kerstin z5-6
Här är mina sensommarvänner
Riddarsporre -forumistgåva -tack Helen -Nya zealand fröplantor av Dusky Maiden

Limonium

Gentiana ascleipiadea

och gula avdelningen smile.gif
Ophelia
Vilken ljuvlig riddarsporre wub.gif

Härliga blommor som vanligt Kerstin. Är det en gentiana, bilden under Limonium (som jag tycker är en härlig växt och användbar till mycket)?
kerstin z5-6
Ja ,bägge bilderna visar gentiana - lila på den ena bilden och blå /vita på den andra av sorten Gentiana ascleipiadea
Den övre limonium är tataricum -undre bild latifolium bägge perenner
Anki V
Det är alltså så här det kommer att se ut nästa år runt mina rosgropar. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag har satt minst ett 50-tal som kantväxter.
Underbart wub.gif wub.gif

Så här såg de ut i mitten av juli och nu är de minst dubbelt så stora

/Anki
kerstin z5-6
japp laugh.gif kommer att bli jättefint!
Kajsa
Åh så det blommar, jättevackert. biggrin.gif Gentianan var grann.
Anki V
Kanske inte så spektakulärt men Azurriddarna har blommat i snart två månader och den vita Aklejan "spottar" fram nya blommor. Den har säkert hållit på i snart två månader den också. wub.gif

Nu börjar jag också förstå varför New Dawn är älskad av så många wub.gif
wub.gif

/Anki
Kajsa
Så vacker bild av New Dawn wub.gif
Margith
Spekatakulärt eller inte, dina Azurriddare tillsammans med vit Akleja var helt underbar Anki wub.gif
Ophelia
Den där lila gentianan är mycket vacker. Är svag för den där svala färgen smile.gif

"Blommodellen" är även väldigt tilltalande, mycket klar och strikt på ett trevligt sätt. Blomman visar upp sig väl, likaså bladen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon