så man måste lämna in den.

Platt-TV är lättare men inte lika bra som en TV med bildrör
Rossi
CITAT (Betty @ 28-08-2006, 16:03)
När vi köpte vår 32" TV på Power så tecknade vi en extraförsäkring (inte alls så dyr) i den ingår att de hämtar och lämnar TVn om det blir nåt fel så man måste lämna in den.

Platt-TV är lättare men inte lika bra som en TV med bildrör

Ja, en platt TV är mycket lättare och nog är vi mycker mer nöjda med vår platta TV än med vår gamla rörbilds-TV på alla sätt och vis. Mycket bättre bild, ljus, ljud och inställningsmöjligheter. Men man kan förstås inte dra alla över en kam. Man får vad man betalar för. Och så kan man ju köpa antingen LCD eller plasma. Det finns för- och nackdelar med båda.
Kathy

smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jaa...det borde vara en viss skillnad där.
Pirum
Åska tar livet av många TV-apparater, och jag misstänker att dagens mer moderna apparater är ännu känsligare. Dra ur el- och antennsladd om åskan är inom ett par mil (!) om ni vill vara säkra. Jag arbetade på ett TV-reparationsföretag tidigare (fast jag reparerade inte), efter varje åskväder fick vi in mängder med TV-apparater. En del helt 'stekta', men andra hade bara blivit knäppa i elektroniken.
Tillägg : åska tar livet av annat också, mitt modem dog exempelvis förra veckan... :/
Magdis
CITAT (Pirum @ 28-08-2006, 20:30)
Åska tar livet av många TV-apparater, och jag misstänker att dagens mer moderna apparater är ännu känsligare. Dra ur el- och antennsladd om åskan är inom ett par mil (!) om ni vill vara säkra. Jag arbetade på ett TV-reparationsföretag tidigare (fast jag reparerade inte), efter varje åskväder fick vi in mängder med TV-apparater. En del helt 'stekta', men andra hade bara blivit knäppa i elektroniken.
Tillägg : åska tar livet av annat också, mitt modem dog exempelvis förra veckan... :/

Fast jag brukar också alltid slita ur både antenn och elsladd ur TV:n när det åskar. I sommar har det dessutom bara kommit några enstaka åskknallar så det kan inte bero på det att TV:n blivit knäpp.
Rossi

smile.gif

Ja, ditt exempel med akvarium hade ju t.o.m. en dumskalle som jag fattat att det var handhavandefel. sad.gif Men det finns massor med andra handhavandefel som inte är helt lätta att fastställa. Om du t.ex. har en plasma-TV så kan text/bilder brännas fast på skärmen om du har haft TV:n på för många timmar i sträck. Det räknas som handhavandefel. Du kan ha tappat TV:n i golvet som jag skrev. Ingenting som syns utanpå men den funkar helt plötstligt inte.
LadyG
CITAT (Rossi @ 29-08-2006, 09:14)

smile.gif

Ja, ditt exempel med akvarium hade ju t.o.m. en dumskalle som jag fattat att det var handhavandefel. sad.gif Men det finns massor med andra handhavandefel som inte är helt lätta att fastställa. Om du t.ex. har en plasma-TV så kan text/bilder brännas fast på skärmen om du har haft TV:n på för många timmar i sträck. Det räknas som handhavandefel. Du kan ha tappat TV:n i golvet som jag skrev. Ingenting som syns utanpå men den funkar helt plötstligt inte.

Om jag vill titta på en fotbollsmatch och sedan en långfilm på kanal 3 kommer deras logga att ligga i övre delen av tv-rutan hela tiden, i minst 3 timmar i sträck och så gott som garanterat brännas in. Är det handhavandefel också? ohmy.gif

I så fall är ju plasma-TV sämsta tv-typen man kan köpa.

Att tappa TV:n borde förresten täckas av allriskförsäkringen, om man har anledning att ge sig in under den?
Rossi
CITAT (LadyG @ 29-08-2006, 11:12)
CITAT (Rossi @ 29-08-2006, 09:14)

smile.gif

Om jag vill titta på en fotbollsmatch och sedan en långfilm på kanal 3 kommer deras logga att ligga i övre delen av tv-rutan hela tiden, i minst 3 timmar i sträck och så gott som garanterat brännas in. Är det handhavandefel också? ohmy.gif

I så fall är ju plasma-TV sämsta tv-typen man kan köpa.

Det krävs nog mer än tre timmar innan logon bränns in. Vi köpte en LCD-TV i våras och jag tittade i manualen på den och även där står att t.ex. en logo kan brännas in i skärmen. Jag trodde att det bara gällde plasma-TV men tydligen även LCD. Nåja, så mycket som det zappas här så är det nog ingen risk att någon logo bränns fast i vår TV! laugh.gif
LadyG
Så många kanaler men inget att titta på laugh.gif

Jag är så nöjd med den TV vi har, och plasma kommer jag nog aldrig att våga skaffa. Kanske en LCD, men då ska det undersökas på bredden och tvären först smile.gif

Fast skulle något gå sönder som man är skyldig till s a s ska man inte glömmaatt kontrollera vad allriskförsäkringen täcker, den kan täcka även sånt som man tappar eller råkar trampa sönder (som glasögon). Det är inte för inte den brukar kallas drulleförsäkringen smile.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 29-08-2006, 12:24)
Fast skulle något gå sönder som man är skyldig till s a s ska man inte glömmaatt kontrollera vad allriskförsäkringen täcker, den kan täcka även sånt som man tappar eller råkar trampa sönder (som glasögon). Det är inte för inte den brukar kallas drulleförsäkringen smile.gif

Ja, jag hade nytta av att vi hade tecknat en drulleförsäkring via vår hemförsäkring för ett tag sedan när jag tappade min fyra månader nya digitalkamera i golvet så att den inte fungerade. Jag fick betala 1000 kronor i självrisk (eller var det 1500? Jag minns inte riktigt) men fick en ny kamera. Hade kameran varit några månader äldre hade jag inte fått ut någonting alls på försäkringen eftersom prylarna sjunker så snabbt i värde.

För 8 år sedan tappade jag mitt ena örhänge i en ridmanege. Omöjligt att hitta det igen. Även då hade jag nytta av hemförsäkringen och fick ett nytt örhänge efter självrisk på 1000 kronor. Örhängena hade kostat 6000-7000 så det var väl värt att betala självrisken.
LadyG
Jag råkade kliva på ett par glasögon när jag gick i skolan och självrisken var på den tiden 500 (den är nog betydligt högre nu). Glasögonen var specialslipade och antagligen mycket dyrare än bara 500...

Har alltid haft drulleförsäkring efter det, man vet ju inte vad man kan råka sätta fötterna på nästan gång laugh.gif
Rhodoskillen
Du säger ju att det är en storbilds tv som du har fel på. Är det en projektions tv du pratar om så kan det ju vara så enkelt så att det är lampan som behövs bytas ut i tven.

Jag hade en 50 tummare förut och problemen som du beskriver låter precis som dom jag hade, tills en polare sa åt mig att byta ut lampan som inte håller så mycket mer en ett år om man tittar mycket på tv och film, vilket jag gör.

Men det kan ju förstås vara andra problem också.

Lampan är ju inte direkt billig så jag sålde teven efter andra lampbytet.

Nu har jag köpt mig en 46" Samsung LE-46M51 LCD.

Och den är jag extremt nöjd med, har visserligen bara haft den i en vecka, men än så länge är jag nöjd.

Det sparar ju mycket plats att få upp tven på väggen å man får mer plats åt blommorna! smile.gif

Tven kostar tyvärr runt 27000 kr i Sverige, men jag köpte min i Danmark och tjatade till mig demoexet i butiken, så jag fick den för 15000 kr i svenska pengar.

Det kan kännas mycket att slänga ut på en tv, men räknar man ihop alla pengar på skitsaker man köper som man egentligen inte behöver så kostar inte teven så hemskt mycket ändå.

Lycka till med teven!
Magdis
CITAT (Rhodoskillen @ 30-08-2006, 04:12)
Du säger ju att det är en storbilds tv som du har fel på. Är det en projektions tv du pratar om så kan det ju vara så enkelt så att det är lampan som behövs bytas ut i tven.

Ja snart får vi nog se vad som var felet. Är det ett så enkelt fel så vet man ju till nästa gång och kanske kan göra det själv då. Idag lämnade min man in TV:n. Han mutade en arbetskamrat på lunchen att komma o hjälpa till att bära. biggrin.gif
Magdis
1-2 veckor skulle det ta att laga en sketen TV! blink.gif
Pirum
Ja, så illa är det, de skickas exempelvis ofta utomlands för att fixas numera. Jag tror jag kommer att hålla mig till billiga begagnade apparater som man bara kan slänga om de går sönder...huff...skär en smula i miljövårdaren i mig...:/
Magdis
Nu är TV:n redan lagad! smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter. biggrin.gif
Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss. smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-09-2006, 17:11)
Nu är TV:n redan lagad! smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter. biggrin.gif
Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss. smile.gif

Underbart! Ibland måste man få ha tur smile.gif

Skönt att det inte var värre smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 22:16)
Nu är TV:n redan lagad!  :) Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter.  :D
Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss.   smile.gif

Ja det var skönt att det var så enkelt...vi brukar ofta ha otur med saker annars. vi hade till och med tur när vi skulle kånka in TV:n från bilen. Jag stod där och kikade på den och frågade min man om han ändå inte trodde att jag skulle orka hjälpa till att bära den men han vägrade låta mig göra det. I samma ögonblick svänger grannen mitt emot in på sin garageuppfart. Han fick hjälpa till. smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-09-2006, 00:31)
CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 22:16)
Nu är TV:n redan lagad!  smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter.  biggrin.gif
Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss.   smile.gif

Ja det var skönt att det var så enkelt...vi brukar ofta ha otur med saker annars. vi hade till och med tur när vi skulle kånka in TV:n från bilen. Jag stod där och kikade på den och frågade min man om han ändå inte trodde att jag skulle orka hjälpa till att bära den men han vägrade låta mig göra det. I samma ögonblick svänger grannen mitt emot in på sin garageuppfart. Han fick hjälpa till. smile.gif

"Plötsligt händer det", ni borde köpt lott idag helt enkelt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon