Jag skulle vilja ha tips på olika smultronsorter som revar sig.
Susanna
28-08-2006, 19:31
Pröva smulgubbar: stora som jordgubbar men med smultronsmak. Jag har köpt dem hos Värends bär och är jättenöjd. De är verkligen goda!
Ezereht
30-08-2006, 18:56
Jag har köpt vita smultron, "Snövit" och jag gillar dem väldigt mycket. Dom revar sig bra. Bären är lite rundare i formen än de röda smultronen (rugen) som jag har, men det tycker jag är fint.
Herbert Arvidsson
02-09-2006, 18:46
Hej vi har Smultron från ÅkeTruedsson, som vi är väldigt nöjda med Sorter :Linne norrlandssmultron , Rödluvan , Samkönad parksmultron och Snövit
Susanna
02-09-2006, 19:17
Kan man köpa smultron från Åke T? Det hade jag ingen aning om, här måste shoppas! Köper du via nätet?
Herbert Arvidsson
03-09-2006, 18:28
Hej igen vi fick plantor från Åke Truedsson för ett antal år sedan , det var meningen att vi skulle föröka dem för försäljning. Om man kan köpa nu från honom kan vi inte svara på .Vi har själva som växer vilt hos oss, här är det bara hallonen som blir ompysslade. De är i allafall jättegoda och ger bra skörd, något som besökande barnbarn älskar att plocka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.